sprg. omk bryllup...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Plysbjørnen

Jeg har lige et par spørgsmål omkring bryllup og fest...

Som i nok kan gætte skal Kai og jeg snart giftes... Til festen er min fars ene lillebror inviteret, og de kommer... Kan man så godt tillade sig at spørge den anden lillebror om han og hans kone vil være så søde at servere?? Det er bare det at de hjælper tit med at servere på en kro, og så kunne det jo være rart hvis de gad at hjælpe...

Noget helt andet er der egentlig nogen derved hvor lang tid det tager at blive gift på rådhus... Det glemte jeg nemlig at spørge hende damen (på rådhuset) om...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

Louise mortil4

altså, nu ved jeg ikke hvordan i plejer at gøre i jeres familie, men i vores familie ville det være et no go at invitere en lillebror og bede en anden (som så ikke er inviteret) om at servere. Selv ville jeg nok også undre mig, hvis jeg var den der ikke blev inviteret, men bedt om at servere, men det kommer jo også an på hvordan i plejer at gøre i jeres familie.

Knus Louise 

Anmeld

15. juli 2009

Juniors mor

Tillykke med det forestående bryllup

Jeg ville synes det var en smule mærkeligt, hvis den anden lillebror severede, men det kommer selvfølgelig an på jeres familieforhold osv....

Har været med til et bryllup på rådhuset, og det tog ca 3 minutter - max! Det var Kbh rådhus.... Men mon ikke det varierer meget fra rådhus til rådhus...?
Helle

Anmeld

15. juli 2009

Plysbjørnen

mortil4 skriver:

altså, nu ved jeg ikke hvordan i plejer at gøre i jeres familie, men i vores familie ville det være et no go at invitere en lillebror og bede en anden (som så ikke er inviteret) om at servere. Selv ville jeg nok også undre mig, hvis jeg var den der ikke blev inviteret, men bedt om at servere, men det kommer jo også an på hvordan i plejer at gøre i jeres familie.

Knus Louise 

Det er jo også derfor jeg er så galt i tvivl, for synes jo også det kommer til at virke lidt forkert... Men vi har ikke ret meget at gøre med den lillebror jeg havde overvejet kunne servere... på trods af at de kun bor 3 km fra os...

Anmeld

15. juli 2009

Plysbjørnen

Juniors mor skriver:

Tillykke med det forestående bryllup

Jeg ville synes det var en smule mærkeligt, hvis den anden lillebror severede, men det kommer selvfølgelig an på jeres familieforhold osv....

Har været med til et bryllup på rådhuset, og det tog ca 3 minutter - max! Det var Kbh rådhus.... Men mon ikke det varierer meget fra rådhus til rådhus...?
Helle

Okay, så må hjernen i blød endnu engang og så må vi se hvem jeg så kan komme i tanke om...

Anmeld

15. juli 2009

Helle30

Jeg er sgu nødet til at være ærlig Betina. Jeg ville finde nogle andre (pålidelige) tjenere til festen. Jeg aner jo ikke, hvilket forhold I har til den bror, der i givet fald skulle servere, men bare dét at hans anden bror er med som gæst - at der vil være flere i selskabet, han er i familie med - og som han (og konen) skal servere for - det ville jeg ikke gøre.Vi har ofte ladet vores gode ven (med kone) levere mad ud af huset. De har altid været inviteret med, men vi har hyret andre (et sødt ungt, dygtigt ægtepar) til at servere, køle drikkevarer, rydde af osv.
- At vores venner så aldrig kan deltage pga. andre arrangementer - det er deres sag.
Ved Louises barnedåb forrige søndag gav vi ca. 1800 kr. for de to i 8 timer, og det er virkeligt pengene værd. De serverede også ved Sofies dåb - de spørger ikke om noget og finder selv ud af tingene. Det var bare perfekt. Sådan nogle må der da også være ovre ved jer?

Jeg aner intet om tiden på rådhusvielser. Vi gik til "Chefen".

- Helle

Anmeld

15. juli 2009

Louise mortil4

jeg kan godt forstå hvor du kommer fra, men vender man den om og ser det fra brorens side af, så ville jeg da undre mig over at i mener at i ikke har nok at gøre med mig til at invitere mig med til festen, men jeg må gerne opvarte jer. Tror sgu jeg ville blive lidt tøse fornærmet et eller andet sted og holde mig endnu længere væk. Jeg ville helt klart vælge at invitere ham med i stedet også finde nogle andre til at servere.

Håber i finder ud af det

Knus Louise

Anmeld

15. juli 2009

Plysbjørnen

Helle30 skriver:

Jeg er sgu nødet til at være ærlig Betina. Jeg ville finde nogle andre (pålidelige) tjenere til festen. Jeg aner jo ikke, hvilket forhold I har til den bror, der i givet fald skulle servere, men bare dét at hans anden bror er med som gæst - at der vil være flere i selskabet, han er i familie med - og som han (og konen) skal servere for - det ville jeg ikke gøre.Vi har ofte ladet vores gode ven (med kone) levere mad ud af huset. De har altid været inviteret med, men vi har hyret andre (et sødt ungt, dygtigt ægtepar) til at servere, køle drikkevarer, rydde af osv.
- At vores venner så aldrig kan deltage pga. andre arrangementer - det er deres sag.
Ved Louises barnedåb forrige søndag gav vi ca. 1800 kr. for de to i 8 timer, og det er virkeligt pengene værd. De serverede også ved Sofies dåb - de spørger ikke om noget og finder selv ud af tingene. Det var bare perfekt. Sådan nogle må der da også være ovre ved jer?

Jeg aner intet om tiden på rådhusvielser. Vi gik til "Chefen".

- Helle

Jeg kan godt se hvad i mener... min onkel som er inviteret er den eneste ud af 5 søskende (ja ud over min far jo) der er inviteret... Men tror også lidt det vil virke forkert på alle måder...

Anmeld

15. juli 2009

Louise mortil4

Trold skriver:

Jeg kan godt se hvad i mener... min onkel som er inviteret er den eneste ud af 5 søskende (ja ud over min far jo) der er inviteret... Men tror også lidt det vil virke forkert på alle måder...

ok så ville jeg nok ikke invitere ham med, men heller ikke bede ham servere.

Anmeld

16. juli 2009

Susan1978

jeg ville sige nej.. det kan man ikke tillade sig. ! 

håber i finder en løsning og får en fantastisk dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.