Nogen med marsvin og børn på omkring de 2 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

twinny

Vi overvejer kaniner. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

jydeinden

altså jeg vil sige at det uanset hvad, men nok især med marsvin er et krav at forældrene gider at tage en meget stor del af ansvaret og personligt synes jeg de er mere sårbare end feks kaniner men har ens barn et ret stille og roligt sind og forældrene gider tage sig af de ting som børnene ikke gider, jamen så go for it

Anmeld

21. august 2013

Åse

Jeg forstår ikke at så små børn skal have kæledyr, børn er slet ikke klar i deres kognitive udvikling for at føle empati på samme måde over for dyr/mennesker når de er 2 år. Hvis det er forældrene der gerne vil have dyr så synes jeg at det er helt ok, men så små børn skal være under opsyn hvis de skal "lege" og kæle med dem.

Anmeld

21. august 2013

B&J

MikeyMike & Mor skriver:

Mange tak for svar. Det er netop det jeg tænkte.. at det ville være et perfekt førstegangs kæledyr, han elsker marsvin og bliver ellevild når han ser dem, så han vil helt klart bruge meget tid på sit nye marsvin  

jaa og mange marsvin er så kærlige og nusser en i ansigtet og vil putte med en og slikker en

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

Team Putte skriver:

Ja jeg har forventet min basse snart kradser af de sidste 6 år Nu er jeg begyndt at forvente han lever for evigt

De dråber man kan købe til at komme i vandet er ikke gode! Det er noget med at vitaminet fordamper kort tid efter det er tilføjet. Bruger man dråber bør man give det direkte i munden på dem Man kan også få noget i pulverform som man f.eks. kan drysse på en skive agurk Personligt giver jeg ham bare masser af grønt hvor indholdet af c-vitamen er højt. Her får han f.eks. frisk spinat, peberfrugt (Især den røde), persille, broccoli, kål osv. Når han så har spist det jeg har givet ham må han gerne få mere "ligegyldige" grøntsager som agurk, salat og gulerødder Det med C-vitamin er fordi de ikke selv kan danne det og kan risikere skørbug hvis de ikke får det.. Ligesom sømændene i gamle dage!

Haha, har han da også bare at gøre

Rigtig god viden! tak for det.. det vil jeg huske at give marsvinet

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

twinny skriver:

Vi overvejer kaniner. 

Kaniner er også fantastiske dyr 

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

jydeinden skriver:

altså jeg vil sige at det uanset hvad, men nok især med marsvin er et krav at forældrene gider at tage en meget stor del af ansvaret og personligt synes jeg de er mere sårbare end feks kaniner men har ens barn et ret stille og roligt sind og forældrene gider tage sig af de ting som børnene ikke gider, jamen så go for it

Vores dreng er meget stille og rolig, og er vant til små dyr. Han kan sagtens sidde stille længe og ae dem. 

Det bliver selvfølgelig mest mit marsvin, for det er nok mig der kommer til at have det mest oppe fx om aftenen og pusle om det. Men det er også hans, som han kan fodre, sidde med og nusse om sammen med mig.

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

Åse skriver:

Jeg forstår ikke at så små børn skal have kæledyr, børn er slet ikke klar i deres kognitive udvikling for at føle empati på samme måde over for dyr/mennesker når de er 2 år. Hvis det er forældrene der gerne vil have dyr så synes jeg at det er helt ok, men så små børn skal være under opsyn hvis de skal "lege" og kæle med dem.

Selvfølgelig skal de da have et kæledyr. De skal lære at være søde og blide ved små dyr, og lære hvordan man holder og behandler dem Selvfølgelig må han ikke være alene med marsvinet, da han slet ikke er gammel nok og kan lave spontane bevægelser der ikke er ret gode for små dyr. Men i selskab med mig skal han nok for lov til at kysse og nusse det lille dyr. han ønsker sig brændende et marsvin, og vil altid have alle andres med hjem. han bliver dybt ulykkelig når vi siger farvel til dem, så det er en rigtig god ting for netop vores søn at få sit eget marsvin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.