Træt af at amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.369 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Emmaskatten

Har nu ammet min datter i 5 mdr. og er ved at være godt træt af det...syntes ikke det er så hyggeligt mere og hun vil ikke tage en flaske....er lige gået igang med grød..
er der andre der har/eller har haft det ligesom mig????
Glæder mig virkelig så meget til hun ikke skal ha bryst mere!!!!
knus fra os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

MoarViborg

Min datter er snart 4 mdr, og jeg ammer stadig fuldt ud! Maya vil heller ikke tage flasken (Bruger heller ikke sut), og jeg ville faktisk også gerne begynde at trappe ned på amningen Jeg er ikke blevet direkte træt af at amme endnu, men jeg er træt af at det er så svært at få hende passet! Vi skal til U2 koncert med  nogle venner i denne weekend i Berlin! Da vi i sin tid bestilte billetterne havde vi satset på at en ven der ikke skal med til koncerten kunne passe Maya.. men efterhånden ser det ud til at jeg må droppe koncerten - lidt synd for både Maya og vores ven, hvis hun ender med at stortude af sult hele aftenen! Så ja - lige nu er jeg ret træt af amningen!

Anmeld

16. juli 2009

Mum33

Jeg var heller ikke fan af det og gad ikke så længe. Hvorfor så ikke stoppe
? Jeg var glad og lettet da jeg lagde det på hylden. Helt nyt liv at man pludselig kunne være væk i mere end 2 timer

Anmeld

17. juli 2009

mor83'

Ja det var jeg også. Han blev hellere ikke rigtigt mæt af det, for han faldt hele tiden i søvn, så jeg skulle amme hele tiden. men da han var 5 mdr, vil han lige pludselig efter 2 uger jeg prøvet at givet ham flaske ville han, yes!!
Det er en dejlig oplevelse at amme, men kun lige nogen mdr hihihi

Anmeld

17. juli 2009

Pia

jeg er også allerede træt af det og louise er endda kun 1 måned..
men jeg forsætter selvfølgelig noget endnu..
Men amninger er ikke og har aldrig været det bare det eneste for mig.
gør det kun fordi det er sundest for mit barn her i starten.. og fordi jeg kan.
havde jeg den mindste smule problmer med det var jeg stoppet..
Med min første datter fungerede det ikke.. det gør det denne gang.. Louise ammer fint og jeg har rigelig mælk..
Men finder det bare ikke så skide fedt og sidde der med patten fremme hver 2-3 time..

Pia

Anmeld

17. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Det er klart at det bliver mega kedeligt, hvis I sætter jer ned og ammer!...

Det er ikke meningen at amning skal være et projekt, det er meningen at amningen skal være en del af hverdagen og at man skal kunne lave andet samtidig.

Det aller bedste råd jeg fik af min JM da Idun var lille, var at hun sagde: HVIS du skal gøre det med at amme fuldt, så skal du kunne alt det samme som du ellers gør, samtidig med at du ammer.

Det tog jeg til mig. Jeg kunne amme hende med den ene arm og lave mad med den anden, eller jeg sad med hende på babsen og syede eller lavede alt muligt andet.
Idun var en der spiste hele tiden, så jeg endte med at binde hende fast til mig også kunne hun ellers bare forsyne sig, mens jeg lavede hvad jeg lavede.

Det er også klart at man bliver træt af det, hvis man føler at man blotter sig hele tiden når ammer, det kan sagtens være skjult... En lille baby kan sagtens lige skjules af en bluse eller andet.

Så lad være med at koncentrere jer om at det skal være et projekt og at det bliver kedeligt. Lad det være en del af hverdagen og gør hvad I plejer samtidgi. Så blvier det absolut ikke så træls.

Spis, sov, lav mad, elsk, gør rent, sy - hvad I kan finde på samtidig  det er nemt, når man lige er kommet igang.

Anmeld

17. juli 2009

Emmaskatten

mor83' skriver:

Ja det var jeg også. Han blev hellere ikke rigtigt mæt af det, for han faldt hele tiden i søvn, så jeg skulle amme hele tiden. men da han var 5 mdr, vil han lige pludselig efter 2 uger jeg prøvet at givet ham flaske ville han, yes!!
Det er en dejlig oplevelse at amme, men kun lige nogen mdr hihihi

Hehe lyder præcist ligesom med Emma.....hun falder også i søvn hele tiden....
Hvordan fik du ham til at tage en flaske???Og hvor gammel er han nu???
Knus fra os

Anmeld

17. juli 2009

Pia

Zafir skriver:

Det er klart at det bliver mega kedeligt, hvis I sætter jer ned og ammer!...

Det er ikke meningen at amning skal være et projekt, det er meningen at amningen skal være en del af hverdagen og at man skal kunne lave andet samtidig.

Det aller bedste råd jeg fik af min JM da Idun var lille, var at hun sagde: HVIS du skal gøre det med at amme fuldt, så skal du kunne alt det samme som du ellers gør, samtidig med at du ammer.

Det tog jeg til mig. Jeg kunne amme hende med den ene arm og lave mad med den anden, eller jeg sad med hende på babsen og syede eller lavede alt muligt andet.
Idun var en der spiste hele tiden, så jeg endte med at binde hende fast til mig også kunne hun ellers bare forsyne sig, mens jeg lavede hvad jeg lavede.

Det er også klart at man bliver træt af det, hvis man føler at man blotter sig hele tiden når ammer, det kan sagtens være skjult... En lille baby kan sagtens lige skjules af en bluse eller andet.

Så lad være med at koncentrere jer om at det skal være et projekt og at det bliver kedeligt. Lad det være en del af hverdagen og gør hvad I plejer samtidgi. Så blvier det absolut ikke så træls.

Spis, sov, lav mad, elsk, gør rent, sy - hvad I kan finde på samtidig  det er nemt, når man lige er kommet igang.

Jeg har forsøgt og lave andet imens, men det bliver ikke en succes..
Louise skal have helt ro når hun ammer,,.. Så det vil sige at jeg er nød til og sidde stille..
Er der for meget uro spytter hun brystet ud og kan slet ikke finde ud af og tage ordentlig fat..
Men har godt hørt om flere der kan lave en million ting på samme tid og dem misunder jeg sku...
Men det fungere ikke her..
Men som jeg skrve før ammer jeg da noget tid endnu... saster på 4 måneder med fuld amning og så bliver et par måltider nok skiftet ud med flaske.

Pia.

Anmeld

17. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Pia skriver:

Jeg har forsøgt og lave andet imens, men det bliver ikke en succes..
Louise skal have helt ro når hun ammer,,.. Så det vil sige at jeg er nød til og sidde stille..
Er der for meget uro spytter hun brystet ud og kan slet ikke finde ud af og tage ordentlig fat..
Men har godt hørt om flere der kan lave en million ting på samme tid og dem misunder jeg sku...
Men det fungere ikke her..
Men som jeg skrve før ammer jeg da noget tid endnu... saster på 4 måneder med fuld amning og så bliver et par måltider nok skiftet ud med flaske.

Pia.

Æv. Så er det måske fordi hun er vant til det andet? ... eller mmm...

For jeg ville da absolut heller ikke kunnet have holdt ud at sidde musestille, mens jeg ammede... mmm.

håber du holder ud den tid du vil

Anmeld

18. juli 2009

mor83'

Hej Emmaskatten

Han er 1 år nu. Jeg prøvet mig frem til det en par gange om dagen. Når han var udhvildlet og meget sulten.
I starten tvangen jeg ham næsten, det kunne han selvfølgelig ikke li'. og jeg blev også stresset over det og tænkte, ej det lykkes ikke, og det kunne han også godt mærke. så jeg tog det bare stille og rolig med det. 
Det er dejlig når det lykkes, så kan man mærke på dem, at de bliver godt mætte i lang tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.