? til jer med ældre børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

335 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juli 2009

Anja

Herhjemme oplever vi i øjeblikket en søskende problematik.

Jonas på snart 5 år driller Elias konstant. Det er uanset, hvad Elias er ved, så driller Jonas. Hvis han sidder stille i sofaen stiller Jonas sig ind foran, han lægger sig oven på ham, hvis han ligger på gulvet   - ja, groft sagt, så må Jonas være møg irriterende, hvis man er Elias.

Resultatet bliver jo så ofte at Elias slår, skubber og i værste fald bider Jonas. Jonas er jo som sådan selv ude om det. Vi har virkeligt prøvet at få Jonas til at forstå, at han opfører sig tarveligt. Han er jo også hurtig til at pive, når så Elias slår fra sig.

Med andre ord, men daglige konflikter ....

Andre der oplever det samme ?? Altså at den store irriterer den lille ??

Jeg havde troet, at det ville være omvendt, men nu er jeg da blevet klogere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

ka li ja

jeg oplever det stort set alle vores vågne timer!!!!
ja det er bestemt ikke sjovt...
de kan få gange lege kort tid sammen uden de store problemer, men strort set resten af tiden irriterer alexander arthur.
og jeg aner desværre ikke hvordan man kommer af med problemet... udover at sætte ungene til salg.....

Anmeld

14. juli 2009

ivfmarie

ka li ja skriver:

jeg oplever det stort set alle vores vågne timer!!!!
ja det er bestemt ikke sjovt...
de kan få gange lege kort tid sammen uden de store problemer, men strort set resten af tiden irriterer alexander arthur.
og jeg aner desværre ikke hvordan man kommer af med problemet... udover at sætte ungene til salg.....

jep, sælg dem!

Anmeld

14. juli 2009

ivfmarie

Arhj.. det hjælper sgu ikke at sælge dem... desværre.
Vi døjer også med at Freja er efter Malte, men han er vist lige så meget efter hende. Dog er det altid "på opfordring" fra Freja når Malte går amok.. Hun skal liige provokere lidt.
Jeg ved ikke hva man skal gøre.. suk! Jeg tager mig selv i gang på gang at råbe højt af dem, og true dem, og flere gange har jeg direkte haft fat i armen af én af dem for at stoppe dem.. Jeg hader bare at de kan køre mig så langt ud, at det bliver nødvendigt at være så hård .

Desværre, Anja.. ingen gode råd herfra.. Bare medynk.

Marie

Anmeld

14. juli 2009

Susan1978

ihhh jo Anja.. det står også konstant på herhjemme..

jeg er altså ude i det er noget jalousi noget.. og dermed mener jeg at her tror jeg ikke at Ea magter eller synes det er særlig fedt at Emil er blevet så selvstændig faktisk selv kan sige fra nu eller gå.. han er ikke hendes lille dukke  mere hun bare kan gøre med hvad hun vil.

Ea irriterer virkelig også Emil, hun er vild og højtråbende.. og bærer rundt på ham, kører ind i ham hvis de kører på scooter/traktor - jamen hele tiden skal have en form for reaktion fra ham.

Jeg er hele tiden nødt til at fortælle Ea at hvis hun er sådan, gide remil ikke lege med hende.. og hun skal hellere bruge sin energi på at lære ham nogle gode ting, lære ham at snakke og lære ham at lege rigtig..  det hjælper lidt men ikke særlig længe.

Vi er nok nødt til at have Margrete Bruun Hansen på banen her.  Men Anja.. vi kender det desværre for godt.

Anmeld

14. juli 2009

Louise mortil4

Anja skriver:

Herhjemme oplever vi i øjeblikket en søskende problematik.

Jonas på snart 5 år driller Elias konstant. Det er uanset, hvad Elias er ved, så driller Jonas. Hvis han sidder stille i sofaen stiller Jonas sig ind foran, han lægger sig oven på ham, hvis han ligger på gulvet   - ja, groft sagt, så må Jonas være møg irriterende, hvis man er Elias.

Resultatet bliver jo så ofte at Elias slår, skubber og i værste fald bider Jonas. Jonas er jo som sådan selv ude om det. Vi har virkeligt prøvet at få Jonas til at forstå, at han opfører sig tarveligt. Han er jo også hurtig til at pive, når så Elias slår fra sig.

Med andre ord, men daglige konflikter ....

Andre der oplever det samme ?? Altså at den store irriterer den lille ??

Jeg havde troet, at det ville være omvendt, men nu er jeg da blevet klogere.

jeg kigger lige med, vi har præsis samme problem her hjemme desværre, det dræner bare energien totalt at man altis skal skælde ud, hive dem fra hinanden og trøste, det bliver så ikke bedre af at jeg har dem alle sammen hjemme på en gang hele dagen alene og Nanna også gerne vil ha lidt opmærksomhed.

Anmeld

14. juli 2009

Plysbjørnen

Susan1978 skriver:

ihhh jo Anja.. det står også konstant på herhjemme..

jeg er altså ude i det er noget jalousi noget.. og dermed mener jeg at her tror jeg ikke at Ea magter eller synes det er særlig fedt at Emil er blevet så selvstændig faktisk selv kan sige fra nu eller gå.. han er ikke hendes lille dukke  mere hun bare kan gøre med hvad hun vil.

Ea irriterer virkelig også Emil, hun er vild og højtråbende.. og bærer rundt på ham, kører ind i ham hvis de kører på scooter/traktor - jamen hele tiden skal have en form for reaktion fra ham.

Jeg er hele tiden nødt til at fortælle Ea at hvis hun er sådan, gide remil ikke lege med hende.. og hun skal hellere bruge sin energi på at lære ham nogle gode ting, lære ham at snakke og lære ham at lege rigtig..  det hjælper lidt men ikke særlig længe.

Vi er nok nødt til at have Margrete Bruun Hansen på banen her.  Men Anja.. vi kender det desværre for godt.

Uden at gøre mig klog tror jeg altså at du har ret i at det er en eller anden form for Jalouxsi... Men hvad løsningen så end måtte være, kan jeg ikke hjælpe jer med... Vi har ofte problemer med at Laura smidder legetøj efter Benjamin og hiver det ud af hånden på ham... Det er så bare ikke altid Benjamin er lige indstillet på at give slip...

Anmeld

15. juli 2009

Anja

Er trods alt glad for at høre, at jeg ikke står alene med problemet.

Jeg tror også det er noget jalousi. Nu er de små jo så store at de lidt ttager noget af "store -barn-opmærksomheden", man skal skiftes til ting og den lille skal have lov at prøve de ting som den store kan.

De store unger, synes nok at de små søskende er noget lettere at acceptere, når de bare sidder eller ligger, hvor de er blevet lagt. Herhjemme kan Esther slippe afsted med stort set alt over for Jonas, men Elias skal bare kigge på ham, så piver han

Jeg håber, at det snart bliver bedre !!! For ellers må vi sætte en eller flere til salg, som Kalaha skriver

Anmeld

15. juli 2009

ann-kristina

Ja herhjemme ved os er det så lige omvendt. Her er det Emilie på 2 der driller Freja på næsten 5.  Hun kan "liste" sig ind på hende og så hurtigt hapse yndlingsbamsen, hvorefter hun løber afsted alt hvad hun kan. En anden yndlingsbeskæftigelse er at køre en stor tush (stave?) rundt på den tegning freja lige har brugt en time på. Møgunge!!!
Men de fleste gange går det faktisk fint. Så leger de godt sammen eller hver for sig. Men når de er trætte og sultne så går det galt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.