Hej damer
Min pige hun er inde i sådan en fase hvor hun skriger. Siger høje lyde og vil bestemt ikke sove!!! Tårene vælter ud og bliver helt rød i hovedet -så jeg må vugge og hoppe hende i søvn. På almindeligvis hjælper det ikke men hopper jeg hende lidt hurtigt og hårdt så lukker hun øjnene i.. jeg prøvede så at gøre det samme igår men hun skreg bare endnu højere!! Også fik jeg det helt dårligt og kom i tanke om det der forfærdelig syndrom "shaken baby syndrom"
Jeg kørte en tur i barnevognen hvor hun faldte til ro efter.
Jeg holdte hende tæt ind til mig imens
Kan der være sket noget ved lidt vilde og og hurtige hop??
Åhhh havde skrevet et laaangt indlæg til dig og så slettede dette rådne overmodne æbleprodukt
det hele! Suk! Jeg prøver igen!
Det er bare så svært at finde ud af de små og man vil så gerne hjælpe dem.......så du får først et stort 
Shaken baby handler om skader i nakke/ryghvirvlerne og hjernen og det lyder ikke til at være sket.
Men du kan stå med hende ind til dig og gynge/vugge op og ned i knæene, dette giver bevægelser hun husker fra livmoderen og kan virke meget beroligende. Hvis du samtidig siger nogle laaange rolige shhhhhh til hende, så efterligner du også blodets susen og mange børn falder til ro ved den lyd........men det skal ikke være kort tyssen, derimod en lang susende lyd 
Ofte skriger mange babyer pga utryghed, en utryghed der INTET har med dig at gøre. Men det hele er så stort og åbent uden for livmoderen og mange babyer har brug for at kunne mærke deres fysiske grænser og føler en stor tryghed ved dette.
Man kan svøbe barnet, men det kan være svært her i varmen.
Vinterbørn ligger jo og sover flere gange om dagen og hele natten svøbt godt ind i tøj og dyne og ligger trygt med tydelige fysiske grænser.
Sommerbørn sover i varmen oftest kun med en stofble lagt let hen over og får derfor ikke mærket grænserne. Dem der så har ekstra stort behov for dette kan blive meget urolige og skrigende.
Hvis der er køligt hvor du bor om aftenen, kan du svøbe hende i en stofble, eller måske gå en tur når det er køligere om aftenen og så svøbe hende.
Der er en tråd herinde hvor der er billeder af hvordan du svøber, men jeg kan ikke få dette æbleprodukt til at samarbejde, så tror du må prøve at søge. Eller søg på svøbe baby på Google, der kommer flere billeder frem.
Et sidste fif......min datter er særlig sensitiv og skreg meget som lille.......det er super hårdt med en baby der skriger, man bliver frustreret, træt og ulykkelig når man ikke Kan hjælpe dem. Det hjalp mig at "få ondt" af min datter. Jeg valgte simpelthen at tænke at det var sååå synd for hende, får man når altså til et punkt hvor man bare ikke ved hvad man skal gøre og næsten ikke magter mere, og det er helt i orden at nå dertil! Men det hjalp mig, at vende det hele om og sende min egen selvmelidenhed over på hende, så jeg bare havde ondt af hende og tænkte stakkel lille menneske, tænk at du er så ulykkelig, hvor er det svært og synd for dig!
Håber det bedste for dig og din lille pige. Måske er det bare varmen, den er også hård lige for tiden.
knus