Mumto3 skriver:
Jeg kan kun på det aller varmeste anbefale dig at lade din mor passe din søn!!! Jeg ved godt at det ikke er velhørt i Danmark, fordi 'alle' børn skal i institution, men altså når du har muligheden, så er det GULD VÆRD at kunne give sit barn en så tryg og rolige start på barndommen, som hjemmepasning er. Jeg har selv haft mulighed for at have mine 3 børn hjemme indtil de skulle i børnehave, og har været i en forældregruppe med andre børn der har gjort det samme, og vores børn er velfungerende og meget vellidte både i børnehaven og i skolen!!! Det passer ikke at man kun kan blive social af at komme i vuggestue/DP!
Meget forkning tyder også på at det er langt bedre for børnene at være hjemme end i institution, men da det ikke passer ind i vores kultur, og det passer ikke med et samfund der er bygget op på at kvinderne er tilbage på arbejdsmarkedet når børnene er et år, så er det noget der ikke bliver talt ret meget om. Alle vil helst gøre det bedste for sit barn, og derfor nytter det ikke noget at fortælle 97% af alle små børnsmødre at der er noget andet der ville være bedre for deres barn. (altså være hjemme og ikke institution)
Så er der nogle studier der viser det modsatte, at børn har godt af institution, man har bare lige glemt at oplyse om, at grundlaget for undersøgelserne, er børn af socialt dårligt stillede forældre. Så hvis mor er langtidsledig, har psykiske problemer, er alkoholiger, stofmisbruger osv., så viser det sig at børnene har bedst af institution og at de udvikler sig bedre sammen med andre børn og voksne. (Ja, det er klart tænker jeg!), men baggrunden for disse undersøgelser kommer desværre ikke frem. Kun resultatet: Børn i instituion klare sig bedre, udvikler bedre sprog osv. MEN dette gælder altså ikke hvis man er normalt fungerende (og det der du jo, og du har tilknytning til arbejdsmarkedet). Så du kan med sindsro beholde din dreng hjemme.
-og nu bliver jeg sikkert skældt ud af alle de mødre der har deres børn i insitution!!! -for der er ikke noget der kan provokere mødre mere, end når man holder sine børn hjemme... Hold da op hvor jeg jeg måtte lægge øre og ryg til mange verbale tæsk igennem de mange år jeg har haft børn hjemme. Det skal du også lige være indstillet på. Det er ikke noget der er socialt accepteret.