Kønnet på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Kløver

Første gang vidste vi ikke køn og det var bevidst valg

Pga min oplevelse første gang, da jeg blev syg af ssf og havde stor risiko for at få det igen, hvilket jeg fik, ville jeg vide køn anden gang og betalte for en kønsscanning, da jeg synes det ikke er det der skal bruges tid på ved md. Dog sagde ham til md om vi vidste hvad det blev og bekæftigede senere sådan tilfældigt at han kunne se det var en pige, men han ledte ikke efter det

Nu arbejder vi på nr 3 gennem behandling og skulle det give tvillinger vil jeg nok vide det, alternativt holde køn for os selv, men uanset er jeg meget i tvivl om jeg vil vide køn næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi ventede begge gange med, at vide kønnet til fødslen. Det er en af livets små firnuligheder og som man ikke kan gøre så meget ved - synes det var fantastisk først, at se hvilket køn det var da de lå oppe på maven af mig

Anmeld

4. august 2013

Benjamins'mor

Vi købte en kønsscanning i 3D i 14+2.

Anmeld

4. august 2013

Benjamins'mor

Første gang fik vi afvide til MD, de sagde dreng og det kom der også ud.

Denne gang har jeg svaret ovenfor - vi har fået afvide både til køns og MD scanning at det er en pige.

Anmeld

4. august 2013

Annette A

Den første og den sidste kendte vi ikke kønnet på mens vi gjorde det på den mellemste. Synes der er noget helt specielt ved først at vide det ved fødslen og det ville jeg vælge hvis jeg stod i situationen igen.

Som jeg hørte en jordemoder sige om at kende kønnet før fødslen: Det er som at åbne pakkerne før juleaften. 

Men synes flere jeg kender har fravalgt at kende kønnet før fødslen i højere grad end bare for nogle år tilbage.

Anmeld

4. august 2013

Clisolka

I begge mine graviditeter er jeg blevet scannet så mange gange at vi blev alt for nysgerrige  I begge graviditeter har vi fået kønnet at vide ved MD-scanningen. Denne gang gemte han sig lidt, men er efterfølgende blevet scannet 2 gange, hvor han ikke skjulte noget 

Anmeld

4. august 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg fik at vide til MD at det højst sandsynligt var en dreng - han lå også og spredte ben...

Næste gang vil jeg helst ikke have det at vide, men ender nok med at spørge alligevel - igen...

Anmeld

4. august 2013

Camillago

Vi er så en af de få, der har valgt ikke at ville vide kønnet før fødslen.

Vi har ikke vidst det med de to første, og her ved nr tre kender vi det heller ikke. Nu har jeg nået min termin, og er da ved at sprænges af nysgerrighed. Men det har lige så meget at gøre med, at jeg bare gerne vil have baby i armene.

Jeg kan ikke se nogen grund til at vide det på forhånd (udover at det er praktisk ja, men hvorfor skal alt være så praktisk!?), og har ikke behov for at vide det.

Anmeld

4. august 2013

Rødhætte

Tullepoder skriver:

Vi havde valgt ved begge graviditeter, ikke at få at vide hvad maven gemte på. Og kender kun få som bevidst har valgt ikke, at få kønnet af vide
ligeså vel som vi havde valgt at lade os overraske ved fødslen, kan jeg sagtens forstå dem, som får det at vide ved fx md scanning. Spændingen var også på bristepunktet til sidst

Denne afstemning er bare ren og skær nysgerrighed tænker også om der er nogen, som har fået af vide de fx skulle have en dreng, og der ved fødslen kom en pige..? Kender jeg nemlig et par, der gjorde..

Så stem løs piger og evt drenge

Vi besluttet at det skulle være en overraskelse.. Og synes det var vildt spændende at gå i uvisheden når næsten alle andre får kønnet afvide. Dog tror jeg ikke jeg kan vente når der engang kommer en nr 2. 

Anmeld

4. august 2013

M (:

Tullepoder skriver:

Vi havde valgt ved begge graviditeter, ikke at få at vide hvad maven gemte på. Og kender kun få som bevidst har valgt ikke, at få kønnet af vide
ligeså vel som vi havde valgt at lade os overraske ved fødslen, kan jeg sagtens forstå dem, som får det at vide ved fx md scanning. Spændingen var også på bristepunktet til sidst

Denne afstemning er bare ren og skær nysgerrighed tænker også om der er nogen, som har fået af vide de fx skulle have en dreng, og der ved fødslen kom en pige..? Kender jeg nemlig et par, der gjorde..

Så stem løs piger og evt drenge

Vi kendte ikke kønnet før fødslen - vi valgte selv at det skulle være en hemmelighed. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.