B-menneske fravænning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
12 svar
3 synes godt om
9. august 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Er lige Anonym da jeg ikke vil have denne til at stå på min profil pga nysgerrige familie medlemmer der synes det er sjovt at stalke mig herinde  

Men der er mig Rinepigen der står bag tråden

Nå men sagen er den at jeg jo er gravid 37+0 idag så fødslen nærmer sig og livet som en familie begynder snart  jeg glæder mig rigtig meget til at kunne kalde mig for mor og have et barn med min dejlige kæreste men samtidtig er jeg sku os lidt anspændt og nervøs for det hele

Jeg er ultra B-menneske og kan godt lide at sove  og jeg fungerer bedst hvis jeg får minium 8 timers søvn om natten.. det ved jeg selvfølgelig godt at jeg ikke får med en nyfødt og derfor søger jeg lidt råd fra andre b-mennesker om hvordan i reagerede på at gå fra meget søvn lidt lidt søvn med en nyfødt ?

Jeg har været sygemeldt i min graviditet helt fra uge 9 så jeg har selvfølgelig benyttet mig af at kunne sove længe, da det lynhurtigt bliver kedeligt at være alene hjemme  det bliver selvfølgelig en stor omvæltning for mig at skulle til at op om natten og lige pludselig ikke bare kunne sove når jeg har lyst, MEN jeg er mere end villig til at gøre alt for at få vores familie liv til at fungere bedst muligt så derfor tages alle råd i mod med kys hånd

Min kæreste er derimod stort A-menneske og har ingen problemer med at stå op kl 03.00 og tage på arbejde og så først gå i seng igen kl 22.00 om aftenen i en hel uge   Jeg forstår ikke hvordan han kan, men det er selvfølgelig en fordel at vi ikke begge er B-mennesker

Så piger vil i give mig nogle gode råd til at vænne sig til livet med en nyfødt og være en familie og hvordan man bedst muligt tackler søvnløsheden ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Er lige Anonym da jeg ikke vil have denne til at stå på min profil pga nysgerrige familie medlemmer der synes det er sjovt at stalke mig herinde  

Nå men sagen er den at jeg jo er gravid 37+0 idag så fødslen nærmer sig og livet som en familie begynder snart  jeg glæder mig rigtig meget til at kunne kalde mig for mor og have et barn med min dejlige kæreste men samtidtig er jeg sku os lidt anspændt og nervøs for det hele

Jeg er ultra B-menneske og kan godt lide at sove  og jeg fungerer bedst hvis jeg får minium 8 timers søvn om natten.. det ved jeg selvfølgelig godt at jeg ikke får med en nyfødt og derfor søger jeg lidt råd fra andre b-mennesker om hvordan i reagerede på at gå fra meget søvn lidt lidt søvn med en nyfødt ?

Jeg har været sygemeldt i min graviditet helt fra uge 9 så jeg har selvfølgelig benyttet mig af at kunne sove længe, da det lynhurtigt bliver kedeligt at være alene hjemme  det bliver selvfølgelig en stor omvæltning for mig at skulle til at op om natten og lige pludselig ikke bare kunne sove når jeg har lyst, MEN jeg er mere end villig til at gøre alt for at få vores familie liv til at fungere bedst muligt så derfor tages alle råd i mod med kys hånd

Min kæreste er derimod stort A-menneske og har ingen problemer med at stå op kl 03.00 og tage på arbejde og så først gå i seng igen kl 22.00 om aftenen i en hel uge   Jeg forstår ikke hvordan han kan, men det er selvfølgelig en fordel at vi ikke begge er B-mennesker

Så piger vil i give mig nogle gode råd til at vænne sig til livet med en nyfødt og være en familie og hvordan man bedst muligt tackler søvnløsheden ?

Hm hvorfor er jeg ikke Ano  Crap

Anmeld

9. august 2013

Dorthe1986

Du er ikke anonym

Jeg er også B-menneske, men jeg gjorde ikke så meget ved det. Helt automatisk klarer man det bare

Anmeld

9. august 2013

Nadja+Baby+2012

Hej Piger..

jeg er/var os udpræget b menneske.. så kom min datter og ændrede det. hos mig kom det helt naturligt.. Selv i starten hvor hun skulle ha mad hver 4. Time - her var der ikke behov for at sætte et vækkeur - jeg vågnede hver 4. Time.. Mega underligt..

du kan os være heldig at få et barn der sover.. Min datter sov igennem da hun var 5 uger :-)))).. Selvfølgeligmed perioder hvor hun lige skulle spise 1 gang.. Men har aldrig prøvet at være vågen en halv nat, fordi hun ikke gad sove.. Det kan tælles på en hånd, de nætter hun har været knap så sød.. Pg de fleste gange er pga. Feber ved vaccine og hun er 10 mdr nu.. 

Anmeld

9. august 2013

L&V

Anonym skriver:

Hej Piger..

Jeg er absolut også B-menneske og puha den manglende søvn er ik lige mig men hver gang bassen sover gør jeg også ellers er jeg ik helt sjov og være sammen med. Det ka gå i et par dage mdn så ska jeg os ha lov til at få en go lang lur

Anmeld

9. august 2013

Frejsmor

Jeg er også ULTRA B-menneske, og det er bestemt ikke let at omstille sig, synes jeg..

Og jeg er desværre ikke så god til at komme tidligt i seng, og når ens søn så gerne står op kl. 5-6 stykker, så kan det godt være liidt hårdt(men mere eller mindre selvforskyldt, han sover som oftest hele natten igennem fra 19-20 stykker, så jeg kunne jo bare gå tidligt i seng )

Nåh men mit bedste råd er: SOV når BABY SOVER og så skide være med rengøring m.m., det kan godt vente lidt!! Det er din eneste mulighed for at indhente lidt søvn og jeg kunne ikke fungere uden..

Og her i min graviditet med lillesøster, har det også været alfa omega, at kunne sove til middag sammen med bassen, det kan tydeligt mærkes, hvis jeg bliver nødt til at springe over, og så falder jeg stensikkert i søvn på sofaen inden kl. 21.. 

Anmeld

9. august 2013

Ciss

Hvis du ammer er der noget med, at man producerer et hormon, som gør at man vågner let men også falder let i søvn igen efter at man har været oppe med babyen. Det er rigtig smart!

Det kommer helt af sig selv. Man er jo vågen med babyen, så man bliver træt på andre tider af døgnet end ellers, og så er det bare at benytte anledningen til at sove, når man kan og gå tidligt i seng.

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Du er ikke anonym

Jeg er også B-menneske, men jeg gjorde ikke så meget ved det. Helt automatisk klarer man det bare

Mange tak for svaret det lyder godt

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

Nadja+Baby+2012 skriver:

jeg er/var os udpræget b menneske.. så kom min datter og ændrede det. hos mig kom det helt naturligt.. Selv i starten hvor hun skulle ha mad hver 4. Time - her var der ikke behov for at sætte et vækkeur - jeg vågnede hver 4. Time.. Mega underligt..

du kan os være heldig at få et barn der sover.. Min datter sov igennem da hun var 5 uger :-)))).. Selvfølgeligmed perioder hvor hun lige skulle spise 1 gang.. Men har aldrig prøvet at være vågen en halv nat, fordi hun ikke gad sove.. Det kan tælles på en hånd, de nætter hun har været knap så sød.. Pg de fleste gange er pga. Feber ved vaccine og hun er 10 mdr nu.. 

mange tak for svaret.. det lyder rigtig godt  det bliver spændende at se om hende her så bliver A eller B menneske når nu mig og kæresten er hver sin slags hehe

Anmeld

9. august 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg er absolut også B-menneske og puha den manglende søvn er ik lige mig men hver gang bassen sover gør jeg også ellers er jeg ik helt sjov og være sammen med. Det ka gå i et par dage mdn så ska jeg os ha lov til at få en go lang lur

ja kunne godt forstille mig at jeg heller ikke er den sjoveste at være sammen med efter et par dage med manglende søvn... men vil helt klart prøve at sove når hun sover  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.