Nogen med marsvin og børn på omkring de 2 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
17 svar
3 synes godt om
21. august 2013

MikeyMike & Mor

Nogen med marsvin med en to årig i huset? og hvad er jeres erfaring omkring det? Det vil være vores søns første rigtige kæledyr, udover vores to hunde. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Leonora

Vi har lige købt 2 små marsvin på 5 uger.
Vigga er næsten 2 år og leonora er 5.

Det er et kæmpe hit - selvom det er mig der passer dem.
Synes det er sundt for ungerne at lære at passe på et dyr.

Louise

Anmeld

21. august 2013

B&J

i mine øjne er de super gode til små børn og de er så kærlige og de elsker jo at være i hænder og din søn ved jo man skal være god ved dyr når i har 2 hunde

Anmeld

21. august 2013

Team Putte

MikeyMike & Mor skriver:

Nogen med marsvin med en to årig i huset? og hvad er jeres erfaring omkring det? Det vil være vores søns første rigtige kæledyr, udover vores to hunde. 

super skønne og aktive dyr husk de skal have tilført c vitamin gennem kosten, her får min gamle dreng på 10 år en masse grønt rigt på c vitamin de må ikke trykkes på maven men det er bare at lære din søn at han ikke selv må løfte på den

Anmeld

21. august 2013

Malthe2010

Vi har lige passet marsvin i en uge og min søn på 2 syntes de var søde og sjove de første par dage, men mistede hurtigt interessen for dem! (måske hjælper det heller ikke at mor her syntes det er et møg-kedeligt dyr) men hvis man/barnet ellers er interesseret i dyr, så er det måske et meget godt sted at starte..

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

Leonora skriver:

Vi har lige købt 2 små marsvin på 5 uger.
Vigga er næsten 2 år og leonora er 5.

Det er et kæmpe hit - selvom det er mig der passer dem.
Synes det er sundt for ungerne at lære at passe på et dyr.

Louise

Netop det jeg også tænkte.. Bare det med at give dem salat og fodre dem er jo både sjovt og hyggeligt for sådan en 2 årig og de er jo så rolige, så de er perfekte som første kæledyr

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

B&J skriver:

i mine øjne er de super gode til små børn og de er så kærlige og de elsker jo at være i hænder og din søn ved jo man skal være god ved dyr når i har 2 hunde

Mange tak for svar. Det er netop det jeg tænkte.. at det ville være et perfekt førstegangs kæledyr, han elsker marsvin og bliver ellevild når han ser dem, så han vil helt klart bruge meget tid på sit nye marsvin  

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

Team Putte skriver:

super skønne og aktive dyr husk de skal have tilført c vitamin gennem kosten, her får min gamle dreng på 10 år en masse grønt rigt på c vitamin de må ikke trykkes på maven men det er bare at lære din søn at han ikke selv må løfte på den

Skal jeg nok huske.. Min egen gamle marsvin blev 12 år.. Troede kun sådan nogle små nogen kunne blive max 4 år  Det er dejligt at man kan vokse op med dem.. de er bare fantastiske dyr..

Har faktisk aldrig hørt om det C-vitamin, er det dråber man køber hos dyrehandleren? 

Anmeld

21. august 2013

MikeyMike & Mor

Malthe2010 skriver:

Vi har lige passet marsvin i en uge og min søn på 2 syntes de var søde og sjove de første par dage, men mistede hurtigt interessen for dem! (måske hjælper det heller ikke at mor her syntes det er et møg-kedeligt dyr) men hvis man/barnet ellers er interesseret i dyr, så er det måske et meget godt sted at starte..

Haha, ja måske har det lidt med det at gøre! 

Min søn er fuldstændig tosset med dyr, især små dyr som marsvin, ørkenrotter og kaniner. Jeg er selv totalt marsvin freak, så derfor har jeg valgt et marsvin, kommer selv til at bruge meget tid på det nemlig og så er det så nemt et dyr, der sagtens kan holdes stille i længere tid.. 

Anmeld

21. august 2013

Team Putte

MikeyMike & Mor skriver:

Skal jeg nok huske.. Min egen gamle marsvin blev 12 år.. Troede kun sådan nogle små nogen kunne blive max 4 år  Det er dejligt at man kan vokse op med dem.. de er bare fantastiske dyr..

Har faktisk aldrig hørt om det C-vitamin, er det dråber man køber hos dyrehandleren? 

Ja jeg har forventet min basse snart kradser af de sidste 6 år Nu er jeg begyndt at forvente han lever for evigt

De dråber man kan købe til at komme i vandet er ikke gode! Det er noget med at vitaminet fordamper kort tid efter det er tilføjet. Bruger man dråber bør man give det direkte i munden på dem Man kan også få noget i pulverform som man f.eks. kan drysse på en skive agurk Personligt giver jeg ham bare masser af grønt hvor indholdet af c-vitamen er højt. Her får han f.eks. frisk spinat, peberfrugt (Især den røde), persille, broccoli, kål osv. Når han så har spist det jeg har givet ham må han gerne få mere "ligegyldige" grøntsager som agurk, salat og gulerødder Det med C-vitamin er fordi de ikke selv kan danne det og kan risikere skørbug hvis de ikke får det.. Ligesom sømændene i gamle dage!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.