Praktiske spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.406 visninger
17 svar
2 synes godt om
5. august 2013

Albertsen92

Har lige et par spørgsmål jeg håber nogle af jer erfarne mødre kan svare på

Er rigtig gået i redebygger mode, og vil bare have styr på det hele nu

Hvor mange pakker newborn bleer kommer jeg ca til at få brug for? Altså hvad er godt at have hjemme inden fødslen? Hvis vi antager det bliver en gennemsnitsbaby på ca 3500 g. Har 4 nu.

Det samme med vådservietter. Har 3 pakker med 100 stk samt en pakke skumvaskeklude.

Tøjet skal vel bare vaskes på 30 grader, når det ikke er beskidt?

Er det nok med 2 tisselagner? Vil gerne have noget under, der beskytter madrassen hvis der nu skulle ske et uheld. Til både lift/barnevogn og seng.

Kom meget gerne med flere startåd til en førstegangs

Det var det, der kommer sikkert flere spørsmål på et senere tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

BigHope13

Albertsen92 skriver:

Hvor mange pakker newborn bleer kommer jeg ca til at få brug for? Altså hvad er godt at have hjemme inden fødslen? Hvis vi antager det bliver en gennemsnitsbaby på ca 3500 g. Har 4 nu.

Det samme med vådservietter. Har 3 pakker med 100 stk samt en pakke skumvaskeklude.

Er det nok med 2 tisselagner? Vil gerne have noget under, der beskytter madrassen hvis der nu skulle ske et uheld. Til både lift/barnevogn og seng.

Jeg følger med på sidelinjen, går med de samme spørgsmål oppe i hovedet

Anmeld

5. august 2013

VIPpigen

Køb ikke alt for mange pakker bleer af gangen, de vokser hurtigt de små 

Vådservietter er en fin start, og ellers skumklude som du lige klipper over, det gjorde vi.

tøjet er fint med en 30 graders vask, så du lige får diverse stoffer ud af det.

husk endelig en creme til måsen, i skal vidst være virkelig heldige hvis i slipper for rød mås. 

Anmeld

5. august 2013

Chili

Albertsen92 skriver:

Vi brugte et sted mellem 8-12 bleer om dagen den første måned, han sked meget

Vi havde arvet en masse tøj, tror vi havde omkring 5 langærmede og 2 kortærmede, det passede fint

Du har nok vådservietter! En ide i starten kunne være at bruge vatrundeller når h*n skider, det er dejlig blødt

Vi vasker alt tøj på 40 grader.. Så det ved jeg ikke

Vil mene 2 tislagner er nok, vi har kun 1

Det virker som om du har rimelig godt styr på det, det eneste kunne være at have lidt erstatning og en sutteflaske, hvis amningen går helt galt.. (Hvis du skal amme)
Ellers må du bare spørger

Anmeld

5. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Køb en pakke 1  og en pakke 2, til at starte med. Du aner ikk hvordan din bebs er proportioneret, så måske bruger den str 1 i to måneder, måske bruger det str 2 fra dag et, det gjorde vores fx. Måske passer mærket ikke til dit barn osv osv. You never know og der kan heldigvis købes flere bleer efterfølgende

lyder fint med vådservietter, men ville købe en hel stak skumklude hvis du har plads. Du skal nok få dem brugt og de fylder ingenting når de er vakuumpakket men ikke et must, for ja, butikkerne har åbent et lille tip er, at klippe kludene over i halve. Så er de nemmere at styre på de små rumper og du får selvsagt det dobbelte ud af pakken

Vask på 30, tænker jeg er fint. 

Vi har 2 tisselagener og mangler ikke flere. Der er et i tremmesengen (som var i vuggen først) og et i barnevognen (som var i liften først). Det fungerer finno

Anmeld

5. august 2013

FruJacobsen

Det lyder til, at du har en ret god startpakke jeg tror da, at du har rigeligt med newborn bleer? Hvor mange er der i en pakke? Jeg kan huske, at vi ikke brugte newborn i ret lang tid, før vi skiftede til et nr større. Men det kommer an på babyen selvfølgelig

Vi brugte heller ikke ret mange vådservietter i starten - mest skumklude og MANGE stofbleer. Så måske en god idé med skumklude på lager?

Min søn brugte uldtøj, så det blev vasket på uldprogram. Men tøjet bliver jo ikke så beskidt i starten, så tror 30gr er helt fint til gengæld kan du risikere at skulle skifte tøj ofte (både på baby og måske dig selv), hvis du får en baby, der gylper meget

Tisselagener brugte vi slet ikke....er det mon behageligt/åndbart? Til gengæld lagde vi en stofble i øverste del i barnevognen og sengen, så vi kun skulle skifte den i tilfælde af, at han gylpede lidt.

Held og lykke

Anmeld

5. august 2013

camilla10

Husk, at far kan sendes i byen efter bleer o.a. Så kan han også føle sig lidt nyttig 

Vi brugte vat i stedet for engangsklude lige i den første tid.

Anmeld

5. august 2013

Blirnokaldrigfru

Albertsen92 skriver:

Tror du har nok bleer, de vokser så hurtigt! Og det er også træls at have for mange :/

Tisselagner har vi aldrig brugt, så må mene 2 er nok
Vores pige fik/får knopper sf skumklude, så dem ville jeg ikke købe flere af og deres bleskift er så "nemme" i starten, at 3 pakker lyder som nok i starten

Jeg tror 30 grader er fint, bare tøjet ikke kun får 30 grader/kvikvaske hver gang

Andre råd: Hmmmm... sørg for st familien respekterer i ønsker lidt ro efter fødslen. Der kan hurtigt blive for meget uro, både for jer og for baby! I skal jo lige lære hvad baby signalerer hvornår til jer..

Og pøj pøj

Anmeld

5. august 2013

Albertsen92

Tak for jeres svar
Havde ikke tænkt, at hun måske bruger str 2 med det samme må hellere købe sådan en pakke også så..

Der er 28 bleer i en new born pakke (rema100)

Køber også nogle flere vaskeklude

Anmeld

5. august 2013

FruJacobsen

Albertsen92 skriver:

Tak for jeres svar
Havde ikke tænkt, at hun måske bruger str 2 med det samme må hellere købe sådan en pakke også så..

Der er 28 bleer i en new born pakke (rema100)

Køber også nogle flere vaskeklude

Har du fået fat i prøvepakker med bleer? Vi hentede fra lidt forskellige steder (bl.a. Libero, Pampers og Rema1000). Så kan du prøve af, hvilke bleer der passer bedst til jeres baby, for det er ret forskelligt, hvordan de sidder vi endte faktisk med at bruge Aldis bleer i starten og har senere skiftet til Libero...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.