Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.056 visninger
13 svar
20 synes godt om
17. august 2013

Rikke mor

Hej alle..

Jeg har en søn på 13 dage, og ved egentlig ikke om det er et problem, men han er begyndt at være utrolig "morsyg", ked af det og pylret om morgen. Når han vågner efter kl 06 om morgen, så kan vi (jeg) slet ikke få ro på ham igen, selvom han har været ved brystet og fået skiftet ble. Er det meget normalt? Han sover først sådan "godt" ved en 13 tiden igen. 

Det er ligeledes det samme om aften - gerne efter kl 17, så bliver han igen pylret, ked af det og "morsyg" indtil cirka kl 21. 

Er det meget normalt eller har I nogle gode råd. 

Vi er meget opmærksomme på at han ikke får lov til at hænge i brystet og sove for længe på armen inden han kommer i vuggen igen..

Hvis han skriger og bliver ked af det, så tager far over.. 

Del gerne råd mm :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2013

Mom

Profilbillede for Mom
Hej,

Hvorfor må han ikke hænge i brystet eller ligge på arm?

Et så nyfødt barn kan ikke få for meget tryghed, og min tanke er lidt at det måske kunne få ham til at blive mere rolig, hvis han får lov til at ligge ved jer.

Børn kan indtil 4 mdr's alderen ikke få dårlige vaner, så sid gerne meget med ham, også når han sover, det er tryghedskabende, og det allervigtigste!

Anmeld

17. august 2013

Jibbe

Tryghed tryghed tryghed... Tænk han har lagt 9 mdr inden i maven og kommer ud til en stor uoverskuelig verden og så skal han selv ligge? Jeg ville give ham alt det tryghed han beder om de første mange måneder. Det er derfor man har barsel. Fordi man ikke kan få tid til andet.

Anmeld

17. august 2013

Frk. Himmelblå

Rikke mor skriver:

Hej alle..

Jeg har en søn på 13 dage, og ved egentlig ikke om det er et problem, men han er begyndt at være utrolig "morsyg", ked af det og pylret om morgen. Når han vågner efter kl 06 om morgen, så kan vi (jeg) slet ikke få ro på ham igen, selvom han har været ved brystet og fået skiftet ble. Er det meget normalt? Han sover først sådan "godt" ved en 13 tiden igen. 

Det er ligeledes det samme om aften - gerne efter kl 17, så bliver han igen pylret, ked af det og "morsyg" indtil cirka kl 21. 

Vi er meget opmærksomme på at han ikke får lov til at hænge i brystet og sove for længe på armen inden han kommer i vuggen igen..

Jeg vil sige, det er heeelt normalt, MEN hvorfor i alverden må han ikke hænge i brystet længe eller falde i søvn på armen? Det er jo sikkert det, han efterspørger, da det er det, han har brug for. Kropskontakt og amning (100% efter behov) er hvad, man skal have, når man er spæd.

Anmeld

17. august 2013

Svenne

Ja, det kan sagtens passe. De første uger sov min lille mand også bedst om eftermiddagen og om natten.

Gør det i løbet af dagen, der skal til for at han er rolig. Om det så er at ligge ved brystet, på din mave eller på armen. Det bliver ikke en dårlig vane! For snart gider han det ikke mere...

Held og lykke med den lille fyr.

Anmeld

17. august 2013

modesty

Rikke mor skriver:

Hej alle..

Så lille en baby skal hænge alt det på brystet og i favnen som han har behov for. Det er alt, alt for tidligt at indøve rutiner med at han skal ligge for sig selv og falde i søvn for sig selv, hvis han har brug for tryghed og nærvær. Og jeg forstår ikke hvorfor far skal tage over hvis han skriger eller bliver ked af det?

Anmeld

17. august 2013

Rikke mor

Havde sundhedsplejsken på besøg i går, og hun påpegede at det var vigtigt at jeg var opmærksom på alle de ting jeg nævnte.. 

Jeg elsker at have ham i mine arme! 

Jeg fik afvide af sundhedsplejsken at det var vigtigt at han lærer at ligge alene uden mig..

Anmeld

17. august 2013

twinny

Jeg vil mene han skal hænge i brystet eller sove længe i armene. Det er jo tryghed.  

Her sov drengene i vores arme til de var 1 år. Jeg synes det var hyggeligt. men lige pludselig sagde selv fra.  nu er de 2 i næste måned og er kun lige kommet ind i deres egen seng. Og øv hvor mor savner at putte med dem. Hehe

Anmeld

17. august 2013

StudPsyk

Rikke mor skriver:

Havde sundhedsplejsken på besøg i går, og hun påpegede at det var vigtigt at jeg var opmærksom på alle de ting jeg nævnte.. 

Jeg fik afvide af sundhedsplejsken at det var vigtigt at han lærer at ligge alene uden mig..

Smid den sundhedsplejerskes råd henover højre skulder, søde Rikke. Hun skal rådgive, hun dikterer ikke. Giv ham alt den kropsligekontakt og amning han har brug for. Hvis du både begrænser hans kropskontakt og adgang til brystet, vil du helt hundrede havde en led af det dreng, og derudover ret sikkert få problemer med din amning

Anmeld

17. august 2013

twinny

Rikke mor skriver:

Ej, undskyld mig. Det er sgu noget fis efter min mening.  Hav du så meget armene som du vil. Han vil have dig du har jo båret på ham i 9 mdr. Så put du alt det med ham som du vil.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.