Er jeg for large?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

lycly

Jeg synes det er en hel fair fordeling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

StudPsyk

Pikku Myy skriver:

Bliver lige nødt til at spørge: Hvad mener du med "godt ord igen"? For mig betyder det at jeg har været hård i sproget og du gerne vil have en ordentlig tone igen, men det (forhåbentlig) ikke det du mener, vel?

Haha, bare rolig. Måske er det egnsbestemt, men i min familie har vi altid brugt udtrykket "godt ord igen" betydende "Det var godt sagt/godt argument/kloge ord"

Anmeld

15. august 2013

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Haha, bare rolig. Måske er det egnsbestemt, men i min familie har vi altid brugt udtrykket "godt ord igen" betydende "Det var godt sagt/godt argument/kloge ord"

Super, så tager jeg det som et klap på skulderen

Anmeld

15. august 2013

Koen.

Det er da fint fordelt, men jeg synes du har været ret god ved ham Jeg læser os hjemme og ved bare det kræver mere end man lige tror, jeg jeg havde nok givet ham en madtjans og hente/bringe tjans mere her er jeg jo ofte alene om ALT mandag-fredag og jesus jeg elsker weekenderne hvor vi er to

Anmeld

15. august 2013

FrkZier

Janne T. skriver:

Jeg starter på studie om nogle uger, og jeg har kun 12 undervisningstimer om ugen. Indtil videre ser det ud til jeg har skemafri mandag og torsdag. Nu har jeg jo så ikke fri, fordi jeg kun har 12 timer og 2 skemafri dage, for har et åndssvagt stort pensum jeg skal tygge mig igennem herhjemme, så selvom jeg er herhjemme er jeg stadig "på arbejde".

Men altså, min kæreste skal på barsel med vores søn, og så længe jeg er hjemme, ammer jeg ham når han er sulten. Altså min søn, ikke min kæreste

Og vi har så været ved at lave et skema over arbejdsfordelingen herhjemme med det huslige, da det altid har været et problempunkt i vores parforhold. Så det er for at forventningsafstemme og gøre det overskueligt.

Jeg vil gerne spørge jer, om i synes - rent objektivt set - at det er en fair fordeling, set i forhold til jeg er "på arbejde" og han er hjemme på barsel? Jeg har det med at være for god af mig, så jeg skal bare sikre mig, at jeg ikke har været liiidt for god ved ham. Det kan jeg godt have svært ved at se

Lige lidt detaljer:
"Rydde op" indebærer at rydde op i hele lejligheden først på dagen, det kan gøres på 15-20 min.
Tøjvask er i vaskekælder
Handler stort ind en gang om ugen med min mor

Jeg synes  Lars er en heldig man, gid jeg var ham

Jeg synes du har været ret sød ved ham, når det er ham der går hjemme på barsel, hvis i begge havde arbejdet/studeret synes jeg det var fint, men i min verden er det den der går hjemme der skal tage det største slæb - og på trods af du studere så det stadig dig der laver mere end ham

Anmeld

15. august 2013

Stumpen

Nu spørger jeg rent objektivt: hvis det var dig der gik hjemme på barsel og han arbejede - ville du så lave alt selv?

Anmeld

15. august 2013

modesty

Janne T. skriver:

Jeg starter på studie om nogle uger, og jeg har kun 12 undervisningstimer om ugen. Indtil videre ser det ud til jeg har skemafri mandag og torsdag. Nu har jeg jo så ikke fri, fordi jeg kun har 12 timer og 2 skemafri dage, for har et åndssvagt stort pensum jeg skal tygge mig igennem herhjemme, så selvom jeg er herhjemme er jeg stadig "på arbejde".

Men altså, min kæreste skal på barsel med vores søn, og så længe jeg er hjemme, ammer jeg ham når han er sulten. Altså min søn, ikke min kæreste

Og vi har så været ved at lave et skema over arbejdsfordelingen herhjemme med det huslige, da det altid har været et problempunkt i vores parforhold. Så det er for at forventningsafstemme og gøre det overskueligt.

Jeg vil gerne spørge jer, om i synes - rent objektivt set - at det er en fair fordeling, set i forhold til jeg er "på arbejde" og han er hjemme på barsel? Jeg har det med at være for god af mig, så jeg skal bare sikre mig, at jeg ikke har været liiidt for god ved ham. Det kan jeg godt have svært ved at se

Lige lidt detaljer:
"Rydde op" indebærer at rydde op i hele lejligheden først på dagen, det kan gøres på 15-20 min.
Tøjvask er i vaskekælder

Hos os har det altid heddet 50/50 med huslige opgaver, også da jeg gik på barsel - da det efter min mening er ligeså hårdt, hvis ikke hårdere, at gå på barsel and at arbejde. Og det var min mand heldigvis enig i. 

Så umiddelbart synes jeg det ser fint ud, dog ville jeg nok synes det ville være mere fair med en ligelig fordeling i weekenden. 

En lille note: Er det virkelig nødvendigt at støvsyge hver anden dag? Vi støvsuger en gang om ugen, og det er fint. Måske I kunne nøjes med to gange om ugen?

Anmeld

15. august 2013

lineog4

Først jeg synes det ser rimelig ud - gid vi kunne lave sådanne skemaer men det går altid i vasken ;-)

Jeg tænker han også skal have lov at nyde barslen og være far fuldtid så skønt du kan hente og bringe - jeg nød meget jeg ikke skulle både hente og bringe da jeg var hjemme (bringe skulle jeg altid).

Men kon til at tænke  hvad jeg lærte da jeg studerede og havde børn og hjem - min mand "glemte" nok lidt jeg havde fuldtid for jeg var jo bare hjemme og han tog jo afsted hver dag - havde og selvo selv dårlig samvittighed over alt det der hjemme jeg ikke nåede for kunne jeg ikke lige...  derfor valgte jeg til sidst at tage afsted alligesideog sidde på uni og læse og skrive - tage på arbejde og havd fri når jeg kom hjem. Det gjorde både det blev synligt det var fuldtid (og lidt til i perioder) og at jeg kunne holde fri når jeg kom hjem.

Anmeld

15. august 2013

PernilleogLouis

Janne T. skriver:

Lige lidt detaljer:
Tøjvask er i vaskekælder

Jeg syns heller ikke det ser ud til at være lige fordelt - syns fx du har meget i weekenderne?? Men hvis du har det okay med det så er det jo det vigtigste

Anmeld

15. august 2013

StudPsyk

Stumpen skriver:

Nu spørger jeg rent objektivt: hvis det var dig der gik hjemme på barsel og han arbejede - ville du så lave alt selv?

Ja. Imens han har arbejdet og jeg været på barsel har jeg bragt, hentet, ryddet op, gjort rent, handlet ind og lavet mad. Han har været af sted fra 8-17

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.