hehe ja oki, det er helle ikke altid nemt og vide... med min søn gik vandt spontant og så fødte jeg 8 timer senere... denne gang kan det godt se ud som om veerene vil komme først:-)
hvad sagde de der inde da du kom for at føde så "tidligt" og hvordan klarede den lille det (og hvor stor var h*n)
Veerne begyndte om onsdagen, allerede ved middagstid, jeg anede bare ikke det var veer, brokkede mig til min veninde over de dumme menssmerter, når jeg nu var gravid. Det var først sidst på eftermiddagen da smerterne tog til, og jeg ville lave pizza, jeg stod i køkkenet, og måtte simpelthen bukke mig over bordet, for at kunne holde mig oprejst. Så vidste jeg at noget var altså galt.
jeg ringede på fg, og kom derind kl 18 om aftenen, blev undersøgt, og snakkede med jm der var på svangerskabs amb. fik kørt en strimmel, som viste veer, livmoderhalsen var væk, og jeg var åbnet 1-2 cm. Jm tilbød mig ego manden en seng at sove i, men da der også var chance for at veerne gik i sig selv, og fødslen stoppe, måtte jeg også tage hjem, og dele et glas vin, eller en øl med manden. Dette kunne gøre så veerne stoppede.
jeg valgte at tage hjem, da jeg ikke så en grund til at blive, og chancen for fødslen startede var lille. Kl 23.30 ringede jeg derind igen, da havde veerne taget til, og jeg kunne ikke slappe af. Og omkring kl. 1 kom vi til fødegangen igen. Jeg fik en sprøjte med lidt smertestillende, som igen kunne få kroppen til at slappe af, og fødslen kunne gå i sig selv. Jeg fik sovet mellem veerne, men selvom jeg havde fået smertestillende, så tog det kun lige toppen af veerne, og i løbet af natten var jeg vågen hvert 15-20 min pga veer.
Kl 7 torsdag morgen konstaterede jm at nu var fødslen i gang, og jeg skulle være mor den dag. (Jeg skulle have været i IKEA og handle de sidste vi manglede... Man skal aldrig true en baby med IKEA) kl 11.02 Kom vores datter til verden, og tog samtlige på stuen med storm, 50 cm, og 2880 G, og lignede bestemt ikke en der var kommet for tidligt.
hun blev dog sendt til neonatal, da hun knirkede en del vi var så indlagt 18 dage da sutteteknikken ikke er udviklet.
det skal også siges at jeg 3 uger inden fødslen var indlagt, og der fik lungemodner, fordi de var bange for en fortidlig fødsel. Så Jeg havde fået lungemodner