Ved ikke hvad jeg skal gøre ??? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Fordi at han har indset at han ikke ønsker flere  

Men hvornår havde han tænkt sig, at fortælle om hans plan ?

Så vidt jeg ved, så snakker lægen med parret, hvis manden ønsker sterilisation, for netop at høre om det er helt gennemtænkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Men hvornår havde han tænkt sig, at fortælle om hans plan ?

Så vidt jeg ved, så snakker lægen med parret, hvis manden ønsker sterilisation, for netop at høre om det er helt gennemtænkt.

Han har ret til at få det gjort uden min samtykke, det er ko hans egen krop.. Men hvis det du siger er rigtigt, skal jeg da have en snak med vores fælles læge ! 

Anmeld

6. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Han har ret til at få det gjort uden min samtykke, det er ko hans egen krop.. Men hvis det du siger er rigtigt, skal jeg da have en snak med vores fælles læge ! 

Ja, det har han ret til. Men læger plejer at snakke med begge, når der er tale om et fast forhold.

Det er da også det mest naturlige, da de jo netop er, en så indgribende ting at få gjort.

Jeg kan slet ikke forstå, at han ville gå bag om ryggen på dig, på den måde.

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Ja, vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge tråden, så undskyld hvis placeringen er forkert...

Sagen er den, at mig og min mand har været sammen i 7 år, vi har to børn på 6 og 5 år. Og vi har altid haft en plan om at skulle have to mere nu... 

Her igår bragte jeg på banen at vi måske skulle igang med nummer 3 nu, det hele passer bare lige til det, selv min chef spørger til om vi ikke skal igang snart .. 

Men da ramte manden mig med det værste, han vil gerne steriliseres, og har faktisk fået en tid til indgrebet, men ville ikke sige noget før det var overstået 

tabte sutten fuldstændig ! Det ikke mere end 4 uger siden vi aftalte jeg skulle smide pillerne........ 

Hvad fanden gør jeg ???? Er KUN 26 år.!!! Det er han også!!!

jeg har altid troet jeg skulle have 4 børn, og det har altid været aftalen, men nu???? 

føler mig snydt, bedraget, holdt for nar! 

Hjælp piger!! Har ikke snakket til ham siden, og overvejer at pakke hans ting og bede ham flytte nogen dage, så jeg kan tænke... Der er kun til fredag til at få ham til at skifte mening, så er det for sent for altid !! 

Hjælp mig ! 

Nu er jeg nok kællingen, jeg forstår godt du føler dig svigtet fordi at i havde planlagt de 4 børn, og at han vælger at ville gøre det bag din ryg er også lidt kujonagtigt.

Men at true med at finde en donor synes jeg ikke er ok, hvis det er hans følelser at han ikke har lyst til flere børn, bør du så ikke også prøve at acceptere det? Eller i det mindste snakke med ham om det. I er kun 26 som du selv siger, jeg tænkter at han måske er blevet lidt skræmt da i har snakke pb for en mdr siden og måske tænkt at han ikke kunne overskue endnu et barn lige nu, jeg kan regne ud i har fået det første tidligt, og ikke har nået at være ung, det kan være det er det som han føler han mangler nu.  Og derfor ikke kan overskue endnu et barn nu.

Og med at være ung mener jeg ikke byturer og alt det, som mange tror man mener når man siger man ikke har været ung. Men der er mere i det

kunne i ikke udsætte pb, og så kan han udsætte hans beslutning til at i er sikker på hvad  i begge vil.  I er som sagt unge, og der er stadig tid til at få børn hvis det er det i vil med hinanden.  Men nogle gange skal man lige trække vejret.

Tro mig jeg står selv og skal have nr 3.  og vi snakkede længe om det var det vi ville, fordi vores børn er så store at de er selvhjulpene og selvstændige og vi kan en masse nu som er mere besværlig med et spædbarn. Vi havde begge ture hvor vi mente at det ville vi bestemt ikke, men tid og kommunikation, er ofte vejen frem

Anmeld

6. august 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja, vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge tråden, så undskyld hvis placeringen er forkert...

Sagen er den, at mig og min mand har været sammen i 7 år, vi har to børn på 6 og 5 år. Og vi har altid haft en plan om at skulle have to mere nu... 

Her igår bragte jeg på banen at vi måske skulle igang med nummer 3 nu, det hele passer bare lige til det, selv min chef spørger til om vi ikke skal igang snart .. 

Men da ramte manden mig med det værste, han vil gerne steriliseres, og har faktisk fået en tid til indgrebet, men ville ikke sige noget før det var overstået 

tabte sutten fuldstændig ! Det ikke mere end 4 uger siden vi aftalte jeg skulle smide pillerne........ 

jeg har altid troet jeg skulle have 4 børn, og det har altid været aftalen, men nu???? 

Hjælp piger!! Har ikke snakket til ham siden, og overvejer at pakke hans ting og bede ham flytte nogen dage, så jeg kan tænke... Der er kun til fredag til at få ham til at skifte mening, så er det for sent for altid !! 

Hjælp mig ! 

Jeg ville blive meget, meget, meget vred og såret, hvis jeg oplevede det, du beskriver.

Tænk, at han ville holde så stor en beslutning hemmelig for dig.

Jeg synes, det er en af de ledeste former for "utroskab", jeg har hørt om, og det er bare overhovedet ikke i orden.

Jeg ville personligt have brug for at være adskilt fra ham et stykke tid for at kunne magte at håndtere situationen på en ordentlig og konstruktiv måde..

Stort kram herfra!!

Anmeld

6. august 2013

Mamalou

At han ikke vil have flere børn, er en ærlig sag. Men at han går bag ryggen på dig, og lægger planer om steralisering uden din viden, synes jeg er dybet forkert. Din mand/kæreste holder dig jo for nar og tanken om, at han ikke vil inddrage dig og at I sammen kunne finde en løsning, er barsk. Hvis jeg var i dit sted, ville jeg se det som et tillidsbrud. Måske er det meget godt, at I tager nogle dage hver for sig, så du kan mærke efter og finde ud af, hvor du står i alt det her. 

/ Louise

Anmeld

6. august 2013

modesty

Han sagde at han holdte det hemmeligt til indgrebet var overstået, da han er dikker på at jeg ville forsøge at tale ham fra det, og han ønsker ikke flere børn.. Fair nok, ja jeg ville have gjort ALT for at få ham til at skifte mening.. 

Har også meldt klart ud til ham at det ikke er iorden, og hvis han gennemføre det, så finder jeg en donor.. 

Som SjeBets skriver, studser jeg også ved det med donoren. Hvis det er din reaktion på at han ikke vil have flere børn, så ligner det for mig et parforhold hvor kommunikationen er helt fucked og så virker det lige pludselig ikke så mærkeligt at han vil gøre sådan noget uden at sige det til dig.

Men selvfølgelig er det på ingen måder i orden ikke at indvie dig i så vigtig en beslutning. Jeg synes dog at det er helt fair at han ikke vil have flere børn, sådanne følelser kan man ikke tvinge frem.

Anmeld

6. august 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

Hjælp mig ! 

var godt nok også blevet ked af det. en ting er han har ønsket men en anden ting er at bestille tiden uden du vidste det for havde du ikke spurt havde han så selv sagt det ??? anyways tag en snak med ham om hvor vigtig det er for dig at han ikke gør det da i er unge og det kan være at i får lyst senere hen

Anmeld

6. august 2013

klmf

Anonym skriver:

Hjælp mig ! 

Jeg synes ikke det er i orden at arrangere en sterilisation uden sin partners VIDENDE. Accept er en helt anden ting, det er hans egen krop, og må bestemme over den som han vil. At han så dermed også træffer en beslutning på jeres begges vegne gør det lidt kompliceret hvis man ikke er enige om at det er slut med børn. Tænker bare... Sådan som du beskriver det, får jeg tanken, at det der med p-pille-stop, det lyder mest som en aftale du lavede med dig selv. Forstået på den måde, at han nærmest ikke har turdet sige dig imod. Der skal 2 til at blive forældre når man er i et forhold, og han har vel lige så meget ret til at sige nej tak til flere, som du har ret til at ønske flere? Selvom man oprindeligt har ønsket sig 4, så har man jo lov at ombestemme sig.

Donor?? Så du vil blive i et forhold med ham, men få børn med donor? Eller gå fra en mand du elsker og som elsker sine børn, for at få barn med donor? Lyder nøjagtig lige så uigennemtænkt som hans plan...

SNAK nu med hinanden, det der går jo ikke!!

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg synes ikke det er i orden at arrangere en sterilisation uden sin partners VIDENDE. Accept er en helt anden ting, det er hans egen krop, og må bestemme over den som han vil. At han så dermed også træffer en beslutning på jeres begges vegne gør det lidt kompliceret hvis man ikke er enige om at det er slut med børn. Tænker bare... Sådan som du beskriver det, får jeg tanken, at det der med p-pille-stop, det lyder mest som en aftale du lavede med dig selv. Forstået på den måde, at han nærmest ikke har turdet sige dig imod. Der skal 2 til at blive forældre når man er i et forhold, og han har vel lige så meget ret til at sige nej tak til flere, som du har ret til at ønske flere? Selvom man oprindeligt har ønsket sig 4, så har man jo lov at ombestemme sig.

Donor?? Så du vil blive i et forhold med ham, men få børn med donor? Eller gå fra en mand du elsker og som elsker sine børn, for at få barn med donor? Lyder nøjagtig lige så uigennemtænkt som hans plan...

SNAK nu med hinanden, det der går jo ikke!!

det var ham der ville have jeg skulle smide pillerne nu 

Firdi at det ville passe godt med hans bror som venter barn... 

At få et donor barn når man er i et forhold med en mand som ikke kan få børn, er vel ikke så mærkeligt.. Det er hans krop, og han må gøre hvad han vil, også selvom det er SÅ stor en beslutning, men så gør jeg også bare med min krop hvad jeg vil.. Og jeg har ALTID sagt fire børn (må så "nøjes" med 3) og han har været enig hele vejen igennem.. 

Er vred og såret, og helt vildt skuffet.. Ville selvfølgelig aldrig forlade ham, men et donor barn kan jo blive en sidste udvej.. 

For jeg er IKKE færdig med at få børn .! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.