læreruddannelsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

twinny

mie89 skriver:

Niveauet er lidt svært at sige noget om - men de forventer jo ikke du kan sidde og referer til den ene og anden didaktiker. Det de lytter efter er at du har en generel god pædagogisk forståelse og har motivationen og interessen til at læse til lærer  Du får en case, som vidst nok er ca. en side lang, og så spørger de lidt ind til hvad du tænker om situationen og hvordan du ville agere , der er ikke noget decideret "korrekt" svar og hvis du som sagt bare viser at du har en generel god forståelse for at have med børn at gøre, så har du virkelig ikke noget at være bekymret for 

Dit karakter gennemsnit fra adgangsgivende eksamen (gymnasiet el lign) ganges med 1,5 og det tæller så med i de 30 point du minimum skal score for at blive optaget . Har du f.eks. et snit på 5,0 giver det dig en start på 7,5 point (da 5*1,5=7,5). 

I hver samtale kan du score op til 21 point, altså kan du maksimalt opnå 42 point + dit karaktergennemsnitspoint og der kræves altså kun 30 point for at blive optaget 

Og hvis du opnår de 30 point er du altså sikker på at komme ind i Roskilde, da de jo ikke har et fuldt studie 

I Skive har vi haft ca. 60 til samtale, og så vidt jeg ved er det de færreste der ikke har bestået 

Jeg er sikker på du nok skal klare den - Held og Lykke og kom endelig med en update når du har været oppe 

Jeg scorede 38,50

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Mie89

twinny skriver:

Jeg scorede 38,50

Sådan!  Tillykke  

Anmeld

16. august 2013

twinny

mie89 skriver:

Sådan!  Tillykke  

Så må vi se om jeg kommer ind.  

Anmeld

16. august 2013

Mie89

twinny skriver:

Så må vi se om jeg kommer ind.  

Det er jeg sikker på du nok skal, hvis det er Roskilde du har søgt ind på ! 

Anmeld

16. august 2013

Kamulla

sjovt.. skal læse til lære på Zahles på nørreport

var dog ikke til optagelsessamtale .. men XXXX for dig/jer

Anmeld

16. august 2013

twinny

mie89 skriver:

Ja på e læring.  

Anmeld

16. august 2013

twinny

Kamulla skriver:

sjovt.. skal læse til lære på Zahles på nørreport

var dog ikke til optagelsessamtale .. men XXXX for dig/jer

Fedt så kan vi følges. Hvad vil du have som undervisningsfag? 

Anmeld

16. august 2013

Kamulla

twinny skriver:

Fedt så kan vi følges. Hvad vil du have som undervisningsfag? 

Har søgt om optagelse som Advanced Sience Teacher og Geografi som 2. prioritet.. dig?

Anmeld

16. august 2013

twinny

Kamulla skriver:

Har søgt om optagelse som Advanced Sience Teacher og Geografi som 2. prioritet.. dig?

Så langt er jeg ikke endnu. 

Men jeg vil gerne have dansk 1-6 kl, samfundsfag, hjemkundskab eller religion.   

Anmeld

20. august 2013

twinny

mie89 skriver:

Har fået tilbudt en plads. Mangler barr lige optagelsen til at give mig et login. Jubiii. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.