Hvad er den "perfekte" aldersforskel på søskende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.128 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. marts 2008

Tynen

Jeg er SÅ skruk!!
Det hænger mig direkte langt ud af halsen +o(

Lige nu gør spørgsmålet på hvad den perfekte aldersforskel er - Selvom det er et meget individuelt svar.

Jeg håber lidt på at få overtalt manden til at starte igen i spe./okt. så vi får et juni/julibarn 2009 - Jeg synes det var så hyggeligt om sommeren :)

Men "problemet" er at jeg har svært ved at forestille mig hvor meget et barn på 2 år kan?!
Kan ikke huske det fra mine niecer.

Er man "for lille" til at blive storesøster - Hvor meget forstår hun egentlig - Og bliver det mega hårdt?

Jeg vil jo også nyde Stella som enebarn så lang tid som jeg kan udholde mit skrukhed ;)

Ihh - Er der nogen der har børn med 23-24 mdr.s mellemrum?

Ja - Måske mærkeligt spørgsmål - Men skulle bare lige have det ud :)

Trine - SKRUK!!!>(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2008

Astrid P

Snak med IVF, jeg mener at der er omkring 2 år mellem Malte og Freja!
KH Astrid

Anmeld

20. marts 2008

Loggidut

hey gamle skruk-høne, der er da ikke noget der er mere perfekt end andet?
det kommer jo ret meget an på din modenhed, og barnets modenhed, altså hvis du er parat til to blebørn, og parat til at stå op igen om natten, og er parat til at tage krige mellem de to poder, og er parat...til ja alt...

har plads til to barnesæder, to barnevogne, højstole, værelser o.s.v...så er det jo helt fint, men du skal bare tænke over at det ikke bare er så lyserødt det hele...

nå jeg løfter nok lige pegefinger, men det er der jo ingen grund til, for du styrer jo lortet fint...

men jeg valgte at der skulle være 4 år mellem kasper og Christian, fordi jeg netop ikke gider to gange blebørn, og ikke gider ba ba bu ba hele dagen lang...rent ud sagt...to småbørn...aj for satan...gad det ikke.

og de fire år mellem de to var faktisk perfekt...ihvertfald for mig!

men ja snak med Marie...hun er super klog på netop det med den aldersforskel.

knus fra sloggi....som ville blive helt vild hvis du meldte ud at du skulle have en mere!

ps/ har selv fornemmet en vis skrukhed...underligt nok ik...for jeg er så børnefjendsk som få....men tanken om at udvide familien igen melder sig af og til...selv om jeg aldrig kunne drømme om det...IRL. lol....skal bare have lov at lege med tanken

Anmeld

20. marts 2008

Sille

Hey.. Tænker selv meget over dette... (især fordi min mens nu er nærmest 12 dage over tid...8()
Min nevø skal være storebror og der bliver præcis to år imellem dem.. tror sgu ikke han fatter så meget..
Jeg tror det kommer helt anpå hvordan man selv takler det og drager den store med i ting osv.. en 4 årig er selvfølgelig mere selvhjulpen end en to årig.. det klart.. så tingene bliver vel nemmere..

Min kærestes søn var knap 4 år da vi fik freja, og det var perfekt.. han forstod meget og var super interesseret og elsker hende over alt i verden..
Han gik og går meget op i storebror-rollen..
Syns det har været over alle forventninger. Han har også kunnet forstå at vi har haft travlt med babyen eller at jeg ammede osv.
Og til gænggæld kunne se at han så har fået lov til at være længe oppe eller andet fordi han er den store...

I mange måneder var hans kommentar til alt: Jeg er jo storebror..:)

Men om de får glæde af hinanden legemæssigt og venne-mæssigt senere.. det ved jeg så ikke.. der er nok mere mulighed hvis man får dem tæt på hinanden..???

Nå.. sludder-sladder herfra... sku ha været en hjælp men blev til en selvbiografisk rapport...:-o

-sille

Anmeld

20. marts 2008

Astrid P

Det er naturligvis meget individuelt, men der er 4 år imellem mig og min storesøster, og vi har haft masser af glæde af hinanden. Der er så 7,5 år imellem mig og min lillesøster, og hun er min bedste ven i verden! Vi kunne ligeså vel være totalt uinteresserede i hinandens liv, eftersom der er så stor forskel imellem os. Jeg har desuden set masser af eksempler på søskende der ikke kunne udstå hinanden, selvom der kun var 1-2 år imellem dem. Så det med om man får glæde af hinanden har for mig mere med personlighed end med aldersforskellen at gøre.
For mit eget vekommende vil jeg gerne vente til Smilla er mindst 3 år. Jeg tror på at hun på det tidspunkt vil være mere selvhjulpen og bedre til at udsætte egne behov, og det vil gøre det lettere for alle parter. På den anden side kan jeg heller ikke vente for længe, for jeg vil gerne have 3-4 børn, og er altså først kommet igang sådan lidt halvsent. ;)

Anmeld

20. marts 2008

ka li ja

der er 3 år imellem mig og min søster. og vi kan ikke undvære hinanden.
der er det samme mellem arthur og alexander, så håber da de får glæde af hinanden.
jeg er også glad nok for der er 3 år, for alexander kan stort set det hele selv nu. det gør det hele endnu nemmere:)

Anmeld

20. marts 2008

Susan1978

Der er også 3 år mellem Ea og Emil - og det er også bare dejligt at Ea er så selvstændig at hun kan det meste selv.. + hun hjælper så meget med hvad angår Emil..

Men ved ikke om han blir en klods om hendes ben, når hun blir 6 og han 3.. så er han nok ikke så spændende mere.. :))

For forældrenes skyld er det nok nemmest hvis ungerne har ca 3 års forskel og op.. men for børnenes skyld er det bedste helt klart mindre end det... så tæt på hinanden som muligt..

Det er meget individuelt som de fleste siger - om man selv mener man kan klare det og har ryg til det..

Held og lykke Trine... blir spændende om kæresten er med på den.. ;)

Anmeld

20. marts 2008

Tynen

Susan1978 skriver:

Held og lykke Trine... blir spændende om kæresten er med på den.. ;)

Citatet: "Det må vi lige se på!" efterfulgt af et smil - Betyder da ikke nej vel :)

Det er spændende læsning I kommer med - Jeg HÅBER virkelig også at jeg er kureret til den tid og så kan vente til hun bliver 3 år - Det er der selv mellem min lillebror og jeg.

Men ARGH! Det er da til at få spat af det skrukhed her!
Tænker sgu på det konstant!

Trine - Med en syngende babyalarm?! Det kan da ikke være rigtigt?!! 8(

Anmeld

20. marts 2008

BellaT

Jeg tror måske også, at jeg måske vil prøve, at måske overtale kæresten til babyprojekt i november-december.(?) Ej, jeg ved det ikke endnu.
Det vil blive min sidste graviditet og barn. Er jeg klar til at graviditet og babytid er "overstået" om få år?
Men jeg vil nemlig gerne have at aldersforskellen mellem dem ikke bliver for stor. Der er 5 år mellem min søster og jeg. Og det synes jeg er for meget. Og hvad nu hvis det ikke lykkedes med det samme. Det gjorde det de to første gange, men det er jo ikke en garanti for at det gør det tredie gang.
Nå, intet svar til dig. Kun refleksioner over det samme som dig.

Knus fra Helle...

Anmeld

20. marts 2008

Nadi

Jeg vil gerne igang med at lave barn nr to i den måned Oliver fylder 2 år, så kommer nr to i april/maj 2010. Og det synes jeg er den perfekte aldersfrskel på mine børn ;) Jeg vil gerne nyde Oliver så meget jeg kan imens han er lille og synes også nr to skal kunne nydes opimalt imens den er lille, og det tror jeg bedst jeg kan, hvis der er en aldersforskel på næsten 3 år. Og så kommer jeg også igang med min uddannelse inden jeg får nr to og kører ikke fast i det der med at være på barsel :$
Men ja det er jo meget individuelt, og jeg tror det er tilvænnings periode at bliver storesøster eller bror lige meget om man er 2, 5 eller 8.

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.