Hvordan undgår man at barnet vælter vand- og madskål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.073 visninger
20 svar
5 synes godt om
5. august 2013

Masig

Jer der har dyr og dermed vand og madskåle stående på gulvet. Hvordan pokker undgår man at børn leger med vandet og maden???

vores søn bliver bare ved med at kravle hen til hundens skåle og lege med maden (eller spise den) og vælte vandskålen eller plaske med vandet....

vi har prøvet at sige nej og at fjerne ham fra dem, men det virker overhovedet ikke, han bliver ved med at gå hen til dem.... 

Vi er så begyndt at fjerne skålene, men det dur jo bare ikke her i varmen at dyrene ikke kan komme til vandet... Så der må en anden løsning til, men er godt nok blank... Vi kan ikke stille det et sted hvor drengen ikke kan nå, så hvad gør man? Hvad har i andre gjort for at undgå børnene leger med vandet og maden????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

2babygirls

Masig skriver:

Jer der har dyr og dermed vand og madskåle stående på gulvet. Hvordan pokker undgår man at børn leger med vandet og maden???

vores søn bliver bare ved med at kravle hen til hundens skåle og lege med maden (eller spise den) og vælte vandskålen eller plaske med vandet....

vi har prøvet at sige nej og at fjerne ham fra dem, men det virker overhovedet ikke, han bliver ved med at gå hen til dem.... 

Vi er så begyndt at fjerne skålene, men det dur jo bare ikke her i varmen at dyrene ikke kan komme til vandet... Så der må en anden løsning til, men er godt nok blank... Vi kan ikke stille det et sted hvor drengen ikke kan nå, så hvad gør man? Hvad har i andre gjort for at undgå børnene leger med vandet og maden????

Vores datter har aldrig gjort det, men ved ikke om lillesøster kan holde sig væk, den vildbasse.

Tage ham væk, og præsentere andet legetøj, og forklare hvorfor hver gang.

Anmeld

5. august 2013

Bshizzle

Tror den er ret svær.. 

Hjemme ved os har vi osse mad og vand stående fremme til hunden (eller.. Hundene.. Købte en ny i Onsdags) 

men der er ikke andet for at blive VED med at sige Nej og få barnet til at tænke på noget andet. 

Vi har vores i køkkenet... Og kan høre når barnet er på vej ind i køkkenet. (3 trin op). 

Anmeld

5. august 2013

Masig

2babygirls skriver:

Vores datter har aldrig gjort det, men ved ikke om lillesøster kan holde sig væk, den vildbasse.

Tage ham væk, og præsentere andet legetøj, og forklare hvorfor hver gang.

Han ved godt han ikke må, men han er jo kun et år, så man kan jo ikke rigtig forklare ham det endnu. Han forstår "nej", og kravler også nogle gange væk, men kommer ligeså hurtigt tilbage igen 

Anmeld

5. august 2013

Masig

Bshizzle skriver:

Tror den er ret svær.. 

Hjemme ved os har vi osse mad og vand stående fremme til hunden (eller.. Hundene.. Købte en ny i Onsdags) 

men der er ikke andet for at blive VED med at sige Nej oh få barnet til at tænke på noget andet. 

Vi har vores i køkkenet... Og kan høre når barnet er på vej pind i køkkenet. (3 trin op). 

Tillykke med den nye vuf 

Vores køkken er en del af stuen, så vi kan ikke rigtig høre når han kravler hen hvis vi lige vender ryggen til...

vi siger også nej, men synes også bare det er skidt at sige nej konstant... Synes det skaber sådan en dårlig stemning at sige nej til sit barn hele tiden, men ja jeg har heller ikke andre ideer udover at flytte det, og det dur jo bare ikke... Synes bare det er så træls hele tiden at skulle holde øje med det.... 

Anmeld

5. august 2013

2babygirls

Masig skriver:

Han ved godt han ikke må, men han er jo kun et år, så man kan jo ikke rigtig forklare ham det endnu. Han forstår "nej", og kravler også nogle gange væk, men kommer ligeså hurtigt tilbage igen 

Da vores datter var 1 år forstod hun godt hvad vi mente når vi ændrede tonelejde og sagde nej til ting.. Efterhånden finder han jo ud af hvad det betyder

Anmeld

5. august 2013

Masig

2babygirls skriver:

Da vores datter var 1 år forstod hun godt hvad vi mente når vi ændrede tonelejde og sagde nej til ting.. Efterhånden finder han jo ud af hvad det betyder

Han forstår også nej og tonen og stopper også når vi siger det, men han forstår ikke at han ikke må fem minutter efter...

Anmeld

6. august 2013

Elgaard73

Masig skriver:

Herhjemme kæmpede jeg også en kamp med at holde ham væk fra skålene og lige lidt hjalp det. Tværtimod virkede det som om, at jo mere jeg sagde nej og fjernede ham, jo mere interesant blev det.

Så jeg ændrede taktik og lod ham få fri adgang til skålene. Jeg sørgede selvfølgelig for at han ikke åd fodret og lign., men ellers lod ham undersøge/lege med det. Det gav et noget svineri, men efter et par dage, var de simpelthen ikke interesante mere og han lod dem være.

Ved ikke om det vil virke for jer, men herhjemme virker den taktik ofte med vores dreng. At han simpelthen får lov at undersøge tingene og dermed stillet sin nysgerrighed.

Anmeld

6. august 2013

Clisolka

Elgaard73 skriver:

Herhjemme kæmpede jeg også en kamp med at holde ham væk fra skålene og lige lidt hjalp det. Tværtimod virkede det som om, at jo mere jeg sagde nej og fjernede ham, jo mere interesant blev det.

Så jeg ændrede taktik og lod ham få fri adgang til skålene. Jeg sørgede selvfølgelig for at han ikke åd fodret og lign., men ellers lod ham undersøge/lege med det. Det gav et noget svineri, men efter et par dage, var de simpelthen ikke interesante mere og han lod dem være.

Ved ikke om det vil virke for jer, men herhjemme virker den taktik ofte med vores dreng. At han simpelthen får lov at undersøge tingene og dermed stillet sin nysgerrighed.

Det var den samme teknik vi brugte herhjemme - efter et stykke tid var det ikke interessant mere 

Nu hjælper hun til gengæld gerne med at give misserne mad i deres madskåle. Hvis der ligger mad udenfor skålene, så samler hun det op og ligger det i skålene 

Anmeld

6. august 2013

Faith

Vi har hundens mad- og vandskål stående i gangen hvor der er børnegitter for døren. Vores hund "siger selv til" når hun er tørstig. Hun stiller sig ved gitteret og så lukker vi hende ud så hun kan drikke. Hun får kun mad 1 gang om dagen og det foregår i gangen.

Efter mening har børn intet at gøre i hundens mad- og vandskål, især ikke når hunden spiser og drikker. Det kan ende i en potentielt farlig situation. Og så mener jeg at hunden har ret til at spise og drikke i fred uden at blive forstyrret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.