MGN~NGM<3 skriver:
Hej.
Jeg har købt dette akvarium og skal have sten osv i idag så om en ige skal der fisk i. Men hvilke fisk vil jeg kunne have heri? Og antal? Tænker at der skal være 2-3 planter i og måske en lille ting de kan svømme ind i. så tænker bare der ska kunne være en enkelt eller to fisk i?
Jeg tænkte slørhaler men har læst mog frem til at det er en dårlig ide da det er for lille til dem. Men hvilke vil så kunne gå dertil?
En god regel at rette sig efter er 1 L per cm fisk 
Jeg mener sagtens at du kan have 2 slørhaler i, og ellers er der selskabsfisk såsom neon fisk (en steame fisk) og gubbier.
Med selskabs fisk skal man bare være opmærksom på, at det er varmvands fisk, som skal have en temp på ca. 18-20 grader, Hvor slørhaler er koldvandsfisk.
Hvis du vælger neonfisk, ville jeg råde dig til at tage min. 4-5 stks. da de som sagt er en steam fisk. Hvus du vælger Gubbier er det vigtigt at have 2 hunner til 1 han, da han går til den
-derudover skal det lige siges, at Gubbier yngler som kaniner!
Jeg vil også lige tillade mig at give dig nogle staldtips nu jeg er i gang
Min far har haft dyrehandel og jeg har været med til at bestyre den, så det er helt hyggeligt at kunne svare på sådanne spørgsmål igen 
Hvis ikke du har fået det at vide, så er det en rigtig god ide at skylle stenene godt inden du kommer dem i akvariet. Og i forhold til gødning af planterne, så hæld evt. et låg fuld danskvand i vandet 1 gang om ugen, det holder planterne flotte og friske 
En fantastisk flot og hårdfør plante er Anubias. Det er nok den eneste plante som slørhaler ikke spiser 
Håber du kan bruge nogle af rådene. Godfornøjelse 
Anmeld