Hvor vigtigt er det med jern/gravitamin i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Karla

l.kjoeller skriver:

jern er vigtigt specielt op til fødslen i tilfælde af man får blodtab osv. tror biofolinsyren primært er vigtig i starten af graviditeten. synes dog du skal snakke med jordmoderen om det

Okay, det vidste jeg ikke.
Min jordemoder er meget "large" med det. Hun sagde til min første jordemoder samtale, at jeg kun behøvede tage jern, hvis jeg følte mig træt, og kun tage vitaminerne hvis jeg havde svært ved at spise varieret grundet kvalme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

l.kjoeller

Martsbaby skriver:

Ja, det er egentlig også lidt det jeg mener med for lav blodprocent, for det kan jo have en negativ effekt under og efter fødslen i værste tilfælde..

forstod det bare som om du mente under graviditeten . sorry

Anmeld

6. august 2013

Karla

Månsson skriver:

Jern er ret vigtigt både under graviditeten og også efter fødslen da man jokan risikere at miste en del blod både under og efter fødslen

Okay, det vidste jeg ikke
Så må jeg nok fortsætte med jerntabletter. Men vitaminerne tror jeg, at jeg dropper. Måske jeg bedre kan huske det, hvis det kun er 1 pille jeg skal huske

Anmeld

6. august 2013

L&V

Karla skriver:

Okay, det vidste jeg ikke
Så må jeg nok fortsætte med jerntabletter. Men vitaminerne tror jeg, at jeg dropper. Måske jeg bedre kan huske det, hvis det kun er 1 pille jeg skal huske

Jeg er i hvert fald træt af jeg ik tog jern første gang. Jeg mistede en del blod og endte med en blodprocent under 4 og var så syg i lang tid efter så denne gang huskede jeg det.. Tænker os vitaminer er overflødige hvis man spiser varrieret

Anmeld

6. august 2013

Karla

Månsson skriver:

Jeg er i hvert fald træt af jeg ik tog jern første gang. Jeg mistede en del blod og endte med en blodprocent under 4 og var så syg i lang tid efter så denne gang huskede jeg det.. Tænker os vitaminer er overflødige hvis man spiser varrieret

Okay, så fortsætter jeg med jern når jeg husker det

Anmeld

6. august 2013

L&V

Karla skriver:

Okay, så fortsætter jeg med jern når jeg husker det

En alarm på telefonen

Anmeld

6. august 2013

Karla

Månsson skriver:

En alarm på telefonen

Det har jeg prøvet
Men så synes jeg altid det kommer til at passe med, at jeg lige har spist, eller drukket mælk. Og så udskyder jeg det lidt, så jeg til sidst ender med at glemme det men må prøve med en alarm igen

Anmeld

7. august 2013

hekran

Måske et lille sidespring, men hvilke jerntabletter er gode? Jeg har meget lav blodprocent, men min mave går fuldstændig i knude ved indtagelse af en enkelt ferrodurret. Jeg får de vildeste mavekneb og ligger i sengen. Har hørt om krauterblut, men giver det lige så meget? Eller hemojern for den sags skyld?

Hvilken slags jern tager I?

Anmeld

7. august 2013

Karla

hekran skriver:

Måske et lille sidespring, men hvilke jerntabletter er gode? Jeg har meget lav blodprocent, men min mave går fuldstændig i knude ved indtagelse af en enkelt ferrodurret. Jeg får de vildeste mavekneb og ligger i sengen. Har hørt om krauterblut, men giver det lige så meget? Eller hemojern for den sags skyld?

Hvilken slags jern tager I?

Jeg har dem der hedder amino jern, købt i matas. Der står på dem, at de har bedre optagelse end traditionelle jerntilskud, mindre dosis, minimal risiko for forstoppelse og velegnet til alle har aldrig haft problemer med dem. Heller ikke når jeg har husket at tage dem dagligt i længere perioder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.