Færdig med bachelor inden termin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2013

Mie89

FruJacobsen skriver:

Ih ja, du går også nogle travle måneder i møde med mit første barn havde jeg termin i maj måned (gik på 3. år på læreruddannelsen på det tidspunkt), så jeg havde baby med til eksamen i juni! Det var hårdt, men det lykkedes min mand er også studerende, så han skulle også til eksamen og havde projekt osv. i maj/juni, men da det hele var overstået, havde vi jo dejlig lang sommerferie sammen - så der kunne vi nyde en af fordelene ved at være studerende, når man får barn
Min mand er også stadig studerende, når nr. 2 kommer, så vi må se, om vi kan skiftes til at tage nogle fridage.

Men ja, som du siger, kan vi jo altid gå til eksamen i august i stedet det er jo også om at nyde sin nyfødte baby, imens man kan ! Bliver I begge færdige til sommer? For så passer det jo perfekt at få en baby nu, så I har tid til at være sammen, når eksaminerne er overstået...

Ellers held og lykke med bacheloren vi skal nok klare det!

Uhh er da glad for at høre at det godt kan lade sig gøre! 

Min kæreste er "kun" 3. års, så vi har den dejlige lange sommerferie sammen, og så starter han jo igen, mens jeg fortsætter med barsel  Og det er netop også det jeg tænker der kan redde min eksamensperiode - at jeg ved at når det er slut, kan jeg fokusere alt min tid på vores baby 

Og jeg er sikker på vi også nok skal klare det! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2013

FamilenStorm

FruJacobsen skriver:

Hej I skønne kvinder!

Mon der er flere i samme situation som mig? Jeg er lærerstuderende og har allerede forlænget min uddannelse med 1 år, da jeg fødte min søn sidste sommer. Nu venter min mand og jeg så vores andet barn til januar (hvilket jo vil sige, at jeg får barn midt i skoleåret). Men jeg er fast besluttet på, at jeg skal blive færdig til sommer. Det betyder, at jeg skal have skrevet min bachelor inden jul, da jeg godt kan regne ud, at der ikke bliver meget tid til det, når først der er to små i huset.

Nå, vil nok bare sige, at jeg allerede er en aaanelse stresset og sidder her til aften og spekulerer på, om der mon er andre, der har klaret eksamen og bachelor med en tumling og nyfødt baby i huset?

God aften til jer alle!

Jeg skrev min ba da beg var højgravid og gik til eksamen 10 dage efter fødsel..

Det var hårdt ja, men var glad for at få det ud af verdenen.. Nu gik jeg ikke efter en vild karakter, og det var heldigt, for fik ikke åbnet en bog op til eksamen og lavede mit oplæg aftenen inden..

Anmeld

27. august 2013

FruJacobsen

FamilenStorm skriver:

Jeg skrev min ba da beg var højgravid og gik til eksamen 10 dage efter fødsel..

Det var hårdt ja, men var glad for at få det ud af verdenen.. Nu gik jeg ikke efter en vild karakter, og det var heldigt, for fik ikke åbnet en bog op til eksamen og lavede mit oplæg aftenen inden..

Wow, 10 dage efter fødslen? Jeg gjorde det efter en måned og synes, at det var hårdt! Men fik heller ikke forberedt mig inden, hvilket jeg ikke rigtig bryder mig om, så håber, at det bliver anderledes denne gang! Kan godt forestille mig, at man er lettet efter bacheloreksamen !!

Anmeld

27. august 2013

FruJacobsen

mie89 skriver:

Uhh er da glad for at høre at det godt kan lade sig gøre! 

Min kæreste er "kun" 3. års, så vi har den dejlige lange sommerferie sammen, og så starter han jo igen, mens jeg fortsætter med barsel  Og det er netop også det jeg tænker der kan redde min eksamensperiode - at jeg ved at når det er slut, kan jeg fokusere alt min tid på vores baby 

Og jeg er sikker på vi også nok skal klare det! 

Ja, du må bare tænke på den lange ferie sammen, hvis det bliver hårdt med eksaminerne jeg kan huske, at vi fordelte "læsedage" imellem os - således at vi skiftedes til at være med vores søn en hel dag, så den anden kunne læse. Den, der læste, skulle så også stå for det praktiske som indkøb, tøjvask og madlavning den dag. For os var det en god løsning, så vi ikke stod hver morgen og skulle til at snakke om, hvem der nu havde mest brug for at få læst op og forberedt sig....at jeg så ikke fik udnyttet min tid fordi jeg var så træt, er så en anden sag men jeg kan hvert fald anbefale at lave sådan et lille fordelingssystem for at undgå konflikter

Anmeld

27. august 2013

Mie89

FruJacobsen skriver:

Ja, du må bare tænke på den lange ferie sammen, hvis det bliver hårdt med eksaminerne jeg kan huske, at vi fordelte "læsedage" imellem os - således at vi skiftedes til at være med vores søn en hel dag, så den anden kunne læse. Den, der læste, skulle så også stå for det praktiske som indkøb, tøjvask og madlavning den dag. For os var det en god løsning, så vi ikke stod hver morgen og skulle til at snakke om, hvem der nu havde mest brug for at få læst op og forberedt sig....at jeg så ikke fik udnyttet min tid fordi jeg var så træt, er så en anden sag men jeg kan hvert fald anbefale at lave sådan et lille fordelingssystem for at undgå konflikter

Det var da en god løsning!  Nu må vi lige se hvilken slags barn vi får, og så må vi tage den derfra - studieåret er jo først også lige begyndt, så det er meget at tænke så meget i eksamener allerede nu  Men jeg har heldigvis et dejligt studieteam der er med på at vi har alle vores opgaver færdige inden min termin, så jeg ikke også skal kæmpe med at få dem færdige inden læseferien 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.