Opdate, med stuuur mave... Laaangt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

Monica

Hej Piger.

Jeg får ikke skrevet så tit, men her en roman...

Jeg fik konstateret graviditetssukkersyge i uge 29/30. Skal tjekke mit blodsukker 6 gange om dagen (lille stik i fingeren) Men kun 2 dage om ugen nu.
I uge32 begyndte jeg at få noget blodfortyndende medicin. Så HVER DAG skal jeg stikke mig i mave (læs Lars skal gøre det) og skal gøre det til 6 uger efter fødselen... (Og de sprøjter koster en formue!!!)

Men, jeg bliver scannet hver 14 dag, for at se om moderkagen stadig fungere (det gjorde den ikke med Gustav) Og når man har graviditetsukkersyge, så vokser babyen hurtigt... JA TAK, babyen har taget ca 800 gr på, på 14 dage.... Det er sgu da crazy, kan slet ikke tro det!!!!!!!!!. (jeg har ellers gjort alt hva der står i min magt mht kosten, har spist sundt og grønt og "kun" taget 7-8 kg på... Men er jo halv fed i forvejen...)

Så i går, 37+0 vurderede lægen at kæmpe baby vejer ca 3600gr............... Og skal til (endnu) en læge samtale på onsdag, hvor vi også skal snakke om igangsættelse.... Og det er jeg bare så nervøs over... Kunne næste ikke sove i nat... Har hørt mange skræk historier om at det kan tage flere dage... Og hvad så med Gustav (farmor passer ham).... Jeg SKAL også blive på hospitalet i 2-3 dage pga måling af mit + babys blodsukker.... Hva så med Gustav... Jeg bekymre mig så meget om ham... og alt mulig andet...
Ville være bedst at jeg bare kunne føde imens han var i DP og kunne hente ham på vej hjem...

Jeg har lagt et par billeder ind af min store mave (de er dog taget for 14 dage side, og maven er IKKE blevet mindre siden... (de blå mærker på maven er hvor jeg er blevet stukket)
Træk vejret inden du ser mig i fuld figur....

Så Tynen, din mave er slet ikke stor - jeg ligner en hval på 2 ben....

Tak hvis du læste med heeele vejen...

Monica 37+1...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

ivfmarie

Åhh søde ven!! Først: Du er IKKE en hval! Det sidder flot på dig.

Mht Igangsætning.. tjaa, jeg har ikke noget kendskab til det, men jeg kan godt forstå at du bekymrer dig lidt.. Jeg er dog sikker på at ALT nok skal fungere fint, om det så er fødslen, eller pasning af Gusse imens.. bare rolig - du har jo en masse af dine kære og nær omkring dig til at hjælpe og støtte!

Stort kram og skulderklap herfra for at magte alt det der skal magtes med små børn og graviditet, PLUS en lille sukkersyge og et hav af kontroller overni!

Marie

Anmeld

15. juli 2009

Tut

Den sidder super flot på dig Monica

Mht. igangsættelse, så kan jeg glædeligt fortælle dig at jeg fødte Noah på 6 timer og 53 minutter efter de tog vandet, så det var en hurtig fødsel. (var 41+0)

Jeg krydser fingre for at du får en hurtig og nem fødsel.

Knus

Mette (som er 19+5)

Anmeld

15. juli 2009

Juniors mor

Hvor er du fiiiin - der er altså ikke noget hval over dig

Jeg blev sat igang med både Julie og Magnus, og begge fødsler gik fint. Første pille blev lagt dagen før jeg fødte i begge tilfælde. Dagen efter pillen blev lagt kunne vandet tages, og så kom veerne -og herefter gik der henholdsvis 4 og 6 timer før børnene var ude.
Du må ikke være nervøs for igangsættelse, der er lige så mange (mindst!) positive oplevelser med det, som der er negative, men det er jo bare de negative man husker.
Prøv at vend det til noget positivt - når du bliver sat igang, ved du jo hvornår fødslen skal finde sted, så du har mulighed for at planlægge pasningen af Gustav, så du kan koncentrere dig fuldt ud om fødslen.
 for at det hele forløber nemt.
Helle

Anmeld

15. juli 2009

Monica

ivfmarie skriver:

Åhh søde ven!! Først: Du er IKKE en hval! Det sidder flot på dig.

Mht Igangsætning.. tjaa, jeg har ikke noget kendskab til det, men jeg kan godt forstå at du bekymrer dig lidt.. Jeg er dog sikker på at ALT nok skal fungere fint, om det så er fødslen, eller pasning af Gusse imens.. bare rolig - du har jo en masse af dine kære og nær omkring dig til at hjælpe og støtte!

Stort kram og skulderklap herfra for at magte alt det der skal magtes med små børn og graviditet, PLUS en lille sukkersyge og et hav af kontroller overni!

Marie

Hej Marie..

Tak, hvor er du sød...

Jeg er liiige ved ikke at kunne magte mere... Men man gør vel som de kloge læge siger... DOG ikke støtte strømper, DET var/er mere end jeg kunne rumme, så det har jeg valgt fra... Må sgu da være rigeligt at jeg får blodfortyndende medicin!!!!!!!

Moni

Anmeld

15. juli 2009

Monica

Tut skriver:

Den sidder super flot på dig Monica

Mht. igangsættelse, så kan jeg glædeligt fortælle dig at jeg fødte Noah på 6 timer og 53 minutter efter de tog vandet, så det var en hurtig fødsel. (var 41+0)

Jeg krydser fingre for at du får en hurtig og nem fødsel.

Knus

Mette (som er 19+5)

Hej Tutter...

Tak, føler mig nu lidt som en hval alligevel.... Ikke nemt at vende skuden i sengen om natten...

Knap 7 timer, det er ikke rigtig en skræk historie... Håber at det bare kører...

Moni

Anmeld

15. juli 2009

Monica

Juniors mor skriver:

Hvor er du fiiiin - der er altså ikke noget hval over dig

Jeg blev sat igang med både Julie og Magnus, og begge fødsler gik fint. Første pille blev lagt dagen før jeg fødte i begge tilfælde. Dagen efter pillen blev lagt kunne vandet tages, og så kom veerne -og herefter gik der henholdsvis 4 og 6 timer før børnene var ude.
Du må ikke være nervøs for igangsættelse, der er lige så mange (mindst!) positive oplevelser med det, som der er negative, men det er jo bare de negative man husker.
Prøv at vend det til noget positivt - når du bliver sat igang, ved du jo hvornår fødslen skal finde sted, så du har mulighed for at planlægge pasningen af Gustav, så du kan koncentrere dig fuldt ud om fødslen.
 for at det hele forløber nemt.
Helle

Hej Helle.

Ja, det lyder heller ikke som en af de skræk historier jeg har hørt...
Og 4 og 6 timer er ikke så sindssygt... Men er bare liiidt nervøs... Men det er vel meget normalt at være før en fødsel egentlig...

Nu må vi se hvad lægen siger på onsdag, hvor stor BASSE er blevet... For tanken om at føde et stort barn er ikke liiige....

Moni

Anmeld

16. juli 2009

Loggidut

Jammen du er da kanon skøn...hvor kom den med hvalen fra???

Weee, sikke dog en dejlig mave, det er jo bare guldet du bære derinde...og selv om du nok siger det bliver en kæmpe baby, så kom ned på jorden igen, de er slet slet ikke så store når de først kommer ud, lol...

Seriøs Monica, du ser da dejlig ud med den mave...du strutter da af sundhed...vær stolt, fordet kan du snildt gøre krav på...og hov, så bliver det da lige om lidt du skal være mor igen...!

Hvor er det lige tiden flyver hen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.