Er bange for at føde igen 39+0 plus er utålmodig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.475 visninger
11 svar
1 synes godt om
14. august 2013

Anonym trådstarter

jeg har brug for nogle berogligende ord... 

jeg føler mig total angst for at føde igen.... og det irritere mig, mit hjerte hamre afsted, og sidder bare og har lyst til fødslen går i gang så det kan blive overstået... 

irriternde jeg er bange for at føde igen... 

min første fødsel tog 6 timer fra vandafgang til slut, og det var uden noget smertestillende, og nu husker jeg jo selvfølgelig hvad jeg skal igennem igen om snart... 

er bange for jeg ikke kan takle de smerter, jordmor kommer imorgen, ( skal føde hjemme ) 

så må nok os sige til hende at jeg er bange, men hvor er det dog irriternde... 

andre der var bange 2. gang ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg føler mig total angst for at føde igen.... og det irritere mig, mit hjerte hamre afsted, og sidder bare og har lyst til fødslen går i gang så det kan blive overstået... 

min første fødsel tog 6 timer fra vandafgang til slut, og det var uden noget smertestillende, og nu husker jeg jo selvfølgelig hvad jeg skal igennem igen om snart... 

er bange for jeg ikke kan takle de smerter, jordmor kommer imorgen, ( skal føde hjemme ) 

den røg hurtig væk...... 

Anmeld

14. august 2013

1990h

Anonym skriver:

har kun født en gang..og kunne sagtens forstille mig at jeg vil være hundered hvis vi skal have flere børn..alene tanken om det nu..puha..

er sikker på du nok skal klare den..tænk på hvor dejligt det er bagefter..

held og lykke med fødslen af den lille ny

Anmeld

14. august 2013

Line Højdal

Du skal helt sikkert fortælle din jordemoder om det... Det kan muligvis også hjælpe dig at få sat lidt flere ord på - hvad er det præcis du er bange for. Hvis det er smerterne, har du så overvejet om du ville være mere tryg ved en fødsel, hvor der var bedre mulighed for smertelindring = fødsel på sygehus...

Fik du smertelindring sidst?

Ved min første (og hindtil eneste) fødsel, havde vi valgt hjemmefødsel og jeg havde fået forberedende akupunktur, således at jeg ville være mere modtagelig under fødslen, jeg blev lindret med varme klude med ingefær på lenden og var i varmt vand i fødselskaret... Måske nogle af disse ting kunne hjælpe dig?

Håber det hjælper dig at få snakket med jordemoderen - nu ved jeg ikke hvor du er fra, men den hjemmefødselsordning vi har i region sjælland er helt fantastisk

Line

Anmeld

14. august 2013

Annette A

Altså jeg var lidt nervøs anden gang og også tredie gang og efter tredie fødsel sagde jeg lige efter til kæresten: Nu gør jeg det ikke igen. Men det er så fantastisk at jo jeg gjorde det gerne igen og helst uden smetelindring som det har været det alle tre gange men ville helt sikkert også være nervøs fjerde gang. Det er jo en voldsom ting at gennemgå som kvinde men vi er bare så enormt seje og når vi er i det, så er vi så optaget af det at vi ofte glemmer frygten.

Det skal nok gå og ja tankerne kan være stride men jeg sidder faktisk her og bliver helt misundelig på dig for jeg ved jo at vi ikke skal have flere børn og kommer ikke til at opleve det igen (formentlig). Det er bare det største og vigtigste man som kvinde kan opleve at gøre med sin krop og du har jo før oplevet at du kan.

Håber du får en skøn fødsel og glæder mig til at høre din fødselsberetning når og hvis du får lavet en.

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Pipkukkeren skriver:

Du skal helt sikkert fortælle din jordemoder om det... Det kan muligvis også hjælpe dig at få sat lidt flere ord på - hvad er det præcis du er bange for. Hvis det er smerterne, har du så overvejet om du ville være mere tryg ved en fødsel, hvor der var bedre mulighed for smertelindring = fødsel på sygehus...

Fik du smertelindring sidst?

Ved min første (og hindtil eneste) fødsel, havde vi valgt hjemmefødsel og jeg havde fået forberedende akupunktur, således at jeg ville være mere modtagelig under fødslen, jeg blev lindret med varme klude med ingefær på lenden og var i varmt vand i fødselskaret... Måske nogle af disse ting kunne hjælpe dig?

Håber det hjælper dig at få snakket med jordemoderen - nu ved jeg ikke hvor du er fra, men den hjemmefødselsordning vi har i region sjælland er helt fantastisk

Line

jamen som jeg skrev , skal jeg også føde hjemme  med regionsjællands fødselsordning 

og skal føde i fødekar, ( hvis det ellers er mig ) kan man jo aldrig vide... 

jamen jeg er nok mest bange for hvor LÆNGE jeg skal have veer, jeg er ikke bange for pressefasen, for det kan jeg huske fra sidste gang at var mega skønt at få lov at presse  

jeg fik intet smertestillende første gang på sygehuset, de prøvede at give mig lattergas eller morfin men det hjalp mig slet ikke, blev kun helt rundtosset og så gik jeg endnu mere i panik og kunne slet ikke finde ud af at trække vejret...

men ja, denne gang skal jeg være hjemme i trygge omgivelser og med kendte jordmødre,  så mon ikke det i sig selv er meget bedre der 

tak for dit svar

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

Christina A skriver:

Altså jeg var lidt nervøs anden gang og også tredie gang og efter tredie fødsel sagde jeg lige efter til kæresten: Nu gør jeg det ikke igen. Men det er så fantastisk at jo jeg gjorde det gerne igen og helst uden smetelindring som det har været det alle tre gange men ville helt sikkert også være nervøs fjerde gang. Det er jo en voldsom ting at gennemgå som kvinde men vi er bare så enormt seje og når vi er i det, så er vi så optaget af det at vi ofte glemmer frygten.

Det skal nok gå og ja tankerne kan være stride men jeg sidder faktisk her og bliver helt misundelig på dig for jeg ved jo at vi ikke skal have flere børn og kommer ikke til at opleve det igen (formentlig). Det er bare det største og vigtigste man som kvinde kan opleve at gøre med sin krop og du har jo før oplevet at du kan.

Håber du får en skøn fødsel og glæder mig til at høre din fødselsberetning når og hvis du får lavet en.

åh mange tak, hvor har du ret, jeg har jo gjort det før

jeg skal nok komme med en fødselsberetning  

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

har kun født en gang..og kunne sagtens forstille mig at jeg vil være hundered hvis vi skal have flere børn..alene tanken om det nu..puha..

er sikker på du nok skal klare den..tænk på hvor dejligt det er bagefter..

held og lykke med fødslen af den lille ny

mange tak... 

ja der kommer jo det lækreste ud af smerterne  

sidder lige nu med de vildeste plukveer , håber de udviger mig en hel del så fødslen går hurtigt

Anmeld

14. august 2013

1990h

Anonym skriver:

mange tak... 

ja der kommer jo det lækreste ud af smerterne  

sidder lige nu med de vildeste plukveer , håber de udviger mig en hel del så fødslen går hurtigt

Uhh så må vi håbe der snart sker noget så du kan få det overstået:

Anmeld

14. august 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

Uhh så må vi håbe der snart sker noget så du kan få det overstået/p>

Ja  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.