Når søster har en fødselsdepression...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg ville snakke med hende og udtrykke din bekymring for din søster - jeg har selv brugt mig SP meget, da jeg havde en efterfødselsreaktion 

Det er ikke altid, man selv kan se det eller vil høre det fra familie - så hjælper det med en fagperson, som kommer regelmæssigt i hjemmet 

Får det bare helt skidt med at netop skulle trække en fagpeson ind i det, dog ved jeg at hun selv har brugt SP flere gange en "normalt", da hun sommetider selv har ringet efter hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

K&S

Anonym skriver:

Får det bare helt skidt med at netop skulle trække en fagpeson ind i det, dog ved jeg at hun selv har brugt SP flere gange en "normalt", da hun sommetider selv har ringet efter hende.

Det lyder på mig som ohuden søster har brug for en fagperson til hjælp, det kan være SP har nogle værktøjer eller kan lægge et skema for dagen, så din søster måske har bedre ved at overskue dagen 

Anmeld

14. august 2013

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hvordan skal jeg så forholde mig?

Min søster og hendes mand fødte for 3 mdr siden en lækker lille sag. En sund og velskab baby på godt 3500 g, det eneste "problem" er, at baby ikke vil sove, når hun mener bebs skal sove... OG har hun først bestemt at baby skal sove, så skal baby sove, koste hvad det vil om det så skal tage 2-3 timer, selvom bebs li har taget 6 timer i streg og kun været vågen i 1 time

Min søster, herefter kalder S, er ikke stærk af sind, hun er et skrøbelig væsen, hvor der ikke skal meget til inden læsset vælter, hendes mand er fantastisk tiltrods for han arbejder 12-15 timer dagligt, tager han stadig den lille om natten, da hun ikke "kan hænge sammen"; hvis hun skal op 2 gange om natten.

S kan finde på at skælde baby ud og tage fat i baby og sige: "NU stopper du", "Er hvor er du bare træls" osv.

S er aldrig afslappet og stresser rundt med den bette baby,hvilket resulterer i at baby ikke vil skabe øjenkontakt med hende,(andre har ingen problemer med at få baby til at skabe øjenkontakt, grine, smile)

Hvad skal jeg stille op? Jeg har "rådet" hende til at opsøge egen læge, men lægen mener ikke at der er noget.

Der løber koldt ned ad ryggen af mig, når jeg er sammen med dem, MEN vi er ikke tætte og jeg ved hun vil hade mig til døde, hvis jeg blander mig

Hvad skal jeg gøre? Dette er blot et lille udpluk af hvad der egentlig foregår og mit hjerte hamre afsted for det lille væsen,der er SÅ mild og dejlig

Du skal sige til manden at han skal bestille en tid hos lægen hvor han kan tage med.

Min mand gjorde det samme for mig, jeg skældte dog ikke ud og sådan jeg græd bare non stop, besvimede og så videre.

jeg havde en fødsels reaktion, som lægen heldigvis tog meget seriøst.

Og hvis hun så har noget ligende, bliver de nød til at finde en løsning så han ikke er så meget væk, det nytter ikke, hvis hun har det så skidt som det lyder.

Det er lige så syndt for hende som barnet, hun vil næppe være sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.