hekran skriver:
Inspireret af navnetråden om en mulig lille pige ved navn Sunny 
hmmm...... Er vi virkelig ikke ved at være over den tid, hvor et navn var grund til at blive mobbet?
Jeg er 31 år og har aldrig i mit liv, hverken i folkeskolen, gymnasiet, sommerlejr eller noget lignende oplevet, at nogen er blevet mobbet på grund af sit navn.
Der er vel ingen forældre der giver deres barn andet navn end det smukkeste de kunne finde på. Enten fordi de synes det er smukt eller fordi det har en stor betydning, eller begge dele 
Hvordan kan man på forhånd sige, hvilke navne der vil være mobbegrund? Ville I udelukke nogle navne, som I elskede, hvis der var nogen der mente, at det var mobbegrund?
Da vi ventede vores første faldt jeg for navnet Ingelin (pige), men fik mange hug for, at det kunne man ikke kalde en pige, fordi det lød som Dingeling
Vi fik så en dreng, så det blev ikke aktuelt, men jeg synes stadig det er et smukt navn.
Kan noget så uskyldigt som et navn være grunden til, at et barn bliver mobbet og ødelagt? Og hvordan kan man på forhånd vide, hvilke navne det vil gå ud over?
Det synes jeg ikke vi kan være herre over. Hvis børn mobber, så skal de da nok finde på en grund, men jeg tvivler lidt på, at nogle er prisgivede ofre pga deres dåbsattest.
Hvad er jeres mening?