At smide bleen ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

809 visninger
11 svar
1 synes godt om
7. august 2013

baby012

Hej allesammen, håber der er nogen der kan komme med nogen råd, og hjælpe lidt, aner ikke hvad jeg skal gøre  

min datter er begyndt at rage bleen af, ligeså snart hun har tisset eller levet i den, så skal den af.. Og det er uanset hvor meget tøj jeg giver hende på...  

hun kan åbne lynlås og knapper, og hun kan få hendes bukser af selv.. 

hun er 19 måneder, hvad gør jeg. ? Hun er vel ikke klar til at blive pottetrænet endnu... Hun viser ikke interesse for toilettet, og hun siger ikke til før efter hun har lavet noget i bleen...   

hjælp??? Det er ved at være et stort problem..,! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Mettefpigen

Joo det kunne sagtens være at hun er klar til det :-)
Ved ikk hvordan i har gjort før, men fortælle hende at der tisser mand og laver stort (hvad i nu kalder det) også måske engang imellem gå derud med hende og spørger om hun skal tisse...

Anmeld

7. august 2013

Hullabullabulla

baby012 skriver:

Hej allesammen, håber der er nogen der kan komme med nogen råd, og hjælpe lidt, aner ikke hvad jeg skal gøre  

min datter er begyndt at rage bleen af, ligeså snart hun har tisset eller levet i den, så skal den af.. Og det er uanset hvor meget tøj jeg giver hende på...  

hun er 19 måneder, hvad gør jeg. ? Hun er vel ikke klar til at blive pottetrænet endnu... Hun viser ikke interesse for toilettet, og hun siger ikke til før efter hun har lavet noget i bleen...   

Hvad med en bukseble - så skal hun i hvert fald arbejde noget mere for at få den af ? 

Anmeld

7. august 2013

baby012

Britt88 skriver:

Hvad med en bukseble - så skal hun i hvert fald arbejde noget mere for at få den af ? 

Den trækker hun bare af  

Anmeld

7. august 2013

baby012

Mettefpigen skriver:

Joo det kunne sagtens være at hun er klar til det :-)
Ved ikk hvordan i har gjort før, men fortælle hende at der tisser mand og laver stort (hvad i nu kalder det) også måske engang imellem gå derud med hende og spørger om hun skal tisse...

det kunne godt være man skulle prøve, hun virker bare så lille  

Anmeld

7. august 2013

modesty

baby012 skriver:

Hun kunne sagtens være klar. Hun er jo godt på vej ved ikke at bryde sig om at have våd/belortet ble på. Nu skal hun "bare" lære at sige til inden. Men det er da klart et tegn på at hun har lyst til at gøre sig uafhængig af bleen.

Anmeld

7. august 2013

Hullabullabulla

baby012 skriver:

Den trækker hun bare af  

Måske det er hendes signal til at tage skridtet videre til pottetræning ? Det var måske et forsøg værd - evt med noget Hello Kitty papir så det bliver lidt sjovt

Anmeld

7. august 2013

foto på lærred

Vores datter er lige fyldt to år. Hun har siddet på potten men aldrig tisset i den og vil ikke sidde på toiletet eller toiletbræt, så lige det er hun ikke klar på. Men hun har lidt samme tildens som jeres barn (tager bleen af- eller siger hun vil have den af). Vi har haft bleen meget af her i sommervarmen og nu er hun begyndt at sige til, når hun skal tisse eller lidt mere ("ble på" siger hun).

Så her er første skridt, at hun kan mærke efter når hun skal tisse og derefter får hun så ble på. Så regner jeg med at hun omkring jul måske er klar til at sidde på toiletbrættet eller lign.

Ved godt det ikke helt er hjælp til jeres problem, men tænker, at I måske kan lade hende gå lidt med numsen bar der hjemme og se om hun efter et stykke tid så selv vil gøre tegn på, at hun skal tisse. Her efter kan I så give ble eller potte eller lign (ved godt, man kun kan gøre dette hjemme )

Anmeld

7. august 2013

baby012

modesty skriver:

Hun kunne sagtens være klar. Hun er jo godt på vej ved ikke at bryde sig om at have våd/belortet ble på. Nu skal hun "bare" lære at sige til inden. Men det er da klart et tegn på at hun har lyst til at gøre sig uafhængig af bleen.

Det kunne da være fint hvis hun er klar  

men hvordan gør man så?

Anmeld

7. august 2013

modesty

baby012 skriver:

Det kunne da være fint hvis hun er klar  

men hvordan gør man så?

Jeg er ikke selv gået i gang med min søn selvom han udviser de samme tendenser. Har simpelthen været for doven. 

Men som en anden også skriver - jeg ville lade hende løbe med numsen bar. Så er det nemmere at spotte når der sker noget, og så kan man have en potte klar og sige "tis/lort skal i potten" og se om hun vil sidde på potten (det er selvfølgelig lidt svært at bære rundt på et toilet, hvis I ikke har en potte ;-) Folk siger også at det er en god idé at gøre toilettet til noget hyggeligt - have lidt legetøj og en yndlingsbog derude. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.