Graviditets sukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
18 svar
1 synes godt om
5. august 2013

SjeBets

Er der nogle der har haft graviditetssukker syge som kan svare på om det var noget de mærkede til, hvordan det blev opdaget ?

Jeg ligger i risikozonen, for det, men det har jeg gjort med alle ungerne, men vil gerne høre om det er noget som man mærker får man det skidt eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Stivdie

SjeBets skriver:

Er der nogle der har haft graviditetssukker syge som kan svare på om det var noget de mærkede til, hvordan det blev opdaget ?

Jeg ligger i risikozonen, for det, men det har jeg gjort med alle ungerne, men vil gerne høre om det er noget som man mærker får man det skidt eller andet

Jeg følger lige lidt med her, jeg er nemlig også i risikogruppen og skal have lavet en glukosebelastning om tre ugers tid

Anmeld

5. august 2013

Clisolka

SjeBets skriver:

Jeg fik det da jeg var 37 uger henne i min graviditet med min datter. Jeg havde ingen symptomer overhovedet 

Anmeld

5. august 2013

SjeBets

Babymor2010 skriver:

Jeg fik det da jeg var 37 uger henne i min graviditet med min datter. Jeg havde ingen symptomer overhovedet 

Var du i risikogruppen eller fik du det "bare"  og er du kommet af med det igen ?

Anmeld

6. august 2013

Clisolka

SjeBets skriver:

Var du i risikogruppen eller fik du det "bare"  og er du kommet af med det igen ?

Ja, jeg var i risikogruppen da jeg fik det. 

Det hele var væk efter fødslen. Dog vendte det tilbage som en diabetes type 2 1,5 år efter 

Anmeld

6. august 2013

DianaRJS

SjeBets skriver:

Jeg fik at vide da jeg ventede den ældste, at der ikke var nogle symptomer på det. Jeg var nervøs for om jeg ville få det når nu man skulle gå så langtid mellem blodprøverne, og spurgte derfor.... MEN han er 5 nu, så om de har fundet ud af noget skal jeg self. ikke kunne sige

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Babymor2010 skriver:

Ja, jeg var i risikogruppen da jeg fik det. 

Det hele var væk efter fødslen. Dog vendte det tilbage som en diabetes type 2 1,5 år efter 

Årh det var da træls....

Ved ikke hvorfor jeg er så nervøs for det den her gang, har bare en teori om jo ældre man er jo mere udsat er man for alt muligt ..

har ikke lyst til sukkersyge :/

Må hellere snakke med lægen om der er noget man kan gøre for at undgå det, om det bare er den rigtige kost

Anmeld

6. august 2013

Clisolka

Årh det var da træls....

Ved ikke hvorfor jeg er så nervøs for det den her gang, har bare en teori om jo ældre man er jo mere udsat er man for alt muligt ..

har ikke lyst til sukkersyge :/

Må hellere snakke med lægen om der er noget man kan gøre for at undgå det, om det bare er den rigtige kost

Jeg havde nu heller ikke lyst til at få diabetes, men nu har jeg det, så jeg kan ikke gøre så meget ved det  Livet skal jo gå videre 

Dog har det gjort at jeg ikke har taget så meget på i denne graviditet fordi jeg tænker mere over kosten  + jeg bliver fulgt yderligere i graviditeten. Når jeg har født regner min diabetesoverlæge med, at jeg hverken skal i insulin- eller pillebehandling fordi mine tal har ligget så flot igennem hele graviditeten = jeg kan klare mig på kosten. Det var lidt sejt at få at vide, især når jeg har fået insulin lige siden jeg testede positivt 

Jeg ved faktisk ikke om du helt kan undgå at få det, men kosten betyder en hel del 

Anmeld

6. august 2013

FrkZier

SjeBets skriver:

dem jeg kender der har haft det har faktisk slet ikke haft nogle symptomer på det

Anmeld

6. august 2013

SjeBets

Babymor2010 skriver:

Jeg havde nu heller ikke lyst til at få diabetes, men nu har jeg det, så jeg kan ikke gøre så meget ved det  Livet skal jo gå videre 

Dog har det gjort at jeg ikke har taget så meget på i denne graviditet fordi jeg tænker mere over kosten  + jeg bliver fulgt yderligere i graviditeten. Når jeg har født regner min diabetesoverlæge med, at jeg hverken skal i insulin- eller pillebehandling fordi mine tal har ligget så flot igennem hele graviditeten = jeg kan klare mig på kosten. Det var lidt sejt at få at vide, især når jeg har fået insulin lige siden jeg testede positivt 

Jeg ved faktisk ikke om du helt kan undgå at få det, men kosten betyder en hel del 

Må håbe jeg er lige så heldig som ved de første to så

Og det er da sejt at du har fået så meget ros og kan komme af insulinen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.