Cola - hvor meget er for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

L&V

mie89 skriver:

Men mængden af koffein i produkterne er jo forskellig? Så hvordan kan man sidestille 3 kopper kaffe med 3 kopper the/cola ??  

Der er ca 50mg i en kop kaffe og det er der os i 33cl cola.

Men pas på sødemidlet også. Det er absolut heller ik sundt for dig eller bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Mie89

Månsson skriver:

Der er ca 50mg i en kop kaffe og det er der os i 33cl cola.

Men pas på sødemidlet også. Det er absolut heller ik sundt for dig eller bebs

Altså jeg tror der er noget du har misforstået angående mængder af koffein i produkterne   - prøv selv at se her: 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sundhedsoplysning/kost/koffein/

Men under alle omstændigheder skal man da passe på, både med cola og kaffe, og det er netop også derfor jeg oprettede dette indlæg 

Anmeld

6. august 2013

L&V

mie89 skriver:

Altså jeg tror der er noget du har misforstået angående mængder af koffein i produkterne   - prøv selv at se her: 

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sundhedsoplysning/kost/koffein/

Men under alle omstændigheder skal man da passe på, både med cola og kaffe, og det er netop også derfor jeg oprettede dette indlæg 

Nej ik rigtigt. det er taget ud fra en beregnings tabel omk ernæring.

Anmeld

6. august 2013

AMtrier

ud fra hvad jeg kan læse mig til på siden Mie89 har lagt op vil jeg sige at det hedder:
3 kopper kaffe ELLER
3 liter cola

begge dele giver i følge siden 300 mg koffein som er max indtag som gravid..

det vil sige hvis du drikker to kopper kaffe må du i princippet også drikke 1 liter cola

Anmeld

6. august 2013

gonefishing

mie89 skriver:

Hej alle sammen 

Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid  (Er 4+4)

Og jeg har selvfølgelig læst rigtig meget (læs alt for meget) omkring det at være gravid og "du må ikke det" .. Og så kom jeg til at undrer mig over det med koffein. Der står rigtig mange steder at man max må drikke 2-3 kopper kaffe om dagen og passe på med cola og the - men nu er mit spørgsmål så, hvor meget er for meget ?? 

Jeg drikker max 1-2 kopper sort kaffe om dagen (ikke alle dage!) og der udover kan jeg godt drikke en ½ l cola light - får jeg for meget koffein ?? 

Personligt vil jeg sige at da jeg ventede min første - for ca 3 år siden, fik jeg udleveret en liste over ting jeg måtte og ikke måtte, på det tidspunkt måtte man ikke spise særlig meget leverpostej, Sushi var total NO GO, ligeledes var kaffe og sukker drikke. osv osv osv.

Denne gang har jeg overhovedet ikke fået noget udleveret! jeg må spise sushi, leverpostej osv. Alt med måde, tingene ændre sig hele tiden og jeg tror man skal tage det med et gram salt.

Så længe du ikke drikker flere liter om dagen og har højt blodtryk, så nyd det du vil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.