Hvor vigtigt er det med jern/gravitamin i graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
18 svar
4 synes godt om
6. august 2013

Karla

Hej piger

Ja, som overskriften siger, hvor vigtigt er det så med jerntabletter og gravitamin i graviditeten?

Jeg er virkelig elendig til at huske at tage dem. I starten huskede jeg dem hver dag, men nu er det kun ca. en gang om ugen jet husker det så nu overvejer jeg lidt at lade være med at købe en ny pakke, for når næsten ikke at få tømt en pakke inden termin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Kris89

Karla skriver:

Hej piger

Ja, som overskriften siger, hvor vigtigt er det så med jerntabletter og gravitamin i graviditeten?

Jeg er virkelig elendig til at huske at tage dem. I starten huskede jeg dem hver dag, men nu er det kun ca. en gang om ugen jet husker det så nu overvejer jeg lidt at lade være med at købe en ny pakke, for når næsten ikke at få tømt en pakke inden termin.

jeg var også bare virkelig god til at huske det indtil baby begyndte at sparke... så tror fra uge 20 eller sådan noget har det også kun været hver 2. - 3. dag jeg har taget - har dog aldrig taget jern, pga. afføringsproblemer.

når bare du spiser varieret tror jeg altså ikke det har det helt store at sige. selvfølgelig er det godt at tage - meeeen

at købe en ny pakke bare for at du glemmer dem giver jo ikke meget mening

Anmeld

6. august 2013

AnthonsMor

Karla skriver:

Hej piger

De første 12 uger er gravitaminen vidst vigtig for fosteret, men derefter tager du dem kun for din egen skyld..
Jern er vidst også 'kun' for din egen skyld, du kan komme til at døje med for lav blodprocent, og svimmelhed osv., hvis ikke du tager jern..

Men hvor VIGTIGT det er ved jeg sgu ikke

Anmeld

6. august 2013

Karla

Kris89 skriver:

jeg var også bare virkelig god til at huske det indtil baby begyndte at sparke... så tror fra uge 20 eller sådan noget har det også kun været hver 2. - 3. dag jeg har taget - har dog aldrig taget jern, pga. afføringsproblemer.

når bare du spiser varieret tror jeg altså ikke det har det helt store at sige. selvfølgelig er det godt at tage - meeeen

at købe en ny pakke bare for at du glemmer dem giver jo ikke meget mening

Sjovt, jeg begyndte også at glemme det da baby begyndte at sparke
Inden da tror jeg aldrig jeg har glemt en eneste.

Men ja, det giver ikke meget mening at købe en ny pakke for bare at glemme dem jerntabletter tror jeg ikke gavner, for mærker ingen forskel om jeg tager dem eller ej. Og jeg spiser sundt og varieret, så er nok ret godt dækket ind tænker jeg

Anmeld

6. august 2013

l.kjoeller

Karla skriver:

Hej piger

jern er vigtigt specielt op til fødslen i tilfælde af man får blodtab osv. tror biofolinsyren primært er vigtig i starten af graviditeten. synes dog du skal snakke med jordmoderen om det

Anmeld

6. august 2013

Kris89

Karla skriver:

Sjovt, jeg begyndte også at glemme det da baby begyndte at sparke
Inden da tror jeg aldrig jeg har glemt en eneste.

Men ja, det giver ikke meget mening at købe en ny pakke for bare at glemme dem jerntabletter tror jeg ikke gavner, for mærker ingen forskel om jeg tager dem eller ej. Og jeg spiser sundt og varieret, så er nok ret godt dækket ind tænker jeg

tror ikke jeg ville købe nye hvis jeg var dig

jeg skal også tage hjertemagnyl (har haft abort), skal jeg tage til og med uge 33, men tror kun jeg har 5 tilbage (29+0 idag), jeg køber altså ikke en pakke med 100 mere i nu...

Anmeld

6. august 2013

L&V

Karla skriver:

Hej piger

Jern er ret vigtigt både under graviditeten og også efter fødslen da man jokan risikere at miste en del blod både under og efter fødslen

Anmeld

6. august 2013

l.kjoeller

Martsbaby skriver:

De første 12 uger er gravitaminen vidst vigtig for fosteret, men derefter tager du dem kun for din egen skyld..
Jern er vidst også 'kun' for din egen skyld, du kan komme til at døje med for lav blodprocent, og svimmelhed osv., hvis ikke du tager jern..

jern er også vigtig i forhold til at man er fit til fødslen i tilfælde af blodtab

Anmeld

6. august 2013

Karla

Martsbaby skriver:

De første 12 uger tog jeg dem også hver dag - altså gravitamin

Det var først fra 17+ jeg begyndte at glemme dem.
Jeg mærker ingen forskel om jeg tager jern eller ej, selvom der er gået mere end en uge mellem jeg har taget en tablet.

Tror bare jeg dropper dem. Så kan jeg jo altid købe en pakke jerntabletter, hvis jeg får det dårligt. Og så være ekstra opmærksom på min kost

Anmeld

6. august 2013

AnthonsMor

l.kjoeller skriver:

jern er også vigtig i forhold til at man er fit til fødslen i tilfælde af blodtab

Ja, det er egentlig også lidt det jeg mener med for lav blodprocent, for det kan jo have en negativ effekt under og efter fødslen i værste tilfælde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.