Anden besøg ved lægen uge 25

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2013

Anonym trådstarter

sulo skriver:

Ja sjovt er det bestemt ikke, tror grunden til at det gjorde så ondt, at man er uforberedt på at det kan ske, havde da aldrig hørt om før jeg blev gravid, at 20% af alle graviditeter går til grunde.

Jeg var 7+4

Ja sådan noget man kun tror der sker for andre! jA 20 % er faktisk meget, så det er jo faktisk meget normalt.. Men ja det gjorde ondt, når man lige havde glædt sig! Så er det dejligt vi har nogle lækre bebser i maven igen  Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2013

Hjaltesmor

Anonym skriver:

Hvad skal man ved lægen? Tænker også om man skal have en underlivsundersøgelse? 

Ved min første graviditet tissede jeg på en pind og lægen spurgte, om jeg havde det godt. Den pind kan vist også købes på apoteket, hvis man selv vil tisse på den.

Ved min anden graviditet aflyste lægen kort forinden og gav mig først mulighed for en ny tid i uge 37 (han tog på ferie), hvor jeg alligevel skulle til jordemoder. Næsten alle andre læger i vores lægecirkel havde også ferie, så ham der var tilbage tog kun akutte ind. Derfor blev dette lægebesøg sprunget over, da jordemoderen alligevel undersøger langt grundigere end lægen. Jordemoderen lader dog en selv kigge på tispinden (hvilket er lægens eneste opgave, når jeg er ved ham).

(Man fornemmer slet ikke, at jeg synes, at (min) læges graviditetsundersøgelser er ret spild af tid og penge, vel?)

Anmeld

21. august 2013

sus82

Lægen udfylder de punkter der står på din vandrejournal, men i mit tilfælde er lægen grundigere end jordemoderen. Men jeg har endnu ikke fået en underlivsundersøgelse og jeg er i uge 38.

Anmeld

21. august 2013

Bell'star

sus82 skriver:

Lægen udfylder de punkter der står på din vandrejournal, men i mit tilfælde er lægen grundigere end jordemoderen. Men jeg har endnu ikke fået en underlivsundersøgelse og jeg er i uge 38.

Hvor rart at høre, at du heller ikke er blevet undersøgt forneden endnu.. 

Jeg har faktisk gået og spekuleret over, om nogen havde glemt mig, er 40+6 og er heller ikke blevet undersøgt en eneste gang der, gennem hele graviditeten.. Men tyder så på, at det er meget normalt åbenbart.. 

Anmeld

21. august 2013

Hjaltesmor

Bell'star skriver:

Hvor rart at høre, at du heller ikke er blevet undersøgt forneden endnu.. 

Jeg har faktisk gået og spekuleret over, om nogen havde glemt mig, er 40+6 og er heller ikke blevet undersøgt en eneste gang der, gennem hele graviditeten.. Men tyder så på, at det er meget normalt åbenbart.. 

Jeg er heller ikke blevet undersøgt for neden. Hverken i denne graviditet eller sidste gang.

Sidst forlangte jeg at blive undersøgt forneden 8 uger efter fødslen. Det vil jeg også forlange denne gang, hvis det ikke bliver tilbudt.

Anmeld

21. august 2013

Bell'star

Hjaltesmor skriver:

Jeg er heller ikke blevet undersøgt for neden. Hverken i denne graviditet eller sidste gang.

Sidst forlangte jeg at blive undersøgt forneden 8 uger efter fødslen. Det vil jeg også forlange denne gang, hvis det ikke bliver tilbudt.

Hmm.. Virker altså lidt underligt, at man ikke automatisk bliver undersøgt dernede, især EFTER fødslen.. Var ellers sikker på, inden jeg blev gravid, at det var sådan nogen ting der netop under og efter graviditeten blev fokuseret på..

Men godt du siger det, for det må jeg da lige være opmærksom på, og sørge for bliver gjort, hvis de ikke selv sørger for det.. - hvis ellers min bebs nogensinde beslutter sig for at forlade sin tilsyneladende perfekte bolig (40+6 i dag, suk) 

Anmeld

21. august 2013

Clisolka

Anonym skriver:

Hvad skal man ved lægen? Tænker også om man skal have en underlivsundersøgelse? 

Jeg fik lyttet hjertelyd, trykket lidt på maven, fået målt blodtryk og blodsukker + afleveret en urinprøve. 

Jeg ved ikke hvor normalt det er at få målt blodsukker i graviditeten, men lægen er særlig obs på mig da jeg har diabetes, så jeg får altid tjekket mit blodsukker + urin ved hvert besøg 

Jeg har aldrig fået en gynækologisk undersøgelse i nogle af mine graviditeter  Nu er jeg 36+3 og er stadig ikke blevet undersøgt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.