Min søn har mega dårlig ånde :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2013

Anonym trådstarter

pcoramt skriver:

Måske tandsten.. Ta ham forbi tandlægen

Får man dårlig ånde af tandsten? Jeg vil lige prøve det med tungen først og så tager jeg kontakt til tandlægen i næste uge hvis det ikke har hjulpet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2013

sandramor

Anonym skriver:

Får man dårlig ånde af tandsten? Jeg vil lige prøve det med tungen først og så tager jeg kontakt til tandlægen i næste uge hvis det ikke har hjulpet

Børn i den alder danner stort set ingen tandsten så tror ikke det er det
Men ja prøv det med at børste tungen er næsten sikker på det nok skal hjælpe

Anmeld

22. august 2013

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Tusind tak for det

Anmeld

23. august 2013

pcoramt

Anonym skriver:

ja i stor grad og det kan også gøre forfædeligt ondt hvis det bliver for slemt..

Anmeld

23. august 2013

MetteS81

Anonym skriver:

Jeg vil prøve at børste tungen.. Nej han bruger ikke sut længere og det er snart et år siden han stoppede.

Ok, så kan det ikke være den...min datter kan nemlig nogle gange få dårlig ånde af at gumle for meget i sin sut, hehe 

Anmeld

23. august 2013

Englebisse

sandramor skriver:

Det passer ikke helt at børn i den alder ikke danner mange tandsten. Min søn på 5 år går til tandlæge hver 3 måned fordi han danner utrolige mange tandsten. Min søn har også dårlig ånde og jeg spurgte tandlægen hvorfor og det er fordi de sover meget med åben mund. 

Anmeld

23. august 2013

sandramor

Englebisse skriver:

Det passer ikke helt at børn i den alder ikke danner mange tandsten. Min søn på 5 år går til tandlæge hver 3 måned fordi han danner utrolige mange tandsten. Min søn har også dårlig ånde og jeg spurgte tandlægen hvorfor og det er fordi de sover meget med åben mund. 

Nej selvfølgelig danner alle mennesker tandsten... Men børn gør normalt ikke ret meget i forholdet til voksne og det er IKKE tandstenen der giver dårlig ånde da tandsten er en forkalkning af den plak man har på tænderne og oftest ikke lugter....
Ja ved godt det med de børn der sover meget med åben mund... Problemet er bare ofte at man ikke tænker på at børste tungen og det er oftest derfor folk har dårlig ånde.... Men selvfølgelig kan det være som du siger hvis barnet sover med åben mund... Det er bare svært at gøre noget ved og derfor forslår jeg at ts starter med at prøve at børste tungen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.