Hvor I Thailand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2013

Lotus86

Anonym skriver:

Ok, tusind tak for svar! Noget område eller hotel du kan anbefale?

Vi boede i en lille bitte flække der hed Bang Tao, virkelig lille bitte by, men der var hyggeligt og stille og roligt. Masser af hoteller og liv på stranden, vi syntes det var skønt når nu vi havde vores søn med, og hvis vi så gerne ville shoppe, så tog vi f.eks ind til Patong.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

spj

Anonym skriver:

Det vil jeg helt sikkert undersøge nærmere  Boede I på et godt hotel?

Ja, det gjorde vi. Tror det hed tropical garden. Rigtig lækkert hotel tæt på strand og byen.

Anmeld

18. august 2013

Snevejr84

Når i har et lille barn med så Phuket. Det er meget turist venligt og der er meget at lave på øen og omkring. Men bo et andet sted end patong. Vil helt klart anbefalede at tage en tur til phi phi øerne. Jeg vil nok holde mig til vest kysten øm vinteren. Der kan godt være understrøm på øst kysten. 

Anmeld

16. oktober 2013

FarTil1

Uha, her MÅ jeg lige blande mig, selvom tråden er halvgammel ;-) Jeg er ny her, og kiggede lige nogle emner igennem... Og jeg ELSKER Thailand! 

Jeg har været i Thailand 5 gange nu - 2004, 2006, 2009, 2012, og så sent som for et par måneder siden. Sidste år var vi afsted i 7 uger, i år var vi afsted i 5 uger. 

Når nu i rejser i vinterhalvåret, så skal i helt klart holde jer til vestkysten - når i kigger på et kort, så ser i Thailand foran jer som en "klat" og en aflang "finger" der strækker sig ned til grænsen til Malaysia. I skal helt klart holde jer vest for denne finger i vinterhalvåret, da vejret er fantastisk og vandet er klart, hvorimod i risikerer at løbe ind i dårligere vejr på den østlige side, hvor havet ikke altid er lige så flot. 

For nylig har der også været et stort olie udslip helt ovre østpå, hvor Koh Samed - en lille ferie ø er lukket helt ned imens de forsøger at rense olien op. 

Phuket er blevet ekstremt dyrt og overturistet på det seneste synes jeg, og i vil nok støde ind i en masse russiske og kinesiske turister. De er ikke alle lige søde...

Men ja, Phuket er nu stadig et rigtig godt sted at være når man har barn, fordi det er så tæt på alting - stranden er nok for varm for jer at opholde jer på, når nu i har et lille barn med, og derfor er det en god ide at kigge efter et hotel med en rigtig god pool, tæt ved gode indkøbsmuligheder.

All-inclusive hoteller er mest noget man bruger på charter-destinationer som Egypten og Tyrkiet, det bør i undgå i Thailand - det er heller ikke noget der findes særlig mange af dernede, og med god grund - der er simpelthen mad i overflod og i alle afskygninger :-D

Du og andre er meget velkomne til at skrive mig en privat besked hvis i vil have anbefalinger og/eller gode råd, jeg kender landet som min egen lomme, og vi har rejst der mange gange med vores dreng på nu 5 år :-)

Anmeld

17. oktober 2013

Mor til Majbørn

Helt klart Phuket!

Min bror og jeg var der med mine forældre da vi var henholdsvis 1 1/2 og næsten 4 år. Min mor har efterfølgende sagt, at hvis vi skal til Thailand med vores datter, skal det helt klart være Phuket.

ENIG! Men Koh Samui er altså også godt

Anmeld

17. oktober 2013

modesty

Personligt ville jeg holde mig langt væk fra de turistede områder. Thailand er nemt at rejse i, komfortniveauet er højt, også på de helt små og uturistede øer. Og det er 1000 gange hyggeligere end de store betonklodser, efter min mening.

Men hvis I går efter all inclusive, er I nok til det lidt mere turistede ;-)

Som en anden skriver herover - der er ingen grund til all inclusive. Mad i Thailand er så billigt og mulighederne er så store, at det ville være synd at begrænse sig.

Der er masser af u-turistede, smukke områder i Phuket, men man skal køre lidt efter dem.

Her er en guide jeg har været glad for, når jeg skulle have et hurtigt overblik over de forskellige muligheder:

http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.dk/

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

Uha, her MÅ jeg lige blande mig, selvom tråden er halvgammel ;-) Jeg er ny her, og kiggede lige nogle emner igennem... Og jeg ELSKER Thailand! 

Jeg har været i Thailand 5 gange nu - 2004, 2006, 2009, 2012, og så sent som for et par måneder siden. Sidste år var vi afsted i 7 uger, i år var vi afsted i 5 uger. 

Når nu i rejser i vinterhalvåret, så skal i helt klart holde jer til vestkysten - når i kigger på et kort, så ser i Thailand foran jer som en "klat" og en aflang "finger" der strækker sig ned til grænsen til Malaysia. I skal helt klart holde jer vest for denne finger i vinterhalvåret, da vejret er fantastisk og vandet er klart, hvorimod i risikerer at løbe ind i dårligere vejr på den østlige side, hvor havet ikke altid er lige så flot. 

For nylig har der også været et stort olie udslip helt ovre østpå, hvor Koh Samed - en lille ferie ø er lukket helt ned imens de forsøger at rense olien op. 

Phuket er blevet ekstremt dyrt og overturistet på det seneste synes jeg, og i vil nok støde ind i en masse russiske og kinesiske turister. De er ikke alle lige søde...

Men ja, Phuket er nu stadig et rigtig godt sted at være når man har barn, fordi det er så tæt på alting - stranden er nok for varm for jer at opholde jer på, når nu i har et lille barn med, og derfor er det en god ide at kigge efter et hotel med en rigtig god pool, tæt ved gode indkøbsmuligheder.

All-inclusive hoteller er mest noget man bruger på charter-destinationer som Egypten og Tyrkiet, det bør i undgå i Thailand - det er heller ikke noget der findes særlig mange af dernede, og med god grund - der er simpelthen mad i overflod og i alle afskygninger :-D

Du og andre er meget velkomne til at skrive mig en privat besked hvis i vil have anbefalinger og/eller gode råd, jeg kender landet som min egen lomme, og vi har rejst der mange gange med vores dreng på nu 5 år :-)

Tak for input Vi har bestilt og skal afsted til Phuket midt i november. Vi har valgt at bo ved en lille stand, der hedder Kata Noi Beach. Hotellet er ikke All Inclusive, men stadig et stort lækkert hotel med flere poolområder. Og så ligger det helt ned til stranden

Vi valgte Phuket, fordi i og med vi har en lille en med på 21 mdr, så har vi ikke lyst til alt for lang rejsetid efter vi har forladt lufthavnen. 2 timer i bus + 3 timer på båd oooorker vi ikke 

Men NØJ hvor vi glæder os!  Har du nogle forslag til seværdigheder/aktiviteter der passer til en børnefamilie? Og skal man tænke på noget paraghurt/stop piller eller andet, at have med?

Anmeld

17. oktober 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Personligt ville jeg holde mig langt væk fra de turistede områder. Thailand er nemt at rejse i, komfortniveauet er højt, også på de helt små og uturistede øer. Og det er 1000 gange hyggeligere end de store betonklodser, efter min mening.

Men hvis I går efter all inclusive, er I nok til det lidt mere turistede ;-)

Som en anden skriver herover - der er ingen grund til all inclusive. Mad i Thailand er så billigt og mulighederne er så store, at det ville være synd at begrænse sig.

Der er masser af u-turistede, smukke områder i Phuket, men man skal køre lidt efter dem.

Her er en guide jeg har været glad for, når jeg skulle have et hurtigt overblik over de forskellige muligheder:

http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.dk/

Tusind tak for input Vil da lige kigge på dit link Du kan læse update ovenfor.

Eftersom det er vores første tur til Thailand, hvor vi endda har en lille en med, ja så er vi nok til det lidt mere etablerede turistede. Og så lærer vi landet at kende, og kan kaste os ud i de uturistede steder og øerne næste gang. For det vil jeg helt sikkert også gerne opleve.

Har du ideer til medicin e.l. der er godt at have med, så vi er godt dækket ind?

Anmeld

17. oktober 2013

modesty

Tusind tak for input Vil da lige kigge på dit link Du kan læse update ovenfor.

Eftersom det er vores første tur til Thailand, hvor vi endda har en lille en med, ja så er vi nok til det lidt mere etablerede turistede. Og så lærer vi landet at kende, og kan kaste os ud i de uturistede steder og øerne næste gang. For det vil jeg helt sikkert også gerne opleve.

Har du ideer til medicin e.l. der er godt at have med, så vi er godt dækket ind?

Ja, jeg ville tage noget bredspektret antibiotika med, hvis I bliver ramt af en stædig maveinfektion. I skal IKKE tage den hvis det blot er en 24-timers infektion, da antibiotika er ret hårdt mod mavens bakterieflora og ikke skal bruges medmindre det er strengt nødvendigt. Men hvis infektionen bliver ved over flere dage og I er hårdt ramt, så ville jeg bruge den. Jeres barn må IKKE få antibiotika medmindre en læge har sagt god for det, og det gør de kun i ganske få tilfælde.

Derudover vil jeg anbefale jer at tage noget desinficerende med, noget klorhexidin eller lignende. Man kan sagtens få jod i Thailand, men tja, jeg ville tage mit eget med.

Derudover ville jeg tage frysetørrede mælkesyrebakterier som dem her med:

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-classic-2694p.html

De opretholder mavens naturlige bakterieflora og kan forebygge mavebøvl. De kan ikke forhindre at I får en infektion (det kan intet), men de kan gøre forløbet kortere og mildere. Jeg anbefaler at I alle tre starter med at tage det nogle uger inden I skal afsted, og mens I er dernede (tag det cirka hver anden dag). Det er lidt det samme som Paraghurt, men mere effektivt.

PS: Det er langt fra alle der bliver ramt af maveinfektioner i Thailand, men jeg har en meget svag mave og bliver altid ramt - så derfor er jeg nok lidt mere omhyggelig end andre ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.