Mos, grød, vælling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

MyLittleBaby

LuLy skriver:

De er holdt op med at anbefale vælling, det plejede at bruges som en overgang mellem mælk og grød men når nu han er igang med grøden er der ingen grund til vælling - mener i øvrigt også først de må få det senere

Mosen må ikke saltes og grøden kan både fryses og stilles på køl, men hvis du putter mælk i så vent med at putte det i til lige inden han får det. For hvis det har været i en varm grød må det ikke varmes op igen

Okay, var slet ikke klar over at vælling var en del af overgangen til grød  Der kan man bare se. Men ja, han er jo rigtig godt igang med både grød og mos, så jeg kan vidst ligeså godt sløjfe vællingen. Tak for rådet med mælken, det havde jeg ærligt ikke tænkt over 

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

L&V

MyLittleBaby skriver:

Okay  Han kører på sit MME, hirsegrød og kartoffelmos med lidt forskelligt i, så jeg dropper bare det vælling. Der er ingen grund til at give den lille mand uro i maven, den tid er vi forhåbentligt over 

Jeg laver også kartoffelmosen med grøntsager i, lige så meget for smagens skyld. Mente nemlig nok at der var noget med det stivelse i kartoflerne.

Tak for dit svar 

Nej ik hvis man ka undgå det...

Det samme gælder ris og majs..Når jeg brugte kartoffel var det 1/5del kartoffel og resten grønsager.

Anmeld

15. august 2013

1990h

modesty skriver:

Jeg har aldrig givet vælling og har aldrig forstået pointen. Min dreng har klaret sig fint uden.

M.h.t. mos og grød, vil jeg anbefale dig at give så meget mos som muligt, fremfor grød, da det er mere skånsomt mod maven. Og prøv så vidt muligt at droppe kartoflerne da de er meget stivelsesholdige. Sweet potatoes er et rigtigt godt alternativ (og er faktisk sundere, med mange flere vitaminer) og de fleste børn elsker det.

spørger lige ind her

så meget mos fremfor grød? mos er det grønssags mos og frugter du mener her frem for risgrød, hirsegrød majsgrød og hvad der ellers er?

Anmeld

15. august 2013

modesty

spørger lige ind her

så meget mos fremfor grød? mos er det grønssags mos og frugter du mener her frem for risgrød, hirsegrød majsgrød og hvad der ellers er?

Jeg har aldrig givet min dreng frugtmos, men ja - han fik primært grønsagsmos. Grød fik han næsten ikke de første måneder han var på fast føde. 

Det er selvfølgelig forskelligt fra sort til sort, men generelt er der meget stivelse i korn. Boghvede, hirse og quinoa er gode alternativer hvis man gerne vil give sit barn grød, da der ikke er meget stivelse i disse sorter.

Men får forstoppelse af stivelse. Så at anbefale at små babyer med umodne tarmsystemer spiser fødevarer med meget højt indhold af stivelse som f.eks ris, majs og kartofler, giver for mig ingen mening. Nogle børn klarer overgangen fint, men der er også mange der får forstoppelse og det skyldes ofte stivelsen.

Der er masser af gode grønsagsalternativer, som også indeholder mange flere vitaminer og mineraler end grød.

Anmeld

15. august 2013

1990h

modesty skriver:

Jeg har aldrig givet min dreng frugtmos, men ja - han fik primært grønsagsmos. Grød fik han næsten ikke de første måneder han var på fast føde. 

Det er selvfølgelig forskelligt fra sort til sort, men generelt er der meget stivelse i korn. Boghvede, hirse og quinoa er gode alternativer hvis man gerne vil give sit barn grød, da der ikke er meget stivelse i disse sorter.

Men får forstoppelse af stivelse. Så at anbefale at små babyer med umodne tarmsystemer spiser fødevarer med meget højt indhold af stivelse som f.eks ris, majs og kartofler, giver for mig ingen mening. Nogle børn klarer overgangen fint, men der er også mange der får forstoppelse og det skyldes ofte stivelsen.

Der er masser af gode grønsagsalternativer, som også indeholder mange flere vitaminer og mineraler end grød.

så du gav ham grønssagsmos fra 4måneder eller? også fra seks måneder begyndte han på jeres mad?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.