Man må ikke vække en sovende baby, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Må man ikke alligevel godt lige, når de f'er deres rytme op? Suk! Vi har haft den samme rytme siden James blev født og har den stadig. Altså tre lure om dagen, lang middagslur, og i seng kl 19, vågner omkring kl 6. Top notch!

Vi følger den stadig, men en gang imellem sker der det, at han vælger at tage en ekstralang lur om eftermiddagen fremfor om middagen. I går sov han 3-4 timer fra kl 14! Og fordi han tog sit lange stræk så sent, sov han kun 20 min kl 19, var så lysvågen indtil kl 22. Det har vi også prøvet en anden gang, lidt irriterende.

Men hvor gamle skal de være før man kan forsvare at styre deres sovetider lidt mere, så de fx ikke smadrer deres rytme ved fx at sove meget længe om eftermiddagen som James gjorde i går?

Han blev i øvrigt 4 mdr i går :-)

Jeg vækkede altid Madeleine efter 4 timer fra helt spæd (vidste det ikke dengang at man ikke vækkede dem, tænkte hun skulle have mad)
Så hun sov fra 12-16 og så tog Martin hende med ind når han kom hjem fra arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Mum33

Vi vækker vores søn på 6 mdr kl. 16.30, hvis ikke selv han er stået op. Han kommer i seng kl 19, og hvis ikke han bliver vækket der, så f..... Det nemlig op som du siger. Er det bare den ene gang, så tror jeg ikke der sker noget ved det

Anmeld

14. august 2013

StudPsyk

Tak for jeres svar! Det er rart at høre lidt erfaringer fra andre. Men i dag tager han sig så en total sovedag! Han var oppe 6.30-8.30, sov tre kvarter og vågnede 9.15. Men 10.15 var han allerede træt igen! Så sov han fra 10.15-12.15, var en tur på 5 min ovre i brugsen, tilbage og blev ammet og faldt i søvn igen cirka 12.45, og han sover stadig. Her vil jeg ikke vække ham, for tænker han tydeligvis må have behov for at sove ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.