Kønnet på baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kønnet på baby før fødslen

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.682 visninger
20 svar
2 synes godt om
4. august 2013

Tullepoder

Vi havde valgt ved begge graviditeter, ikke at få at vide hvad maven gemte på. Og kender kun få som bevidst har valgt ikke, at få kønnet af vide
ligeså vel som vi havde valgt at lade os overraske ved fødslen, kan jeg sagtens forstå dem, som får det at vide ved fx md scanning. Spændingen var også på bristepunktet til sidst

Denne afstemning er bare ren og skær nysgerrighed tænker også om der er nogen, som har fået af vide de fx skulle have en dreng, og der ved fødslen kom en pige..? Kender jeg nemlig et par, der gjorde..

Så stem løs piger og evt drenge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Aabye

Jeg fik det at vide ved MD skanningen begge gange.. 

Jeg synes det er rart at være forberedt på hvilket køn man får så man har bare lidt tid til at forberede sig og ikke bliver nød til at købe alt tøj osv i neutrale farver.. 

Ved godt at man selvfølgelig kan vente til efter fødslen med at købe ind, men ærligt, så vil jeg hellere gå og nyde tiden med baby i stedet for at skulle tænke på at købe tøj, sengetøj osv...

Anmeld

4. august 2013

lineog4

De 2 første vidste vi ikke kønnet - de to sidste fik vi at vide til scanning på sygehus. Har ikke selv ofret penge på scanning, men overvejede det en del med nummer 2.

Anmeld

4. august 2013

Ciss

Vi spurgte begge gange til scanningen, efter at de vigtige ting var kontrolleret, om de kunne se det. - men begge gange var det umuligt at se. Pigen lå med benene i kors, og drengen var så urolig, at hun ikke klarede at "fange" ham.

Vi brugte ikke penge til ekstra scanning.

For os var det ikke et emne om indkøb af tøj, men jeg syntes, det var lettere at forholde sig til på den måde, og så var jeg/vi jo nysgerrige efter at lære personen derinde at kende, og lidt af det er jo, hvilket køn, man venter.

Anmeld

4. august 2013

Eliza

Første gang fik vi det af vide til md. Denne gang lader vi os helt bevist overraske 

Anmeld

4. august 2013

Victoria2013

Vi fik det at vide til MD-scanning og det var sådan vi gerne ville have det... vi ville begge to gerne kende kønnet. Der blev sagt det var en pige og det var det også

Anmeld

4. august 2013

Juliekp

Tullepoder skriver:

Vi havde valgt ved begge graviditeter, ikke at få at vide hvad maven gemte på. Og kender kun få som bevidst har valgt ikke, at få kønnet af vide
ligeså vel som vi havde valgt at lade os overraske ved fødslen, kan jeg sagtens forstå dem, som får det at vide ved fx md scanning. Spændingen var også på bristepunktet til sidst

Denne afstemning er bare ren og skær nysgerrighed tænker også om der er nogen, som har fået af vide de fx skulle have en dreng, og der ved fødslen kom en pige..? Kender jeg nemlig et par, der gjorde..

Har stemt blank, da ingen af valgmulighederne passede.

Fik kønnet af vide da jeg fik svar fra moderkagebiopsi  

Anmeld

4. august 2013

-Sigrid-

Til MD

Næste gang tror jeg ikke vi skal vide det

Anmeld

4. august 2013

lycly

Ved den ældste var vi til kønsscanning fordi det ikke kunne ses til md. Med den yngste fik vi det at vide til md. Ved mit næste (og nok sidste) barn vil jeg ikke kende kønnet

Anmeld

4. august 2013

Xolia

Tullepoder skriver:

Der burde kunne sættes flere "kryds".

Første graviditet - dreng ved MD = korrekt

Anden graviditet - ville gerne vide, men "det kunne ikke ses" - far og jeg var lidt ueninge - tror hun valgt den "sikre" metode = jeg kan ikke se det ;-) - Det blev en pige.

Tredje graviditet - vi vil ikke vide det - venter stadig spændt :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.