Det er klart at det bliver mega kedeligt, hvis I sætter jer ned og ammer!...
Det er ikke meningen at amning skal være et projekt, det er meningen at amningen skal være en del af hverdagen og at man skal kunne lave andet samtidig.
Det aller bedste råd jeg fik af min JM da Idun var lille, var at hun sagde: HVIS du skal gøre det med at amme fuldt, så skal du kunne alt det samme som du ellers gør, samtidig med at du ammer.
Det tog jeg til mig. Jeg kunne amme hende med den ene arm og lave mad med den anden, eller jeg sad med hende på babsen og syede eller lavede alt muligt andet.
Idun var en der spiste hele tiden, så jeg endte med at binde hende fast til mig også kunne hun ellers bare forsyne sig, mens jeg lavede hvad jeg lavede.
Det er også klart at man bliver træt af det, hvis man føler at man blotter sig hele tiden når ammer, det kan sagtens være skjult... En lille baby kan sagtens lige skjules af en bluse eller andet.

Så lad være med at koncentrere jer om at det skal være et projekt og at det bliver kedeligt. Lad det være en del af hverdagen og gør hvad I plejer samtidgi. Så blvier det absolut ikke så træls.
Spis, sov, lav mad, elsk, gør rent, sy - hvad I kan finde på samtidig

det er nemt, når man lige er kommet igang.
Anmeld