hvor meget skal de kunne snakke som 18 mrd. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.247 visninger
13 svar
2 synes godt om
21. august 2013

MissTas

Hej piger

min datter bliver 18 mrd i morgen og synes ikke rigtig hun siger så meget :/ hvornår begynder dette at komme.. Jeg synes jeg snakker tydeligt til hende, forklare hende alt vi laver, spiser, gør osv. læser bøger, peger på ting og siger hvad de hedder og synger ..

Hun kan sige følgende ord:

Muh (når man nævner koen)

vov vov

tak

ja

nej

hov

av

ad

deng (dreng)

moar

mohmoh (mormor)

mad

hej

lige dem jeg kan huske. Hun forstår tilgengæld ALT hvad man siger, hører efter hvad man siger og sådan. Men er det ikke få ord hun kan i den alder? Eller kommer det indenfor de næste måneder ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Malene76

MissTas skriver:

Hej piger

min datter bliver 18 mrd i morgen og synes ikke rigtig hun siger så meget :/ hvornår begynder dette at komme.. Jeg synes jeg snakker tydeligt til hende, forklare hende alt vi laver, spiser, gør osv. læser bøger, peger på ting og siger hvad de hedder og synger ..

vov vov

tak

ja

nej

hov

av

ad

deng (dreng)

moar

mohmoh (mormor)

mad

hej

lige dem jeg kan huske. Hun forstår tilgengæld ALT hvad man siger, hører efter hvad man siger og sådan. Men er det ikke få ord hun kan i den alder? Eller kommer det indenfor de næste måneder ?

Min søn er næsten 19 måneder og han kan heller ikke så mange ord. Til gengæld er han ret god motorisk. Det skalnok komme, han viser stor interesse for ordene, så jeg er ikke så bekymret.

Han kan

Traktor

Mor

Far

Mormor

Farmor

Farfar

Bog

Av

Adder

Mad

Bad

Buba (Babu-alle former for falck/politibiler)

Pia

Tak

Ja

Nej

Hov/Hovsa

Hej

Det er lige dem jeg kan huske. Det kommer stille og roligt. Børn sætter ind på forskellige ting og udvikler sig i forskelligt tempo. Er sikker på at din datter nok skal komme efter det. Vi har en bekendt med en søn der er 1 uge ældre end F og han snakker nærmest i sætninger, men er ikke så sikker som F motorisk.

KH Malene

Anmeld

21. august 2013

MissTas

Malene76 skriver:

Min søn er næsten 19 måneder og han kan heller ikke så mange ord. Til gengæld er han ret god motorisk. Det skalnok komme, han viser stor interesse for ordene, så jeg er ikke så bekymret.

Han kan

Traktor

Mor

Far

Mormor

Farmor

Farfar

Bog

Av

Adder

Mad

Bad

Buba (Babu-alle former for falck/politibiler)

Pia

Tak

Ja

Nej

Hov/Hovsa

Hej

Det er lige dem jeg kan huske. Det kommer stille og roligt. Børn sætter ind på forskellige ting og udvikler sig i forskelligt tempo. Er sikker på at din datter nok skal komme efter det. Vi har en bekendt med en søn der er 1 uge ældre end F og han snakker nærmest i sætninger, men er ikke så sikker som F motorisk.

KH Malene

hun kan også sige bog

men nej okay, de ligger jo egentlig meget lig op af hinanden.. men ville lige høre andres erfaringer. Ved godt børn er forskellige og udvikler sig forskelligt.. Det kommer nok lige pludselig..

har en bekendt der har en søn på samme alder som min datter.. (3uger ældre) han kunne intet sige, men de sidtse 3 uger er han bare begyndt at sige alt muligt.. må nok bare væbnes med tålmodighed

Anmeld

21. august 2013

Malene76

MissTas skriver:

hun kan også sige bog

men nej okay, de ligger jo egentlig meget lig op af hinanden.. men ville lige høre andres erfaringer. Ved godt børn er forskellige og udvikler sig forskelligt.. Det kommer nok lige pludselig..

har en bekendt der har en søn på samme alder som min datter.. (3uger ældre) han kunne intet sige, men de sidtse 3 uger er han bare begyndt at sige alt muligt.. må nok bare væbnes med tålmodighed

Åhh kender godt det der emd tålmodigheden... Den mangler man altså sommetider... Som jeg skrev så kender vi jo en der er en uge ældre end F og han snakkede bare så meget hurtigere og så meget mere end F og det pressede da også mig lidt... Bestemte mig så for at børn er forskellige og at F er god motorisk, så sproget skulle nok komme, når han nu ellers total vrøvler derud. han snakker kontant, ville være skønt med en ordbog til det der russisk eller kinesisk der kommer ud af munden på ham.  

Anmeld

21. august 2013

Louise H.

Tror nu ikke du skal bekymre dig så meget, det kommer lige pludseligt
Som en anden siger, børn udvikler sig forskelligt. Drengen i min datters dagpleje er 3 mdr ældre og siger ikke ret meget mere end Isabella.

Her er de ord, som jeg lige kan huske hun siger: (hun er næsten 17 mdr)

Hej
HejHej

aj aj

ae ae

ejjj (skuffet)

ejj (overrasket)
vov vov
muh
far
mor
mormor
morfar
fie (sofie)
nille (pernille)
ludi (Ludvig)
mad
av
ad
adder
Gry
nej
ja

Anmeld

21. august 2013

MissTas

Malene76 skriver:

Åhh kender godt det der emd tålmodigheden... Den mangler man altså sommetider... Som jeg skrev så kender vi jo en der er en uge ældre end F og han snakkede bare så meget hurtigere og så meget mere end F og det pressede da også mig lidt... Bestemte mig så for at børn er forskellige og at F er god motorisk, så sproget skulle nok komme, når han nu ellers total vrøvler derud. han snakker kontant, ville være skønt med en ordbog til det der russisk eller kinesisk der kommer ud af munden på ham.  

hehe ja.. Annastacia har også været hurtig til nogle ting og langsommere til andre, men sådan er det altid

hun snakker virkelig også hele tiden og vi kan sagtens sige nogle ord til hende og så prøver hun virkelig og efter en 10 gange, så lykkedes det hende.. så det er bare et spørgsmål om øvelse og at hører ordene nok gange

man blir bare let bekymret om de nu er med, det ønsker man jo gerne ens barn er

Anmeld

21. august 2013

MissTas

Louise <3 Isabella skriver:

Tror nu ikke du skal bekymre dig så meget, det kommer lige pludseligt
Som en anden siger, børn udvikler sig forskelligt. Drengen i min datters dagpleje er 3 mdr ældre og siger ikke ret meget mere end Isabella.

Her er de ord, som jeg lige kan huske hun siger: (hun er næsten 17 mdr)

Hej
HejHej

aj aj

ae ae

ejjj (skuffet)

ejj (overrasket)
vov vov
muh
far
mor
mormor
morfar
fie (sofie)
nille (pernille)
ludi (Ludvig)
mad
av
ad
adder
Gry
nej
ja

kan godt se de ligger meget lig hinanden så nå mon ikke det pludselig kommer væltende hehe.. hun er hvert fald ivrig efter at lære

Anmeld

21. august 2013

MissTas

MissTas skriver:

Hej piger

vov vov

tak

ja

nej

hov

av

ad

deng (dreng)

moar

mohmoh (mormor)

mad

hej

og så siger hun også bog og BØH, dem glemte jeg

Anmeld

21. august 2013

Miss91

Jeg synes ført sproget rigtig tog til EFTER de 18 mdr og faktisk først sådan rigtigt efter 20 mdr. Der begyndte hun at lære nye ord hver dag nærmest og først de seneste måneder fra 22-24 mdr er hum begyndt at snakke i 3-ords sætninger.

Så din piges ordforråd lyder fuldstændig normalt. Det lyder som min piges og hun har altid fået stor ros for sig sprog

Anmeld

21. august 2013

Mettefpigen

Lukas blir 2 her d 3, og han kan sige mange ting :-) men han sagde nok lidt mere end anastacia da han var 18 måneder, men her begyndte det rigtigt da han var ca 20 måneder.. Næsten hver dag lærte han noget nyt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.