hoppe hurtigt med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.122 visninger
11 svar
3 synes godt om
3. august 2013

Anonym trådstarter

Hej damer

Min pige hun er inde i sådan en fase hvor hun skriger. Siger høje lyde og vil bestemt ikke sove!!! Tårene vælter ud og bliver helt rød i hovedet -så jeg må vugge og hoppe hende i søvn. På almindeligvis hjælper det ikke men hopper jeg hende lidt hurtigt og hårdt så lukker hun øjnene i.. jeg prøvede så at gøre det samme igår men hun skreg bare endnu højere!! Også fik jeg det helt dårligt og kom i tanke om det der forfærdelig syndrom "shaken baby syndrom" 

Jeg kørte en tur i barnevognen hvor hun faldte til ro efter. 

Jeg holdte hende tæt ind til mig imens

Kan der være sket noget ved lidt vilde og og hurtige hop?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Anonym trådstarter

Har kun gjort det to gange. 

Anmeld

3. august 2013

lycly

Det tvivler jeg meget stærkt på, shaken baby syndrom er kun ved ekstrem voldsom rusken i barnet og den rusken kan man kun gøre hvis man har til intention at skade barnet.

Så jeg er sikker på at din lille pige har det helt fint, men bare er lidt hidsig i tiden

Anmeld

3. august 2013

Carina:-)

Hvis hendes hoved og nakke er blevet holdt helt stille ,har du intet at være bekymret for .

Men hvis hun f.eks har dinglet frem og tilbage er det noget skidt.

Ikke at hun har taget skade,for det skal være meget voldsomt inden det sker-men at det så har været ubehageligt

Har du overvejet en slynge ? Den giver nærhed uden at barnet føler sig omklamret af arme .

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvis hendes hoved og nakke er blevet holdt helt stille ,har du intet at være bekymret for .

Ikke at hun har taget skade,for det skal være meget voldsomt inden det sker-men at det så har været ubehageligt

Har du overvejet en slynge ? Den giver nærhed uden at barnet føler sig omklamret af arme .

Hovedet dinglede ikke men hovedet hoppede jo lidt. 

Jeg holdte hende tæt ind til mig imens.. 

Årh puha man kan få det så skidt når hun græder og skriger så meget og tænke "er det mig der er noget galt med? Har jeg gjort noget helt forkert her!!" 

Og når hun er så træt så gøre man alt for at få hende til at sove samtidig med at man er udkørt og frustreret selv.

Jeg er lidt presset for tiden er gået fra faderen osv osv såå jaa.. 

Jeg villet have hende til at sove også virkede det jo dagen før men igår blev hun endnu mere gal og jeg blev helt ked over om det var forkert af mig at hoppe så hurtigt og vildt med hende og om der kunne være sket noget med hendes lille hoved og om dagen før bare var en tilfældighed hun lukkede øjnene i forholds vis hurtigt. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Når ja en slynge kunne måske være meget god også i denne varme.. 

Anmeld

3. august 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

Hovedet dinglede ikke men hovedet hoppede jo lidt. 

Jeg holdte hende tæt ind til mig imens.. 

Årh puha man kan få det så skidt når hun græder og skriger så meget og tænke "er det mig der er noget galt med? Har jeg gjort noget helt forkert her!!" 

Og når hun er så træt så gøre man alt for at få hende til at sove samtidig med at man er udkørt og frustreret selv.

Jeg er lidt presset for tiden er gået fra faderen osv osv såå jaa.. 

Jeg villet have hende til at sove også virkede det jo dagen før men igår blev hun endnu mere gal og jeg blev helt ked over om det var forkert af mig at hoppe så hurtigt og vildt med hende og om der kunne være sket noget med hendes lille hoved og om dagen før bare var en tilfældighed hun lukkede øjnene i forholds vis hurtigt. 

Der er intet galt med hverken dig eller hende.

Børn er uforsigelige,og det der virker i dag ,virker måske ikke i morgen .

Når de ligger i maven bliver de gynget frem og tilbage,så dit hoppen har givet hende fornemmelse af vægtløshed og det har beroliget.

Du kan også bruge en sansegynge hvor du gynger hende frem og tilbage -det er beroligende og stimulerer hendes balancenerver i øret.-Så win-win

Anmeld

3. august 2013

Loa

Da vores Isabella var lille, skreg hun stort set non stop og det eneste der fik hende til at falde til ro, var når vi svøbte hende i noget og stod og svingede hende frem og tilbage. Altså stadig holdte hende ind til os, men alligevel svingede hende.
Selv SP'en anbefalede os det og jeg svang hende endda ikke engang lige så voldsomt som SP'en gjorde.

Men at svinge og hoppe, virkede altså på hende, til at få hende til at falde til ro... Meget mærkeligt....

Anmeld

4. august 2013

Makje9113

MinMindst datter havde en overgang hvor hun kun kunne falde i søvn, hvis vi havde hende i favnen og hoppede op og ned på en pilatesbold imens. Dette kan du evt prøve :-) 

Anmeld

4. august 2013

Sus81

Jeg satte Celine Dion på og dansede med min søn da han havde kolik 3 timer hver aften i 9 md. Jeg tror han havde ondt i maven gav ham fod massagde og mave massagde med olie og det hele men kunne blive ved hele natten. Jeg var ved at blive sindsyg  og sov tror jeg 3 timer i døgnet intil jeg fandt på at danse med ham lagde ham på maven i min venstre arm med min hånd på hans mave og min højre over hans ryg og smækkede cd på og lavede lette bløde danse bevægelser , der gik gerne 4 numre men så sov han også...kunsten var så at få ham i sin seng med musik på uden han vågnede...men det gik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.