2721 skriver:
Nu ville jeg heller ALDRIG have så lille et akvarie, men TS har jo købt et. Jeg har selv akvarier og føler mig da efterhånden rimlig klar over hvad der er forsvarligt og hvad der ikke er og tvivler på at man skal værd medlem af en klub for at kunne vide noget
Nej det skal man bestemt heller ikke, men det er tit herinde at hvis man har forstand på noget, så skal man helst lige fortælle at man enten er socialrådgiver ect. før folk faktisk er klar over at man ikke sidder og disser folk for sjovt, eller med vilje ødelægger deres viljer til f.eks. meget små akvarium.
Nu sidder jeg jo heller ikke og siger : "smid det ud!" jeg siger netop at hvis det skal være sjovt så skal man op i alm str 54l.
og at de der 15-20l desværre kun er beregnet til rejer eller en enkelt kampfisk (mener nogen), eller snegle.
Jeg husker da selv da jeg købte mit første akvarium på blot 25l, hvor skuffet jeg blev over at finde ud af hvor lidt jeg kunne ha i det, og da jeg så sked på det og puttede gubbyer og alt muligt andet i det, fandt jeg hurtigt ud af (eller mine forældre fandt hurtigt ud af) hvor dyrt det var, for fiskene blev syge, det er dyrt, for selvom de dør, så er der typisk stadig sygdom i akvariet. osv. osv. osv.
Men jeg vil da mene at hvis man siger man har forstand på akvarier og siger: køb du bare neon fisk til dit 15l akvarie, det har min veninde... så bliver jeg sgu nød til at nævne en akvarieklub - på trods af at det bestemt ikke er noget jeg taler højt om

for lidt for nørdet er det sgu da
Anmeld