HJÆLP!! Bæresele til nyfødte.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.599 visninger
16 svar
4 synes godt om
5. august 2013

Dididid

Hvilke bæreseler kan man bruge fra dag 1 af/til nyfødte babyer?
Det er til når vi skal ud og gå med hunden og hurtigt ned og handle og der synes vi det er lidt nyttesløs, at tage barnevognen når det højst vare 30 min.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

L&V

Yessir skriver:

Hvilke bæreseler kan man bruge fra dag 1 af/til nyfødte babyer?
Det er til når vi skal ud og gå med hunden og hurtigt ned og handle og der synes vi det er lidt nyttesløs, at tage barnevognen når det højst vare 30 min.

Vi har en stræk vikle den er super..

Anmeld

5. august 2013

LilleChelle

Vi brugte også strækvikle. 

- men ellers skal du gå efter en ergonomisk korrekt bæresele - hold dig LANGT væk fra Babybjörn og lignende. 

Anskaf en ergobaby, beco eller en manduca de er ergonomiske korrekte. 

Anmeld

5. august 2013

Dididid

LilleChelle skriver:

Vi brugte også strækvikle. 

- men ellers skal du gå efter en ergonomisk korrekt bæresele - hold dig LANGT væk fra Babybjörn og lignende. 

Anskaf en ergobaby, beco eller en manduca de er ergonomiske korrekte. 

Hvad er der galt med Babybjörn?

Anmeld

5. august 2013

LilleChelle

Yessir skriver:

Hvad er der galt med Babybjörn?

Baby sidder ikke korrekt med numse og ben - og hovedet bæres derved af rygsøjlen som endnu ikke er stærk nok til dette + at al babys vægt er på skridtet. Ligeledes sidder babys hofter forkert, og hofteskål og hoftebenet går af led. 

For at baby sidder korrekt skal knæene opad, så numsen kommer længere ned end knæene, for så krummer ryggen naturligt. 

Anmeld

5. august 2013

Dididid

LilleChelle skriver:

Baby sidder ikke korrekt med numse og ben - og hovedet bæres derved af rygsøjlen som endnu ikke er stærk nok til dette + at al babys vægt er på skridtet. Ligeledes sidder babys hofter forkert, og hofteskål og hoftebenet går af led. 

For at baby sidder korrekt skal knæene opad, så numsen kommer længere ned end knæene, for så krummer ryggen naturligt. 

Tusind tak!! Køber helt klar en babyslynge/strækvikle

Anmeld

5. august 2013

Maja88

Helt klart en strækvikle

Anmeld

5. august 2013

LilleChelle

Yessir skriver:

Tusind tak!! Køber helt klar en babyslynge/strækvikle

Velbekomme - når man ved hvad de kan forårsage af smerter og skader på de små babyer - så får man det lige pludselig vildt dårligt når man ser babyerne i dem rundt i byen  

- Men en strækvikle er fantastisk !! nem og behagelig  

Anmeld

5. august 2013

Ciss

Jeg brugte bæresjal. Ekstremt behageligt, godt både for mor og barn.

Anmeld

5. august 2013

pastry26

Vi har en manduca. Fordelen ved den er at der er indbygget babyindsats, så du skal ikke ud og købe en ved siden af.. Desuden har jeg set den til omkring 600 kr på pinkorblue.dk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.