hvor meget skal de kunne snakke som 18 mrd. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

Frejsmor

Jeg sys nu det lyder meget normalt og noget alla det min søn kunne sige i den alder..  I løbet af det næste halve års tid vil der komme fart på og inden du ved af det er hun ved at snakke dine øre af..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Krussedulle

MissTas skriver:

Hej piger

min datter bliver 18 mrd i morgen og synes ikke rigtig hun siger så meget :/ hvornår begynder dette at komme.. Jeg synes jeg snakker tydeligt til hende, forklare hende alt vi laver, spiser, gør osv. læser bøger, peger på ting og siger hvad de hedder og synger ..

Hun kan sige følgende ord:

Muh (når man nævner koen)

vov vov

tak

ja

nej

hov

av

ad

deng (dreng)

moar

mohmoh (mormor)

mad

hej

lige dem jeg kan huske. Hun forstår tilgengæld ALT hvad man siger, hører efter hvad man siger og sådan. Men er det ikke få ord hun kan i den alder? Eller kommer det indenfor de næste måneder ?

Jeg ville overhovedet ikke bekymre mig

Jeg syntes hun kan rigtig mange ord! Min dreng på 17 mdr siger slet ikke så mange ord endnu

Men jeg ved at det kommer lynhurtigt! Min den mellemste kunne vi føre samtaler med, da han var 2 år

Anmeld

21. august 2013

Mor til Ella

MissTas skriver:

Hej piger

min datter bliver 18 mrd i morgen og synes ikke rigtig hun siger så meget :/ hvornår begynder dette at komme.. Jeg synes jeg snakker tydeligt til hende, forklare hende alt vi laver, spiser, gør osv. læser bøger, peger på ting og siger hvad de hedder og synger ..

Hun kan sige følgende ord:

Muh (når man nævner koen)

vov vov

tak

ja

nej

hov

av

ad

deng (dreng)

moar

mohmoh (mormor)

mad

hej

lige dem jeg kan huske. Hun forstår tilgengæld ALT hvad man siger, hører efter hvad man siger og sådan. Men er det ikke få ord hun kan i den alder? Eller kommer det indenfor de næste måneder ?

Udover det du skriver siger Ella

Tak for mad
Traktor
Og av for fanden ( jep det var den første sætning) farmors skyld.

Tror altså det er meget forskelligt

Anmeld

21. august 2013

(august)

hej

det er meget forskelligt, her er hvad vores datter på 19 mdr siger:

mor

far

gara (Sara)

mormor

morfar

farfar

farmor maj-bit (maj-Britt)

onkel

mil (Emil)

hund

kat

vov 

mjav

rap

hest

muh

tørstig

sulten

ble

tisse

lort

sange (lasagne)

synge

pasta

ris

gulerod

peberfrugt

æble

nan (banan)

jordbær

mælk

vand

is

sodavand

cola

sin (appelsin)

sut

osv...

vi har øvet meget i vores sommerferie og der eksploderede hendes sprog. Hun fik dræn som 13 mdr og derefter er det gået stærkt. Hun er ved at danne sætninger med 3 ord. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.