Jeg mangler desperat hjælp ... (Pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

Malene76

hautecouture skriver:

Jeg går stadig ledig og stort set gjort det siden jeg blev færdig uddannet pædagog i 2011 - har haft en barsel, men min dagpengeperiode synger efterhånden på sidste vers. Jeg har udvidet min søgning til at indbefattudgjorde man kan tage som ufaglært da jeg for det første er gigantisk træt af, at gå hjemme, men også fordi jeg are gerne vil igang og ud blandt mennesker - mit problem er bare, at det jo er pædagogfaget jeg brænder for. Det er det jeg føler jeg er god til og det er der jeg føler mig faglig stærkt. Men mine ansøgninger bliver siet fra gang på gang - og jeg aner ikke hvad jeg gør forkert. Vil bare SÅ gerne kaldes ind til nogle samtaler så jeg kan vise dem hvordan jeg er og skabe en dialog som man ikke kan via en skriftlig ansøgning. Mit problem er, at jeg bare ikke bliver kaldt til samtaler og det er frygtelig ked af  Synes egentlig mine ansøgninger gode, men der må jo mangle noget eller noget jeg skal beskrive bedre. Er simpelthen så deprimeret over det, det ødelægger mit humør hver gang vi snakker om Jobs og kæresten og jeg kan blive uvenner over det 

Er der evt nogle søde, dejlige og skønne pædagoger (eller studerende, eller andre der bare er hamrende gode til skriftlige ansøgninger) der kunne tænke sig at hjælpe med lidt feedback på en af mine ansøgninger? Jeg ville være evigt taknemmelig. 

Jeg arbejder på specielområden som pædagog. Vi har ofte ansat en vikar, som ikke havde kendskab til området. Vi bruger en del vikarer i forbindelse med ferie, afspasering og lignende. Det vigtigste er interesse og gå-på-mod. Held og lykke med jobsøgningen.  Det kan være en god måde at komme ind på specialområdet at starte som vikar.

KH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

LinLin

Jeg har en fast stilling i dag, men startede med en støttepædagogstilling på tre mdr i en vuggestue. Efter to mdr fik jeg et barselsvikariat med start en måned efter støttestillingens ophør. Jeg fik så lov at være ekstra i huset i den måned . Tre mdr inde i barselsvikariatet var der en pædagog der sagde op og jeg blev tilbudt den stilling! og der har jeg så været siden (5 år til september)

Så mit råd er: søg også helt,korte vikariater, tilbyd dig som tilkaldevikar (selvom jeg godt ved der oftest bliver brugt uuddannede vikarer, da det er billigst!) - få en fod indenfor...

(Og så er jeg i øvrigt helt klar over at det er en anden tid nu for nyuddannede! Dengang, når jeg fik afslag, stod der noget ala "vi har modtaget 17 ansøgninger og har valgt en med mere erfaring end dig" men 17!! I dag kæmper man vel imod et par hundrede hver gang....)

for dig!!!

Anmeld

11. august 2013

LinLin

Malene76 skriver:

Jeg arbejder på specielområden som pædagog. Vi har ofte ansat en vikar, som ikke havde kendskab til området. Vi bruger en del vikarer i forbindelse med ferie, afspasering og lignende. Det vigtigste er interesse og gå-på-mod. Held og lykke med jobsøgningen.  Det kan være en god måde at komme ind på specialområdet at starte som vikar.

KH Malene

Men bruger I ikke mest uuddannede? Jeg var i praktik på et botilbud og efter praktikken var jeg vikar samme sted,men da jeg var færdiguddannet fik jeg kun vagter hvis ingen af de andre vikarer kunne....

Anmeld

11. august 2013

Malene76

LinLin skriver:

Men bruger I ikke mest uuddannede? Jeg var i praktik på et botilbud og efter praktikken var jeg vikar samme sted,men da jeg var færdiguddannet fik jeg kun vagter hvis ingen af de andre vikarer kunne....

Jo vi bruger ikke så gerne uddannede vikarer fordi de er dyrere end de uuddannede. Dog gør vi sommetider en undtagelse med nyuddannede, da de ikke er så meget dyrere.

KH Malene

Anmeld

11. august 2013

SAL

hautecouture skriver:

Jeg går stadig ledig og stort set gjort det siden jeg blev færdig uddannet pædagog i 2011 - har haft en barsel, men min dagpengeperiode synger efterhånden på sidste vers. Jeg har udvidet min søgning til at indbefattudgjorde man kan tage som ufaglært da jeg for det første er gigantisk træt af, at gå hjemme, men også fordi jeg are gerne vil igang og ud blandt mennesker - mit problem er bare, at det jo er pædagogfaget jeg brænder for. Det er det jeg føler jeg er god til og det er der jeg føler mig faglig stærkt. Men mine ansøgninger bliver siet fra gang på gang - og jeg aner ikke hvad jeg gør forkert. Vil bare SÅ gerne kaldes ind til nogle samtaler så jeg kan vise dem hvordan jeg er og skabe en dialog som man ikke kan via en skriftlig ansøgning. Mit problem er, at jeg bare ikke bliver kaldt til samtaler og det er frygtelig ked af  Synes egentlig mine ansøgninger gode, men der må jo mangle noget eller noget jeg skal beskrive bedre. Er simpelthen så deprimeret over det, det ødelægger mit humør hver gang vi snakker om Jobs og kæresten og jeg kan blive uvenner over det 

Er der evt nogle søde, dejlige og skønne pædagoger (eller studerende, eller andre der bare er hamrende gode til skriftlige ansøgninger) der kunne tænke sig at hjælpe med lidt feedback på en af mine ansøgninger? Jeg ville være evigt taknemmelig. 

Jeg er pædagog på 7. år, vil meget gerne kommentere din ansøgning

Anmeld

11. august 2013

Marie1

hautecouture skriver:

Hejsa. 

det er jo altid en fordel at have noget specielt stående i sin ansøgning. da jeg læste til pædagog arbejdede jeg også som frivillig, hvilket jeg selvfølgelig også skrev på ansøgningen. Det gjorde dengang at jeg blev hevet til en del samtaler og alle havde fokus på dette. Det viser meget om en person. Så måske hvis du har tid, lyst og overskud kunne det være en ide at lave lidt frivilligt arbejde mens du søger stillinger.. ? 

Pøj pøj med det hele..  

Anmeld

11. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hej. Min kæreste er ret skarp skriftlig og han vil sikkert gerne læse din ansøgning. Så du er velkommen til at sende.

En herinde nævnte frivilligt arbejde, hvilket klart er et plus når di søger job, men vil blot gøre dig opmærksom på at der er visse regler om hvormange timer man må ligge i det når man er på dagpenge.

Anmeld

11. august 2013

hautecouture

esioul skriver:

Det kunne ihvertfald være en indgangsvinkel

Held og lykke til dig

Helt bestemt. Tak

Anmeld

11. august 2013

hautecouture

SAL skriver:

Jeg er pædagog på 7. år, vil meget gerne kommentere din ansøgning

Åh tusinde tak, sender også en kopi til dig imorgen så 

Anmeld

11. august 2013

hautecouture

Tak for alle de søde og brugbare svar, jeg har modtaget  I er skønne. Jeg har taget rådene til mig og går igang med den helt store research imorgen  Og sender ansøgning til de søde damer herindefra der vil kigge den igennem Mit håb er blevet lidt grønnere og er en anelse mere optimistisk at finde mit drømmejob nu... Håber der snart er bid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.