(halvlang) Jubii og lidt skræmt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hjemmefødselsordning?
sidst jeg fødte planlagt hjemmefødsel, sendte en jordmoder fra sygehuset og det er ca. 1½ år siden

okay, jamen hvor er du fra ?

fordi prøv at gå ind på www.sjællandshjemmefødselsordning.dk

min kæreste forslog mig det, og der er to jordmødre som er tilknyttet en ( alt efter hvor man bor ) og de kommer hjem til en hver gang man skal til jordmorbesøg det er ren luksus, og smadder hyggeligt og så lærer man dem enormt godt at kende. 

og så ringer du lige når du kan mærke der er optakt til noget og så kommer de med det samme og bliver hos dig 2 timer efter fødslen + de kommer 2 dage efter og laver  hælprøve , + de kommer og hjælper med amning osv hvis man har problemer osv  

jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2013

Anonym trådstarter

MariaKyedDK skriver:

okay, jamen hvor er du fra ?

fordi prøv at gå ind på www.sjællandshjemmefødselsordning.dk

min kæreste forslog mig det, og der er to jordmødre som er tilknyttet en ( alt efter hvor man bor ) og de kommer hjem til en hver gang man skal til jordmorbesøg det er ren luksus, og smadder hyggeligt og så lærer man dem enormt godt at kende. 

og så ringer du lige når du kan mærke der er optakt til noget og så kommer de med det samme og bliver hos dig 2 timer efter fødslen + de kommer 2 dage efter og laver  hælprøve , + de kommer og hjælper med amning osv hvis man har problemer osv  

jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget... 

Fyn

Men har fået råd af andre om at blive sat i gang,

Anmeld

10. august 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

Så forlang at du vil sættes igang i uge 38

det gjorde en fra min MG, fordi hun gangen før fødte i bilen på vej på sygehuset, og manden arbjedede om natten og hun skulle have barn nr 5, og ville ikke stå at føde hjemme med 4 børn ved sig

Jeg ved ikke hvorfor den tanke aldrig har faldet mig ind

Mange tak

Anmeld

10. august 2013

Mumto3

Det er en ringe trøst, men 3. Gang er snyde gangen   De fleste 3. Gangsfødende oplever at fødselen går i gang og i stå og i gang og i stå og så føder man. Måske er du heldig og får et forvarsel. Og så ville jeg nok alliere mig med naboerne, så du kan sende dine børn derover hvis du pludselig skal føde. Når du føder så hurtigt, kan de jo hurtigt komme hjem til dig igen.

tillykke med graviditeten!

Anmeld

10. august 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Fyn

Men har fået råd af andre om at blive sat i gang,

ja det er bare ikke altid de vil det, for det er ikke sundt for babyen... 

men håber da du finder en løsning  

Anmeld

10. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Jeg er blevet gravid igen JUBII!!! men venter med at fortælle det til bedsteforældre til efter uge 12.

Men jeg er også lidt rædselsslagen. Jeg har 2 børn i forvejen og jeg er hurtigføder. den første tog 3 timer, fra første ve til h*n var ude, (På sygehus), den næste tog under en time, og uden jordmor, da hun ikke kunne nå det. (Min mor og min mand tog imod) (Hjemmefødsel)

Nu er vi så flyttet endnu længere væk fra sygehuset og min mands arbejde gør at han kun kommer hjem hver anden weekend og ikke kan tage fri (Værnepligt). Min mor har også sit arbejde plus min lillesøster der skal i skole (Bor langt væk)

Så der er meget stor sandsynlighed for at jeg føder alene, og endnu værre, alene sammen med 2 børn. (2 og 4 år)

Lige nu er min rædsel så stor, for at føde alene, at jeg overvejer at holde fast på planlagt kejsersnit. Men synes samtidig det er lidt plat, når det ikke er fordi der er noget i vejen med mig eller barnet, og har haft ukompliceret fødsler førhen, og det tager længere tid at komme ovenpå igen efterfølgende

Skulle bare lige ud med min frygt.

jeg ville måske prøve at planlægge at du har en til at være der ugen op til måske, nu ved jeg ikke om du har født til tiden ved de andre ved det self kan være ldit svært da man jo aldrig ved hvornår blypperne er ude, men jeg har altid fået at vide af jm og fødselslæge at man godt nogenlunde kan gå ud fra hvornår man har født de første gange så var self vær at at overveje

Anmeld

11. august 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvorfor den tanke aldrig har faldet mig ind

Mange tak

så lidt

Anmeld

11. august 2013

Leonora

Jeg forstår din frygt.
Men jeg kan varmt anbefale hjemmefødsel.
Jeg er selv lynføder. Første gang tog 4 timer og 2 gang var hjemme og tog 1 1/2 time fra første ve.

Synes helt sikkert du skal tale med din Jordemoder omkring hjemmefødsel

Knus Louise

Anmeld

11. august 2013

Mum33

Anonym skriver:

Jeg er blevet gravid igen JUBII!!! men venter med at fortælle det til bedsteforældre til efter uge 12.

Men jeg er også lidt rædselsslagen. Jeg har 2 børn i forvejen og jeg er hurtigføder. den første tog 3 timer, fra første ve til h*n var ude, (På sygehus), den næste tog under en time, og uden jordmor, da hun ikke kunne nå det. (Min mor og min mand tog imod) (Hjemmefødsel)

Nu er vi så flyttet endnu længere væk fra sygehuset og min mands arbejde gør at han kun kommer hjem hver anden weekend og ikke kan tage fri (Værnepligt). Min mor har også sit arbejde plus min lillesøster der skal i skole (Bor langt væk)

Så der er meget stor sandsynlighed for at jeg føder alene, og endnu værre, alene sammen med 2 børn. (2 og 4 år)

Lige nu er min rædsel så stor, for at føde alene, at jeg overvejer at holde fast på planlagt kejsersnit. Men synes samtidig det er lidt plat, når det ikke er fordi der er noget i vejen med mig eller barnet, og har haft ukompliceret fødsler førhen, og det tager længere tid at komme ovenpå igen efterfølgende

Skulle bare lige ud med min frygt.

Er 112 ikke en mulighed? Du kan vel bare ringe til fg så snart du kan mærke noget og så sig at du kærekære det går meget stærkt, så de må sende en ambulance? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.