Gemmer I gåstolen når SP kommer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
13 svar
11 synes godt om
14. august 2013

Annette A

Ja kom til at tænke på det fordi min SP snart kommer og er i vildrede om jeg skal gemme gårstolen væk fordi jeg ved jo godt hun vil kommentere negativt på det og jeg orker ikke at høre om det. Jeg ved udemærket godt at et barn ikke skal sidde i den i lang tid af gangen og mange gange om dagen. Jeg bruger den med fornuft synes jeg når lillepigen har brug for lidt afveksling og mine to drenge har begge haft gåstole og har udviklet sig mere end fint motorisk.

Så det bekymrer mig ikke og i de mødregrupper jeg har været i har de også brugt gåstole men de fleste har sagt de gemmer den væk når SP'en kommer på besøg. Min søster som har en pige på 1 år har også gemt sin væk ved disse besøg. Men jeg tænker er det ikke skørt at alle bilder deres SP ind at de ikke bruger gåstole for så skaber man jo netop et indtryk af at det er fordi der ikke bruges gåstole at det ikke skader børnene og mange bruger dem jo til deres børn?

Tror ikke på fantisme uanset hvad det er selvom jeg sagtens kan se at der kan være tilfælde det er bedst ikke at bruge gåstole samt at bruge dem hensigtsmæssigt er vigtigt. Men sådan er det jo med alt her i livet hvadenten vi taler om gåstole, riskiks, sukker mv.

Men hvad gør I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Janni.

Jeg lod den stå fremme. Min SP kommenterede aldrig på den.

Anmeld

14. august 2013

Nadia&Daniel

Janni. skriver:

Samme her 

Anmeld

14. august 2013

Annette A

Janni. skriver:

Ok intet overhovedet. Min kommenterede på skråstolen da hun så den første gang. Men ja de er jo også forskellige og har forskellige holdninger til det. Så måske man vælger at gøre at gøre det afhængigt af ens SP.

Anmeld

14. august 2013

StudPsyk

Hvis du selv mener, at du ikke gør noget forkert i at bruge den, har du vel ikke noget at skamme dig over, og derfor ingen grund til at gemme den

Anmeld

14. august 2013

Annette A

Janne T. skriver:

Hvis du selv mener, at du ikke gør noget forkert i at bruge den, har du vel ikke noget at skamme dig over, og derfor ingen grund til at gemme den

Nej det er jo præcis det men man hører jo man helst ikke skal bruge dem og min SP er meget typen der ikke bryder sig om den slags ellers ville jeg heller ikke tænke over det. Fx havde jeg en SP med min mellemste dreng og der tænkte jeg ikke på det for hun var stille og rolig. Men ja man vil jo helst være korrekt i deres øjne tror jeg.

Anmeld

14. august 2013

Morgensol

Jeg tænker også at det vel er fint at de kommenterer på den, tænk hvis man brugte den uden at vide at man skal gøre det med omtanke. Der er jo nogen der ik er helt klar over at den kan skade mere end at gavne hvis man bruger den for ofte.

Og som en skriver, hvis du bruger den uden dårlig samvittighed, så er der jo ikke noget at skjule.

Jeg ville lade den stå fremme..

Anmeld

14. august 2013

Isabella_mor

hvis du godt er klar over hvordan den bruges, så lad den stå fremme. hvis hun kommentere på den så fortæller du hende jo bare at du godt er klar over hvordan den skal bruges, 

sundhedsplejersken er der altså ikke for at pege ud hvad du gør forkert. men for at råde og vejlede dig med din lille ny. det er en service som sikre at mor og barn har alt den mulighed i verden for at få hjælp hvis den behøves.. og for at være med til at sikre sig at baby har det godt og trives, og hvis der er noget der skal kommenteres på, så er det jo dit ansvar at vide hvordan tingene skal være som f.eks. med denne gå stol.. så længe du er opmærksom på hvordan den bruges, så behøver hun jo ikke sige mere.. 

Anmeld

14. august 2013

Annette A

Isabella_mor skriver:

hvis du godt er klar over hvordan den bruges, så lad den stå fremme. hvis hun kommentere på den så fortæller du hende jo bare at du godt er klar over hvordan den skal bruges, 

sundhedsplejersken er der altså ikke for at pege ud hvad du gør forkert. men for at råde og vejlede dig med din lille ny. det er en service som sikre at mor og barn har alt den mulighed i verden for at få hjælp hvis den behøves.. og for at være med til at sikre sig at baby har det godt og trives, og hvis der er noget der skal kommenteres på, så er det jo dit ansvar at vide hvordan tingene skal være som f.eks. med denne gå stol.. så længe du er opmærksom på hvordan den bruges, så behøver hun jo ikke sige mere.. 

Jamen du har fuldstændigt ret og jeg er også enig i at man selvfølgelig godt kan rådes i forhold til brugen. Problemet her at at jeg ved hun har en mere aggressiv indgangsvinkel til det og ikke en fornuftig faglig indstilling som er konstruktiv. Men jeg synes du har fat i det rigtige for det er da vigtigt at være sikker på at man som forældre kan bruge udstyret rigtigt, så børnene ikke bliver skadet af det.

Anmeld

14. august 2013

Mother-love

Christina A skriver:

Ja kom til at tænke på det fordi min SP snart kommer og er i vildrede om jeg skal gemme gårstolen væk fordi jeg ved jo godt hun vil kommentere negativt på det og jeg orker ikke at høre om det. Jeg ved udemærket godt at et barn ikke skal sidde i den i lang tid af gangen og mange gange om dagen. Jeg bruger den med fornuft synes jeg når lillepigen har brug for lidt afveksling og mine to drenge har begge haft gåstole og har udviklet sig mere end fint motorisk.

Så det bekymrer mig ikke og i de mødregrupper jeg har været i har de også brugt gåstole men de fleste har sagt de gemmer den væk når SP'en kommer på besøg. Min søster som har en pige på 1 år har også gemt sin væk ved disse besøg. Men jeg tænker er det ikke skørt at alle bilder deres SP ind at de ikke bruger gåstole for så skaber man jo netop et indtryk af at det er fordi der ikke bruges gåstole at det ikke skader børnene og mange bruger dem jo til deres børn?

Tror ikke på fantisme uanset hvad det er selvom jeg sagtens kan se at der kan være tilfælde det er bedst ikke at bruge gåstole samt at bruge dem hensigtsmæssigt er vigtigt. Men sådan er det jo med alt her i livet hvadenten vi taler om gåstole, riskiks, sukker mv.

Men hvad gør I?

Jeg gemte hverken skråstolen eller gåstolen væk når sp kom her. Isabella sad også i skråstolen nogen af gangene sp var på besøg. Og hun opfordedes til at give hende skemad i den da vi startede op på det. Så den sad hun i hver gang hun skulle have ske mad indtil hun kunne sidde i triptrap stolen. Og gåstolen fik vi dog først da Isabella var 10 mdr og hun brugte den et par gange om dagen i ca 15 min. Og det var faktisk også sp der opfordredes os til at bruge den fordi Isabella ikke anede hun havde ben
Og Isabella er altså udviklet som hun skal. Sp har aldrig haft noget negativt at sige om Isabella. Men tror også det kommer an på hvad årgang ens sp er. Hende vi havde var en lidt ældre en.hun var så sød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.