Praktiske spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

FrkZier

Har lige et par spørgsmål jeg håber nogle af jer erfarne mødre kan svare på

Er rigtig gået i redebygger mode, og vil bare have styr på det hele nu

Hvor mange pakker newborn bleer kommer jeg ca til at få brug for? Altså hvad er godt at have hjemme inden fødslen? Hvis vi antager det bliver en gennemsnitsbaby på ca 3500 g. Har 4 nu.

Det samme med vådservietter. Har 3 pakker med 100 stk samt en pakke skumvaskeklude.

Tøjet skal vel bare vaskes på 30 grader, når det ikke er beskidt?

Er det nok med 2 tisselagner? Vil gerne have noget under, der beskytter madrassen hvis der nu skulle ske et uheld. Til både lift/barnevogn og seng.

Kom meget gerne med flere startåd til en førstegangs

Det var det, der kommer sikkert flere spørsmål på et senere tidspunkt.

nu var vi jo indlagt den første uge af hans liv, så ved ikke hvor mange bleer vi brugte deroppe - men hjemme brugte vi vel en 3-4 pakker inden han røg op i str 2. (han var 3418g)

vådservietter behøver du ikke forfærdelig mange af, de bruges jo kun på farten (eller.. det bør de ihverfald kun) - skumklude havde jeg købt 3 pakker, Isaak er 3mdr. og har endnu ikke købt nye, klipper dem over så der bliver 2 ud af 1 klud

Jeg vasker alt tøj ved 40grader medmindre der står det kun kan klare 30grader

vi har kun tislagen i sengen, men det er nu meeeget sjældent der sker uheld hvis man bruger den rigtige str. bleer og skifter bleen regelmæssigt - tror vi har haft uheld 2-3 gange på hans 3måneder

Andre råd :
hvis planen er at du skal amme så vil jeg KLART anbefale at du anskaffer dig det der hedder Lanisoh creme - det er til sprukne brystvorter, det er GULD værd til ømme brystvorter når man starter amningen (og også til rød babynumse).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

L&V

Albertsen92 skriver:

Hvor mange pakker newborn bleer kommer jeg ca til at få brug for? Altså hvad er godt at have hjemme inden fødslen? Hvis vi antager det bliver en gennemsnitsbaby på ca 3500 g. Har 4 nu.

Det samme med vådservietter. Har 3 pakker med 100 stk samt en pakke skumvaskeklude.

Er det nok med 2 tisselagner? Vil gerne have noget under, der beskytter madrassen hvis der nu skulle ske et uheld. Til både lift/barnevogn og seng.

Vi har brugt en pakke bleer i str 1 derefter str 2 og han er 3uger men vejer dog 4700g.

Køb du bare en masse vådservietter de ka jo holde længe og er træls og løbe tør for.

Fint med vask på 30 bruger jeg stortset altid da det som regel er rigeligt.

Bruger ik selv tisselagen men tænker hvis du både ska ha i seng og barnevogn ville jeg købe lidt flere

Anmeld

5. august 2013

modesty

Altsååå... du bor vel forholdsvis tæt på et supermarked? Medmindre vi bliver udsat for et atomangreb i morgen skal I nok klare jer med 4 pakker til at starte med. 

Vi havde 1 pakke bleer og 1 pakke skumklude. Og så købte vi bare ind løbende når vi alligevel skulle købe ind. Jeg har aldrig brugt vådservietter, bryder mig ikke om at skulle rengøre min babys numse med parfume.

Har aldrig brugt tisselagen og har aldrig haft brug for det.

Jeg har altid vasket tøj ved 40 grader, men ja, i princippet kan det vel sagtens vaskes på 30 hvis der ikke er lort/gylp på.

Anmeld

5. august 2013

lineog4

Jeg skaffede alle de gratis pakker man kunne få og det var rigeligt i starten både med hensyn til bleer, creme osv. Mit råd ville være at vente til baby er kommet til verden for man ved jo aldrig hvilken størrelse man får - mine har feks aldrig haft rød numse derfor ikke behov for nogen creme. 

Men ja en pusleplads med stofbleer, vaskeklude og lidt bleer er en skøn start. Og en smule tøj, men igen ville være varsom med de be,t små størrelser - mine hoppede direkte i 62.

pøj pøj

Anmeld

6. august 2013

Albertsen92

FruJacobsen skriver:

Har du fået fat i prøvepakker med bleer? Vi hentede fra lidt forskellige steder (bl.a. Libero, Pampers og Rema1000). Så kan du prøve af, hvilke bleer der passer bedst til jeres baby, for det er ret forskelligt, hvordan de sidder vi endte faktisk med at bruge Aldis bleer i starten og har senere skiftet til Libero...

Ja, fik 2 pakker rema1000 bleer af min søster, så får jeg liberos startpakke og har hentet remas. Så det bliver 4 i alt men kun 2 varianter.

Anmeld

6. august 2013

Albertsen92

modesty skriver:

Altsååå... du bor vel forholdsvis tæt på et supermarked? Medmindre vi bliver udsat for et atomangreb i morgen skal I nok klare jer med 4 pakker til at starte med. 

Vi havde 1 pakke bleer og 1 pakke skumklude. Og så købte vi bare ind løbende når vi alligevel skulle købe ind. Jeg har aldrig brugt vådservietter, bryder mig ikke om at skulle rengøre min babys numse med parfume.

Har aldrig brugt tisselagen og har aldrig haft brug for det.

Jeg har altid vasket tøj ved 40 grader, men ja, i princippet kan det vel sagtens vaskes på 30 hvis der ikke er lort/gylp på.

Bare så vi ikke skal ud og købe med det samme.. Men ja, vi skal jo også ud og handle..

Det er vådservietter uden parfume, bruger ikke noget med parfume

Anmeld

6. august 2013

Clisolka

Albertsen92 skriver:

Det lyder til at du er godt parat 

Jeg har indtil videre kun købt én pakke newborn bleer i str. 1, for jeg ved at de ikke skal bruges ret længe + jeg altid kan sende kæresten afsted efter flere hvis det bliver nødvendigt  Da vi fik Bella brugte vi kun én str. 1 og derefter op i str. 2 (hun startede også på 4 kg) 

Vådservietter har vi aldrig brugt ret meget af hjemme, da vi hellere vil bruge skumklude - vådservietter er perfekte at have med i pusletasken til ture 

Tøjet kan sagtens vaskes i 30 grader så længe det ikke er beskidt 

Diverse cremer til rød numse er også god at have hjemme i tilfælde af rød numse - mange gange er det nok at havde dem hjemme som man får i babypakkerne. Hov, et babytermometer til når baby skal i bad er også godt at have hjemme, selvom det ikke er særlig tit de skal i bad det første stykke tid 

Tisselagner har vi aldrig brugt - endnu, og Bella er 2 år og 9 måneder. Jeg regner med at købe dem når hun skal af med bleen 

Anmeld

6. august 2013

sus82

Hvis du skal amme er det også en god ide at sørge for et par gode bh' er og ammeindlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.