Hej Piger.
Jeg får ikke skrevet så tit, men her en roman...
Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i uge 29/30. Skal tjekke mit blodsukker 6 gange om dagen (lille stik i fingeren) Men kun 2 dage om ugen nu.
I uge32 begyndte jeg at få noget blodfortyndende medicin. Så HVER DAG skal jeg stikke mig i mave (læs Lars skal gøre det) og skal gøre det til 6 uger efter fødselen... (Og de sprøjter koster en formue!!!)
Men, jeg bliver scannet hver 14 dag, for at se om moderkagen stadig fungere (det gjorde den ikke med Gustav) Og når man har graviditetsukkersyge, så vokser babyen hurtigt... JA TAK, babyen har taget ca 800 gr på, på 14 dage.... Det er sgu da crazy, kan slet ikke tro det!!!!!!!!!. (jeg har ellers gjort alt hva der står i min magt mht kosten, har spist sundt og grønt og "kun" taget 7-8 kg på... Men er jo halv fed i forvejen...)
Så i går, 37+0 vurderede lægen at kæmpe baby vejer ca 3600gr............... Og skal til (endnu) en læge samtale på onsdag, hvor vi også skal snakke om igangsættelse.... Og det er jeg bare så nervøs over... Kunne næste ikke sove i nat... Har hørt mange skræk historier om at det kan tage flere dage... Og hvad så med Gustav (farmor passer ham).... Jeg SKAL også blive på hospitalet i 2-3 dage pga måling af mit + babys blodsukker.... Hva så med Gustav... Jeg bekymre mig så meget om ham... og alt mulig andet...

Ville være bedst at jeg bare kunne føde imens han var i DP og kunne hente ham på vej hjem...

Jeg har lagt et par billeder ind af min store mave (de er dog taget for 14 dage side, og maven er IKKE blevet mindre siden... (de blå mærker på maven er hvor jeg er blevet stukket)
Træk vejret inden du ser mig i fuld figur....

Så Tynen, din mave er slet ikke stor - jeg ligner en hval på 2 ben....
Tak hvis du læste med heeele vejen...
Monica 37+1...
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld