Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

L&V

Rikke mor skriver:

Havde sundhedsplejsken på besøg i går, og hun påpegede at det var vigtigt at jeg var opmærksom på alle de ting jeg nævnte.. 

Jeg elsker at have ham i mine arme! 

Jeg fik afvide af sundhedsplejsken at det var vigtigt at han lærer at ligge alene uden mig..

Stik sundhedsplejersken skråt op Babyer ska/bør først ligge selv efter 8uger. Det er tryghed,nærvær og omsorg de vil ha og har brug for.. Jeg har lige taget en laaaang lur med mindstemanden liggende med brystet i munden eller næsen inde i det og nøj vi sov godt og sikke glad han var da han vågnede.. Det var hans behov for ellers ville han heller ik sove

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

AnthonsMor

Rikke mor skriver:

Hej alle..

Jeg har en søn på 13 dage, og ved egentlig ikke om det er et problem, men han er begyndt at være utrolig "morsyg", ked af det og pylret om morgen. Når han vågner efter kl 06 om morgen, så kan vi (jeg) slet ikke få ro på ham igen, selvom han har været ved brystet og fået skiftet ble. Er det meget normalt? Han sover først sådan "godt" ved en 13 tiden igen. 

Det er ligeledes det samme om aften - gerne efter kl 17, så bliver han igen pylret, ked af det og "morsyg" indtil cirka kl 21. 

Er det meget normalt eller har I nogle gode råd. 

Vi er meget opmærksomme på at han ikke får lov til at hænge i brystet og sove for længe på armen inden han kommer i vuggen igen..

Hvis han skriger og bliver ked af det, så tager far over.. 

Del gerne råd mm :-) 

Han skal bare overdynges med tryghed, kram, kys, og at være på arm og ved bryst når han vil..
Min Anthon reagerede faktisk hvis jeg var lidt ekstra træt en dag og ikke helt havde 'overskud' til at være den mor jeg måske var dagen før, og det var sådan, at han ikke ville sove, skreg og ville æde hele tiden..

De første 2½ måned lod jeg Anthon falde i søvn i min eller min mands arm, for så at ligge ham i liften når han sov helt - og i starten tog han gerne 2-4 timer i streg

Anmeld

17. august 2013

AnthonsMor

Rikke mor skriver:

Havde sundhedsplejsken på besøg i går, og hun påpegede at det var vigtigt at jeg var opmærksom på alle de ting jeg nævnte.. 

Jeg elsker at have ham i mine arme! 

Jeg fik afvide af sundhedsplejsken at det var vigtigt at han lærer at ligge alene uden mig..

Lige med hensyn til dét der kan du stikke det hun siger op et vis sted! Det er jo noget fis..

JA han skal da lære det, ENGANG - i 4-5-6 måneders alderen, og han skal nok selv sige fra en dag, hvor han ikke gider spise ret længe, og ikke gider sidde og putte nutte, som han gerne vil nu..

Nyd du ham, og lyt til hvad din SP siger, MED FORNUFT

Anmeld

17. august 2013

Rikke mor

Janne T. skriver:

Smid den sundhedsplejerskes råd henover højre skulder, søde Rikke. Hun skal rådgive, hun dikterer ikke. Giv ham alt den kropsligekontakt og amning han har brug for. Hvis du både begrænser hans kropskontakt og adgang til brystet, vil du helt hundrede havde en led af det dreng, og derudover ret sikkert få problemer med din amning

åh, har smidt sundhedsplejskens råd til højre.. 

Tak for svaret, søde Janne.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.