til jer som har født 3 eller flere børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Nr. 1 og 2 var relativt ens - ca. syv timers varighed, udramatiske forløb, lidt intense undervejs. Nr. 3 varede i alt ca. 11 timer med megen stilstand undervejs - hele vejen igennem en stille og rolig fødsel. Han var ude i allerførste presseve. 

Lette fødsler alle tre, men den sidste var altså længere og gik laaaangsomt frem. Sådan er drengen også - tænksom, langsom og rolig. Jeg tror, han faldt i filosofiske spekulationer under fødslen og glemte, hvad han var i gang med 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Lone Jakobsen

mele skriver:

Hej

Er i den heldige situation at jeg venter barn nr 3 og som fødslen nærmere sig, går tankerne lige så stille i samme retning. Ingen fødsler er ens og der findes ingen regler, men vi i ikke godt fortælle om jeres forskellige fødsler?

for mit vedkommende var 2 fødsel en drømmefødsel på ca 6 timer fra start til slut, men har hørt at fødsel nr 3 typisk er en snyde fødsel

men fortæl fortæl

kh Mette

min fødsels nr. 1 og 2 var meget ens. omkring 20 timer og med en presse fase der varede fra 20-45 min.

nr. 3 var (som du selv er inde på) en rigtig drille fødsel hvor vandet gik og presse veerne kom mens jeg stod hjemme i stuen (ups) presse fasen tog selv sagt ca 2 min fra ankomst til sygehuset, og hele fødsel varede ca 6 timer.

fødsel nr. 4 var som 1 og 2 (mere eller mindre)

Anmeld

11. august 2013

mele

tusind tusind tak for hver og en beretning. umiddelbart ser det ud til at fødsel 3 enten har været relativ "nem" eller en rigtig snyde en.

kom gerne med endnu flere beretninger

Anmeld

11. august 2013

Krussedulle

mele skriver:

Hej

Er i den heldige situation at jeg venter barn nr 3 og som fødslen nærmere sig, går tankerne lige så stille i samme retning. Ingen fødsler er ens og der findes ingen regler, men vi i ikke godt fortælle om jeres forskellige fødsler?

for mit vedkommende var 2 fødsel en drømmefødsel på ca 6 timer fra start til slut, men har hørt at fødsel nr 3 typisk er en snyde fødsel

men fortæl fortæl

kh Mette

Min 2 fødsel var også en drømme fødsel 5 timer fra start til slut!

Min 3 fødsel (knap 13 mdr efter nr 2) var også en fantastisk fødsel, 2 timer og 20 min! det gik lidt for stærkt, og jeg var ved at føde i ambulancen.. men det var alligevel en rigtig skøn fødsel!

Anmeld

16. august 2013

mele

flere der gerne vil dele erfaringer/fødselsforløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.