inspiration til madpakken til børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.592 visninger
14 svar
15 synes godt om
4. august 2013

Koen.

Godmorgen de damer

Såmer det sidste ferie dag for ungerne i dag, så den står på dagpleje og børnehave igen i morgen

Inden ferien syntes jeg inspirationen til madpakken var gået lidt død, så nu håber jeg i kan komme med en masse gode ideer

Håber i nyder det gode vejr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

bøllen

Tanja. skriver:

Godmorgen de damer

Såmer det sidste ferie dag for ungerne i dag, så den står på dagpleje og børnehave igen i morgen

Inden ferien syntes jeg inspirationen til madpakken var gået lidt død, så nu håber jeg i kan komme med en masse gode ideer

Håber i nyder det gode vejr

Nu spiser min dreng ikke særlig varieret men følgende 

rugbrød

pizzasnegle

pølsehorn

forskellige frugt , grønsager i stave

rosiner

ostehaps

figenstang

små salami pølser 

og andre forslag

små frikadeller / fiskedeller

pitabrød

pastaskruer

kogt æg 

fetaost 

Anmeld

4. august 2013

Janni.

Små trekants sandwich.
Rugbrød med pålæg - stukket ud med småkage forme.
Små rugbrøds spyd.
Agurker/gulerødder i stave.

Det var lige hvad jeg kom i tanke om. Skriver igen senere hvis der dukker mere op.

Anmeld

4. august 2013

MorDk

Janni. skriver:

Små trekants sandwich.
Små rugbrøds spyd.

Det var lige hvad jeg kom i tanke om. Skriver igen senere hvis der dukker mere op.

Det må prøves!

Anmeld

4. august 2013

Ciss

Favoritter hos mine børn:

- Horn med fyld (af en eller anden grund smager horn vist bedre end rundstykker...)

- Agurk, pebberfrugt eller gulerod skåret i stænger eller figurer

- Små  kolde calzoner (de kalder dem babypuder)

- Flodhestemadder (sammenklappede brødskiver med kødpølse eller lignende skåret lidt tykt og med hjemmelavet brød også skåret lidt tykt.)

Anmeld

4. august 2013

Koen.

bøllen skriver:

Nu spiser min dreng ikke særlig varieret men følgende 

rugbrød

pizzasnegle

pølsehorn

forskellige frugt , grønsager i stave

rosiner

ostehaps

figenstang

små salami pølser 

og andre forslag

små frikadeller / fiskedeller

pitabrød

pastaskruer

kogt æg 

fetaost 

Tusind tak, der var et par nye ting vi må prøve min hun gider kun sin madpakke hvis det hele tiden er nye og spændende ting så det er med at få inspiration

Anmeld

4. august 2013

Koen.

Janni. skriver:

Små trekants sandwich.
Små rugbrøds spyd.

Tak, men hvad ville du komme i sandwichen, for hun kan ikke lide salat og synes brød og pålæg er for kedeligt

Anmeld

4. august 2013

Koen.

Ciss skriver:

Favoritter hos mine børn:

- Horn med fyld (af en eller anden grund smager horn vist bedre end rundstykker...)

- Agurk, pebberfrugt eller gulerod skåret i stænger eller figurer

- Små  kolde calzoner (de kalder dem babypuder)

- Flodhestemadder (sammenklappede brødskiver med kødpølse eller lignende skåret lidt tykt og med hjemmelavet brød også skåret lidt tykt.)

Bager du selv calzonerne og hornene? Tænkte om du havde en opskrift du ville dele

Anmeld

4. august 2013

Carina:-)

Jeg laver tid pastasalat .

Mine ungers favorit er lavet af -

500 g kogt kold pasta der blandes med 1 l ymer 2 dl ketchup og 2 dl barbecuesovs .1 dåse majs og 2 pk bacon i tern (stegt og afkøles) lad det trække min 2 timer.

Så får de mini frikadeller sat på spyd med agurk ,muffins med rejer og laks er også godt.

Pirogger med kødsovs og revet gulerod .Horn med skinke og ost.

Æg der er puttet i en form lige efter de er kogt så de er formet som bil eller kanin er især et hit ved hende på 5.

Laver indmelllem ansigter på madderne med øjne af majs,næse af tomat,mund af agurk og hår af karse.

Pølsehorn og flute der er fyldt med pikantost og skinke i stimler og så gratineret i ovnen 5 min er også godt

Anmeld

4. august 2013

Koen.

Carina:-) skriver:

iJeg laver tid pastasalat .

Mine ungers favorit er lavet af -

500 g kogt kold pasta der blandes med 1 l ymer 2 dl ketchup og 2 dl barbecuesovs .1 dåse majs og 2 pk bacon i tern (stegt og afkøles) lad det trække min 2 timer.

Så får de mini frikadeller sat på spyd med agurk ,muffins med rejer og laks er også godt.

Pirogger med kødsovs og revet gulerod .Horn med skinke og ost.

Æg der er puttet i en form lige efter de er kogt så de er formet som bil eller kanin er især et hit ved hende på 5.

Laver indmelllem ansigter på madderne med øjne af majs,næse af tomat,mund af agurk og hår af karse.

Pølsehorn og flute der er fyldt med pikantost og skinke i stimler og så gratineret i ovnen 5 min er også godt

Tusind tak, det var en masse gode ideer hun er ikke så meget til brød andet end rugbrød men detkøre hun hurtig træt i, så det er med at være kreativ nogen gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.