Pasning i dagpleje/vuggestue eller mormor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.641 visninger
33 svar
39 synes godt om
13. august 2013

Merii

Jeg har en super livlig og social dreng på 9 mdr

Jeg begynder på arbejde fra den 1.septemper og manden tager barslen 1 måned dvs. min lille guldklump er ca. 11 mdr på det tidspunkt.

Jeg skal primært arbejde nattevagt dvs. jeg får mange fridage i streg og derfor skal min søn kun passes 7 dage på en måned.

Jeg har en mor som er villig til at passe ham men jeg tænker på om det er bedst for ham at være blandt andre børn eller er det helt fint at blive passet af mormor i mere stille og rolig omgivelser indtil han skal i børnehave.

Jeg tænker selvfølgelig at vi tager ham ud blandt andre børn i legestuer osv. i min fridage?

Hvad vilke du gøre? mormor passe eller dagpleje/vuggestue?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

Fuglemor

Merii skriver:

Jeg begynder på arbejde fra den 1.septemper og manden tager barslen 1 måned dvs. min lille guldklump er ca. 11 mdr på det tidspunkt.

Jeg skal primært arbejde nattevagt dvs. jeg får mange fridage i streg og derfor skal min søn kun passes 7 dage på en måned.

Jeg har en mor som er villig til at passe ham men jeg tænker på om det er bedst for ham at være blandt andre børn eller er det helt fint at blive passet af mormor i mere stille og rolig omgivelser indtil han skal i børnehave.

Jeg tænker selvfølgelig at vi tager ham ud blandt andre børn i legestuer osv. i min fridage?

Jeg ville synes det var dejligt mormor kunne passe, men når det er sagt så synes jeg de er sværere at aktivere jo ældre de bliver. Der skal som regel andre børn til. Så du skal være sikker på at i når du er hjemme kommer ud blandt andre børn så meget som mulig

Anmeld

13. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Merii skriver:

Jeg tror jeg ville vælge mormor og så finde en intregreret institution når han var knap 2 år. Før har de ikke som sådan brug for at være sammen med en masse børn. Intregreret for at han ikke skulle skifte tiæ et nyt sted igen som treårig. Når det kun drejer sig om syv dag så ville det da være perfekt. Min dreng var klar som 18 mdr da han startede i vuggestue, det var det perfekte tidspunkt vi valgte. Han startede eller dagpleje som 11 md og det gik bare slet ikke. Det var så heller ikke det bedste sted.

hvis jeg kan vil jeg rigtig gerne vente til 18 mdrs alderen med næste barn også 

Anmeld

13. august 2013

PernilleogLouis

Merii skriver:

Hvis jeg var helt sikker på at det kun var 7 dage om måneden mit barn skulle passes så ville jeg vælge mormor. Tror det ville være svært for ham at få en god hverdag i en vuggestue og at kunne følge deres rutiner når han ik vil være der mere 

Anmeld

13. august 2013

spj

Jeg ville helt klart vælge mormor, når nu i har muligheden. Der er så mange fordele ved det.

Min datter der blev 3 i april er først lige startet i børnehave nu. Da jeg startede på arbejde efter barsel, blev hun passet på skift af bedsteforældre de 3 dage jeg arbejder. Da jeg gik på barsel med lillebror har jeg haft hende hjemme. Hun elskede at blive passet af mormor og morfar og de har fået et rigtig nært forhold. De dage jeg havde fri sørgede jeg for at vi mødtes med andre børn, enten veninderne og deres børn eller vi var på legeplads.
Jeg har en datter der fungere rigtig god socialt. De er vildt imponeret af hende i børnehaven.

De kan tids nok blive kastet ud i det stressede institutionsliv, så vent i bare til børnehaven med at sende ham afsted og lad ham hygge med mormor og blive forkælet

Anmeld

13. august 2013

modesty

Jeg ville vælge en kombi. Indtil han er cirka halvandet ville jeg lade mormor passe (luksus at I har den mulighed). Det er omkring halvandet år at børn begynder at danne sociale kompetencer og kunne interagere med andre børn. Indtil da er de ikke i stand til at relatere socialt kommunikerende med andre børn. Så cirka omkring halvandet ville jeg vælge en vuggestue eller DP.

Efter det halvandet år, ville jeg foretrække et fast tilholdssted som en vuggestue fremfor blot at hænge meget ud på legepladser og i legestuer. Min dreng på 22 mdr. har klare tilknytninger til børnene på hans stue, han snakker om dem når han er hjemme o.s.v. Det vil ikke være det samme med mere eller mindre tilfældige børn på en legeplads.

Jeg vil personligt til hver en tid vælge en integreret institution, da jeg er vild med at barnet har de samme rammer indtil skolealderen.

Skønt for ham at han har mulighed for at bruge så lang tid i trygge rammer med mormor.

Anmeld

13. august 2013

isabellasmor

Merii skriver:

jeg ville lade mormor passe, hvilket jeg også gør 

jeg går i skole aften , så har pt ikke behov for pasning til Isabella, men om 1 år skal mormor passe da jeg dér skal begynde på skole, daghold  jeg er meget glad for at vi ikke behøver sende hende i institution i hendes første 3 leveår 

Anmeld

13. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Mig og min storesøster blev passet af min faster og onkel, indtil jeg vi sku starte i børnehave. Jeg var 3, og min søster næsten 5 år. Og jeg elskede det, og hun er min ynglings faster den dag i dag! 

Så nu i har muligheden, så ville jeg klart vælge mormor! Vh stine

Anmeld

13. august 2013

Mumto3

Merii skriver:

Jeg kan kun på det aller varmeste anbefale dig at lade din mor passe din søn!!! Jeg ved godt at det ikke er velhørt i Danmark, fordi 'alle' børn skal i institution, men altså når du har muligheden, så er det GULD VÆRD at kunne give sit barn en så tryg og rolige start på barndommen, som hjemmepasning er. Jeg har selv haft mulighed for at have mine 3 børn hjemme indtil de skulle i børnehave, og har været i en forældregruppe med andre børn der har gjort det samme, og vores børn er velfungerende og meget vellidte både i børnehaven og i skolen!!! Det passer ikke at man kun kan blive social af at komme i vuggestue/DP!

Meget forkning tyder også på at det er langt bedre for børnene at være hjemme end i institution, men da det ikke passer ind i vores kultur, og det passer ikke med et samfund der er bygget op på at kvinderne er tilbage på arbejdsmarkedet når børnene er et år, så er det noget der ikke bliver talt ret meget om. Alle vil helst gøre det bedste for sit barn, og derfor nytter det ikke noget at fortælle 97% af alle små børnsmødre at der er noget andet der ville være bedre for deres barn. (altså være hjemme og ikke institution)

Så er der nogle studier der viser det modsatte, at børn har godt af institution, man har bare lige glemt at oplyse om, at grundlaget for undersøgelserne, er børn af socialt dårligt stillede forældre. Så hvis mor er langtidsledig, har psykiske problemer, er alkoholiger, stofmisbruger osv., så viser det sig at børnene har bedst af institution og at de udvikler sig bedre sammen med andre børn og voksne. (Ja, det er klart tænker jeg!), men baggrunden for disse undersøgelser kommer desværre ikke frem. Kun resultatet: Børn i instituion klare sig bedre, udvikler bedre sprog osv. MEN dette gælder altså ikke hvis man er normalt fungerende (og det der du jo, og du har tilknytning til arbejdsmarkedet). Så du kan med sindsro beholde din dreng hjemme.

-og nu bliver jeg sikkert skældt ud af alle de mødre der har deres børn i insitution!!! -for der er ikke noget der kan provokere mødre mere, end når man holder sine børn hjemme... Hold da op hvor jeg jeg måtte lægge øre og ryg til mange verbale tæsk igennem de mange år jeg har haft børn hjemme. Det skal du også lige være indstillet på. Det er ikke noget der er socialt accepteret.

Anmeld

13. august 2013

Mamalou

sommerbarn<3 skriver:

Jeg tror jeg ville vælge mormor og så finde en intregreret institution når han var knap 2 år. Før har de ikke som sådan brug for at være sammen med en masse børn. Intregreret for at han ikke skulle skifte tiæ et nyt sted igen som treårig. Når det kun drejer sig om syv dag så ville det da være perfekt. Min dreng var klar som 18 mdr da han startede i vuggestue, det var det perfekte tidspunkt vi valgte. Han startede eller dagpleje som 11 md og det gik bare slet ikke. Det var så heller ikke det bedste sted.

hvis jeg kan vil jeg rigtig gerne vente til 18 mdrs alderen med næste barn også 

Helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.