Cola - hvor meget er for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
14 svar
8 synes godt om
5. august 2013

Mie89

Hej alle sammen 

Jeg har næsten lige fundet ud af jeg er gravid  (Er 4+4)

Og jeg har selvfølgelig læst rigtig meget (læs alt for meget) omkring det at være gravid og "du må ikke det" .. Og så kom jeg til at undrer mig over det med koffein. Der står rigtig mange steder at man max må drikke 2-3 kopper kaffe om dagen og passe på med cola og the - men nu er mit spørgsmål så, hvor meget er for meget ?? 

Jeg drikker max 1-2 kopper sort kaffe om dagen (ikke alle dage!) og der udover kan jeg godt drikke en ½ l cola light - får jeg for meget koffein ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Maja88

mie89 skriver:

Hej alle sammen 

Og jeg har selvfølgelig læst rigtig meget (læs alt for meget) omkring det at være gravid og "du må ikke det" .. Og så kom jeg til at undrer mig over det med koffein. Der står rigtig mange steder at man max må drikke 2-3 kopper kaffe om dagen og passe på med cola og the - men nu er mit spørgsmål så, hvor meget er for meget ?? 

Jeg drikker max 1-2 kopper sort kaffe om dagen (ikke alle dage!) og der udover kan jeg godt drikke en ½ l cola light - får jeg for meget koffein ?? 

Jeg vil sige ja

Anmeld

5. august 2013

Tulle83

mie89 skriver:

Hej alle sammen 

Først og fremmest, tillykke med det

Tja... det er jo det store spørgsmål, og jeg vil mene at det er ret individuelt hvad der er det rigtige at gøre.

Jeg er afhængig af cola, og må indrømme at jeg drak det forholdsvis tit (drikker eller drak dog ikke kaffe eller the) Og min lille søn på snart 5 måneder har det godt

Mit motto i graviditeten (og til stadighed) er "alt med måde" -drik hvad du synes er ok, og hvad du har det godt med.

Jeg begyndte at drikke "rigtig" cola fram for light produkterne, da de er  bevist mere skadelige end sukkeret i almindelig cola.

Anmeld

5. august 2013

FruK

Jeg holdt mig til en enkelt cola i ny og næ (nok max en gang om ugen) en halv liter om dagen ville jeg ikke turde. Og så drak jeg en kop kaffe om dagen.

Udover det, så er light produkter jo sødet med kunstige sødestoffer, som man også skal passe på med. Vist især aspartam, som der er i rigtig mange ting - også light saftevand.

Anmeld

5. august 2013

mrhl

mie89 skriver:

Hej alle sammen 

Jeg drak temmelig meget cola de første tre mdr af graviditeten fordi jeg havde kvalme og det var det eneste der tilnærmelsesvis hjalp. til gengæld gjorde kvalmen at jeg måtte kvitte kaffen så derfor tænkte jeg det gik nogenlunde lige op. Nu drikker jeg kaffe og cola en gang i mellem, men ikke hver dag, da det er det jeg synes er mest fornuftigt. Det er nok meget individuelt hvad man synes er for meget, men tror ikke dit forbrug er for overdrevet ;-)

Anmeld

5. august 2013

Kløver

De siger det er bedst at drikke alm, og tja jeg levede af cola det meste af min graviditet med min datter da jeg var så dårlig og det var det eneste som hjalp

Anmeld

5. august 2013

L&V

Det hedder max 3kopper koffein i døgnet så det er lige i overkanten

Anmeld

5. august 2013

Mie89

Tusind tak for svar allesammen ! 

Det er altså ikke hver dag jeg får cola og kaffe, generelt prøver jeg at lade være, det jeg har beskrevet er hvad jeg maksimalt får i løbet af en dag, men jeg vil da absolut passe lidt mere på  

Og tak for tippet angående light vs. alm ! Jeg har bare altid bedre kunne lide smagen på light, men vil da helt sikkert overveje at skifte ! Vil jo det allerbedste for vores spire ! 

Anmeld

5. august 2013

Mie89

Månsson skriver:

Det hedder max 3kopper koffein i døgnet så det er lige i overkanten

Men mængden af koffein i produkterne er jo forskellig? Så hvordan kan man sidestille 3 kopper kaffe med 3 kopper the/cola ??  

Anmeld

5. august 2013

raca

jeg ville være langt mere bekymret for det kunstige sødestof i colaen end om det det 3 eller 4 kopper med coffein i du får, særligt når det ikke her hverdag du drikker så meget. hvis bare det er i gennemsnit du ikke når over 3 kopper så er det helt ok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.