Uha, her MÅ jeg lige blande mig, selvom tråden er halvgammel ;-) Jeg er ny her, og kiggede lige nogle emner igennem... Og jeg ELSKER Thailand!
Jeg har været i Thailand 5 gange nu - 2004, 2006, 2009, 2012, og så sent som for et par måneder siden. Sidste år var vi afsted i 7 uger, i år var vi afsted i 5 uger.
Når nu i rejser i vinterhalvåret, så skal i helt klart holde jer til vestkysten - når i kigger på et kort, så ser i Thailand foran jer som en "klat" og en aflang "finger" der strækker sig ned til grænsen til Malaysia. I skal helt klart holde jer vest for denne finger i vinterhalvåret, da vejret er fantastisk og vandet er klart, hvorimod i risikerer at løbe ind i dårligere vejr på den østlige side, hvor havet ikke altid er lige så flot.
For nylig har der også været et stort olie udslip helt ovre østpå, hvor Koh Samed - en lille ferie ø er lukket helt ned imens de forsøger at rense olien op.
Phuket er blevet ekstremt dyrt og overturistet på det seneste synes jeg, og i vil nok støde ind i en masse russiske og kinesiske turister. De er ikke alle lige søde...
Men ja, Phuket er nu stadig et rigtig godt sted at være når man har barn, fordi det er så tæt på alting - stranden er nok for varm for jer at opholde jer på, når nu i har et lille barn med, og derfor er det en god ide at kigge efter et hotel med en rigtig god pool, tæt ved gode indkøbsmuligheder.
All-inclusive hoteller er mest noget man bruger på charter-destinationer som Egypten og Tyrkiet, det bør i undgå i Thailand - det er heller ikke noget der findes særlig mange af dernede, og med god grund - der er simpelthen mad i overflod og i alle afskygninger :-D
Du og andre er meget velkomne til at skrive mig en privat besked hvis i vil have anbefalinger og/eller gode råd, jeg kender landet som min egen lomme, og vi har rejst der mange gange med vores dreng på nu 5 år :-)