inspiration til madpakken til børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Ciss

Tanja. skriver:

Bager du selv calzonerne og hornene? Tænkte om du havde en opskrift du ville dele

Hornene laver jeg med en opskrift på pølsehorn, som jeg fandt på nettet. Jeg bytter lidt af hvedemelet ud med noget grovere for at det skal blive lidt mere fornuftig mad - jeg plejer bare at bruge det, jeg har i skabet, så de er som oftest lidt forskellige fra gang til gang. Ofte tilsætter jeg havregryn. Trekanterne til hornene skal helst ikke være for brede, for så bliver der så meget, som er uden fyld, og det gidder ungerne ikke.

Fyldet er også lidt efter, hvad jeg har, men det kan ikke være for flydende. Ofte bruger jeg middagsrester.

- Nogle gange blander jeg kogt, hakket æg med forskellige grøntsager og tilsætter lidt karrypulver, salt og pebber.

- Andre gange hakker jeg wienerpølser el lign og blander med lidt chutney og rester af kogte grøntsager (f eks fra middagen dagen før) og evn lidt creme fraiche el lign, hvis det er for stærktsmagende.

- Rester af svinekød fra en middag kan blandes med små æblestykker og rosmarin.

Calzonerne er også bare en standard pizzadej, som jeg blander lidt groft i. Her er fyldet oftest en millionbøf sovs, som er kogt med små grøntsagsbidder i. Den stivner, når den er kold, så det sviner ikke, når de spiser. I tillæg får de ofte en osteskive i også. Bare ikke lav dem for store. Jeg plejer at stikke cirklerne ud med et glas med lidt stor diameter, og så skal man passe på at lukke dem godt, så fyldet ikke løber ud i ovnen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Koen.

Ciss skriver:

Hornene laver jeg med en opskrift på pølsehorn, som jeg fandt på nettet. Jeg bytter lidt af hvedemelet ud med noget grovere for at det skal blive lidt mere fornuftig mad - jeg plejer bare at bruge det, jeg har i skabet, så de er som oftest lidt forskellige fra gang til gang. Ofte tilsætter jeg havregryn. Trekanterne til hornene skal helst ikke være for brede, for så bliver der så meget, som er uden fyld, og det gidder ungerne ikke.

Fyldet er også lidt efter, hvad jeg har, men det kan ikke være for flydende. Ofte bruger jeg middagsrester.

- Nogle gange blander jeg kogt, hakket æg med forskellige grøntsager og tilsætter lidt karrypulver, salt og pebber.

- Andre gange hakker jeg wienerpølser el lign og blander med lidt chutney og rester af kogte grøntsager (f eks fra middagen dagen før) og evn lidt creme fraiche el lign, hvis det er for stærktsmagende.

- Rester af svinekød fra en middag kan blandes med små æblestykker og rosmarin.

Calzonerne er også bare en standard pizzadej, som jeg blander lidt groft i. Her er fyldet oftest en millionbøf sovs, som er kogt med små grøntsagsbidder i. Den stivner, når den er kold, så det sviner ikke, når de spiser. I tillæg får de ofte en osteskive i også. Bare ikke lav dem for store. Jeg plejer at stikke cirklerne ud med et glas med lidt stor diameter, og så skal man passe på at lukke dem godt, så fyldet ikke løber ud i ovnen.

Tusind tak det må vi prøve

Anmeld

4. august 2013

Janni.

Tanja. skriver:

Tak, men hvad ville du komme i sandwichen, for hun kan ikke lide salat og synes brød og pålæg er for kedeligt

Tun mousse (staves?) Eller æggesalat kunne bruges

Anmeld

4. august 2013

bøllen

Tanja. skriver:

Tusind tak, der var et par nye ting vi må prøve min hun gider kun sin madpakke hvis det hele tiden er nye og spændende ting så det er med at få inspiration

Så lidt :-)

Anmeld

4. august 2013

Chris86

- Pirogger
- grove MINI pizzasnegle
- grove pølsehorn
- ½ grovbolle med smør
- MINI pitabrød med fyld
- MINI sandwich trekanter
- Pastasalat
- Kyllingepølser
- Sprøde rugbrødsstænger
- Frugt/grøn skåret sjovt ud
- Ostehaps/mini salamipølser
- Falafelkugler
- Hj.bagt knækbrød (eller andet "sundt" knækbrød)
- Kartoffelkager
- Riskager/klatkager
- Kyllingestrimler/små lår
- mini frikadeller

Det var vist lige det jeg kunne komme på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.