Elgaard73 skriver:
Herhjemme kæmpede jeg også en kamp med at holde ham væk fra skålene og lige lidt hjalp det. Tværtimod virkede det som om, at jo mere jeg sagde nej og fjernede ham, jo mere interesant blev det.
Så jeg ændrede taktik og lod ham få fri adgang til skålene. Jeg sørgede selvfølgelig for at han ikke åd fodret og lign., men ellers lod ham undersøge/lege med det. Det gav et noget svineri, men efter et par dage, var de simpelthen ikke interesante mere og han lod dem være.
Ved ikke om det vil virke for jer, men herhjemme virker den taktik ofte med vores dreng. At han simpelthen får lov at undersøge tingene og dermed stillet sin nysgerrighed.
Han har fået lov at lege med vandskålen udenfor (en anden skål der står derude), men han synes stadig det er spændende indenfor... Og udenfor faktisk også, så den taktik virker vist ikke rigtigt... 
Men indenfor får han ikke lov, og slet ikke madskålen, da jeg mener det er et ret stort no-go... Man ved aldrig hvad der kan ske når en hund føler at maden bliver taget fra den - heller ikke selvom man har verdens venligste hund.... Han må heller ikke gå hen til den når den sover i sin kurv fx....
Men det er godt nok svært at forklare sådan en lille fyr at man ikke må, synes jeg...
Anmeld