Hvordan undgår man at barnet vælter vand- og madskål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

Znoopy.dk

Sådan en bandit har vi også. Men han har lært det nu. Mit råd er vedholdenhed.

Vi sagde "Nej, det er Teddys vand, Ikke dit" og pegede på hunden og tog ham væk. Enten bare ud af rummet eller hen til noget mere spændende. Hvis han gør tegn til at rode i det nu, siger vi bare "a-a" og så peger han selv på hunden.

Jeg tror ikke det tog mere end...en måned.

Held og lykke. Heldigvis lærer de jo hele tiden.

Kh

Sus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Elgaard73

Babymor2010 skriver:

Det var den samme teknik vi brugte herhjemme - efter et stykke tid var det ikke interessant mere 

Nu hjælper hun til gengæld gerne med at give misserne mad i deres madskåle. Hvis der ligger mad udenfor skålene, så samler hun det op og ligger det i skålene 

Det er nøjagtigt det samme her  Han er kun 20 måneder, men ser det som hans fornemmeste opgave at fodre Wubbe (vores hund) Bare vi siger "Wubbe" og "mad" i samme sætning, så stryger han ud og fodre, og det bliver meget sirligt lagt i skålen... Det er lidt sødt.

Anmeld

6. august 2013

CroQuis

Nu ved jeg ikke lige hvor stor en hund der er snak om  Men min far har mad/vandskål hængt op på væggen til sin hund (tervuren).. Bare en metalring skruet fast i væggen, og derefter skåle i, der har en passende størrelse, så de ikke glider igennem 

Anmeld

6. august 2013

Masig

Elgaard73 skriver:

Herhjemme kæmpede jeg også en kamp med at holde ham væk fra skålene og lige lidt hjalp det. Tværtimod virkede det som om, at jo mere jeg sagde nej og fjernede ham, jo mere interesant blev det.

Så jeg ændrede taktik og lod ham få fri adgang til skålene. Jeg sørgede selvfølgelig for at han ikke åd fodret og lign., men ellers lod ham undersøge/lege med det. Det gav et noget svineri, men efter et par dage, var de simpelthen ikke interesante mere og han lod dem være.

Ved ikke om det vil virke for jer, men herhjemme virker den taktik ofte med vores dreng. At han simpelthen får lov at undersøge tingene og dermed stillet sin nysgerrighed.

Han har fået lov at lege med vandskålen udenfor (en anden skål der står derude), men han synes stadig det er spændende indenfor... Og udenfor faktisk også, så den taktik virker vist ikke rigtigt... 

Men indenfor får han ikke lov, og slet ikke madskålen, da jeg mener det er et ret stort no-go... Man ved aldrig hvad der kan ske når en hund føler at maden bliver taget fra den - heller ikke selvom man har verdens venligste hund.... Han må heller ikke gå hen til den når den sover i sin kurv fx.... 

Men det er godt nok svært at forklare sådan en lille fyr at man ikke må, synes jeg...

Anmeld

6. august 2013

Masig

Faith skriver:

Vi har hundens mad- og vandskål stående i gangen hvor der er børnegitter for døren. Vores hund "siger selv til" når hun er tørstig. Hun stiller sig ved gitteret og så lukker vi hende ud så hun kan drikke. Hun får kun mad 1 gang om dagen og det foregår i gangen.

Efter mening har børn intet at gøre i hundens mad- og vandskål, især ikke når hunden spiser og drikker. Det kan ende i en potentielt farlig situation. Og så mener jeg at hunden har ret til at spise og drikke i fred uden at blive forstyrret.

Jeg er helt enig.. Især fordi jeg har set hvordan en hund kan reagere hvis dens grænser ikke bliver accepteret.... Og madskålen og hvilested er bare en grænse der ikke skal overskrides af et nyt medlem af familien....

men vi kan ikke have børnegitter nogle steder, da vi har en meget bred gang i forbindelse med stue og køkken, så vi kan nemlig ikke skærme skålene af på nogen måde.

nu har jeg stillet det hele helt ned i den anden ende af huset, så håber jeg det hjælper lidt på det at han skal kravle så langt efter det..

Anmeld

6. august 2013

Masig

CroQuis skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvor stor en hund der er snak om  Men min far har mad/vandskål hængt op på væggen til sin hund (tervuren).. Bare en metalring skruet fast i væggen, og derefter skåle i, der har en passende størrelse, så de ikke glider igennem 

Den tanke havde jeg faktiskogså tænkt, men hunden er ikke særlig høj så det vil jo nok ikke rigtigt hjælpe noget, da drengen stadig ville kunne nå....

Anmeld

6. august 2013

Masig

Babymor2010 skriver:

Det var den samme teknik vi brugte herhjemme - efter et stykke tid var det ikke interessant mere 

Nu hjælper hun til gengæld gerne med at give misserne mad i deres madskåle. Hvis der ligger mad udenfor skålene, så samler hun det op og ligger det i skålene 

Hvor fint hehe...

Anmeld

6. august 2013

Lukas&Liam<3

Lukas kryber også rundt i hele lejligheden og elsker også Louis vandskål, han river i den så der bare er vand ud over hele gulvet. Loui har heldigvis ikke madskål da vi "gemmer" det eller kaster det. Han spiser altid alt hvad har får, han er jo labrador

Anmeld

6. august 2013

Masig

Maria&Lukas skriver:

Lukas kryber også rundt i hele lejligheden og elsker også Louis vandskål, han river i den så der bare er vand ud over hele gulvet. Loui har heldigvis ikke madskål da vi "gemmer" det eller kaster det. Han spiser altid alt hvad har får, han er jo labrador

Ja så madglad er vores godt nok ikke. Han spiser kun indtil han er mæt... (Dog spiser han alle de godbidder han kan komme til, inkl. det vores søn smider på gulvet når vi spiser)...

det er heller ikke madskålen der er det største problem, men vandet. Drengen er voldsomt vandglad og kan slet ikke holde sig væk...

Anmeld

6. august 2013

Lukas&Liam<3

Masig skriver:

Ja så madglad er vores godt nok ikke. Han spiser kun indtil han er mæt... (Dog spiser han alle de godbidder han kan komme til, inkl. det vores søn smider på gulvet når vi spiser)...

det er heller ikke madskålen der er det største problem, men vandet. Drengen er voldsomt vandglad og kan slet ikke holde sig væk...

Sådan er det også med Lukas, når jeg hører det rejser jeg mig med det samme. Og der kan han sagtens være driv våd. Og han er altså kun 6 måneder så han forstår slet ikke rigtig noget så det kommer nok til at vare mange måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.